Gå til innhold

Når kommer de nye skjermkortene?


BoRsE

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ser at det er en del om 780 GTX kort her på forumet.

 

Og det ser ut som at det vil bli ekstremt mye bedre enn 580 GTX, som jeg har tenkt å ha!

 

Vet noen når det vil komme ut og til hvilken pris?

 

Er det bedre å vente på 780, eller er det bedre å bare hoppe i det og kjøpe et 580 GTX kort vist det alikevel ikke kommer før om ca 6 måneder?

 

Hvor skal jeg gå for å finne en god oversikt over ytelsen til de forskjellige kortene?

 

Tusen Takk for veiledning :blush: fra en noe forvirret.

ingen god informasjon er lekket ut enda om dette. kjøp enten 7970 i januar eller et billigere kort, 580 er ikke verdt det lenger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet noen når det vil komme ut og til hvilken pris?

Er det bedre å vente på 780, eller er det bedre å bare hoppe i det og kjøpe et 580 GTX kort vist det alikevel ikke kommer før om ca 6 måneder?

 

 

ingen god informasjon er lekket ut enda om dette. kjøp enten 7970 i januar eller et billigere kort, 580 er ikke verdt det lenger

 

7970 er såpass overlegent på alle områder og ikke minst effektgjerrig at det er verdt å vente på det. Kun om 580 blir sinnssykt billigere (noe jeg tviler på) så har man kunnet vurdere det i et nano-sekund eller to og så gå for 7970 kortet.

Lenke til kommentar

Etter hvert som det kommer nye drivere til 7970 så kommer den sannsynligvis til å øke forspranget enda mer..

 

Enn 7870? Hvor tror dere den vil legge seg ytelsesmessig? 6970 nivå? Lavere høyere? Hva blir prisen tror dere?

man kan ikke si noe om ting man ikke vet noe om. Det har ikke vært noe god informasjon om et 7870, jeg er ikke sikker på om det eksisterer engang ;-)

Lenke til kommentar

Ser ut som dette blir noe å vurdere ja. Med det relativt høye overklokkingspotensialet andre tester har vist, vil 2 av disse i CFX virkelig bli en kruttønne.

 

Jeg har 3x 24" med 1900x1200 så det blir en del pixler å drive. pleier spille med bezel compensation og 6020x1200.

 

Har pr i dag 3x GTX 570 2560MB , men det yter langt ifra så bra som jeg har betalt for det. så blir nok å selge ett kort nå, og så bytte ut de to siste med 2x 7970 når det blir awail.

 

får gi ATI en sjanse igjen. sist jeg prøvde ATI var med HD5970 , men det kortet er jo kjent for å ha mye "småbugs".

Lenke til kommentar

Om du er fornøyd med tre driverreleaser i året, og massevis av irriterende småfeil, hadde jeg ikke nølt et sekund med å velge ATI.

ATI er for folk som poster overklokkingsstatistikken sin online, ikke for folk som faktisk bruker maskinene sine.

Oh, the irony:

Nvidia har tre-fire WHQL-merkede driverlanseringer i året.

Jevnt over har disse skapt problemer for en viss prosent av brukerbasen: grafiske feil, dårlig ytelse, problemer med idle/film/spill-klokker, idle BSODs, load BSODs og sikkert andre problemer jeg ikke kommer på.

Videre er det Nvidia som har vært kongen av 3DMark og Unigine Heaven de siste årene med ekstreme overklokker som ikke er stabile.

 

AMD er på ingen måte perfekt, men det er færre mennesker som har problemer med AMDs drivere på flere nettsider enn Nvidia. CrossfireX og SLI er derimot en invitasjon til massive problemer siden teknologien fortsatt er umoden med over ti år på markedet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ettersom release er 9jan på de nye fra AMD. Er det da relativt sikkert/vanlig at nettbutikkene legger de ut for salg natt til 9 eller på morgenen?

Sendte en mail til Dustin@home:

 

Når får dere inn HD 7970 på lageret? Blir det mulig å bestille fra 9. Januar?

Jeg ser at dette kortet har release dato 9.januar, så jeg har ikke mye konkret informasjon jeg kan gå ut med her. Men du vil nok mest sannsynlig kunne bestille kortet hos oss rundt den 9.januar

 

De blir nok lagt inn noen dager før de kommer ut, og det skjer alltid at en eller annen butikk glemmer å skjule produktene til de har lov å legge dem ut for salg.

 

Angående tilgjengelighet:

For those of you trying to decide whether to get a 7970, you will have some time to decide. This is a soft launch; AMD will not make the 7970 available until January 9th (the day before the Consumer Electronics Show), nearly 3 weeks from now. We don’t have any idea what the launch quantities will be like, but from what we hear TSMC’s 28nm process has finally reached reasonable yields, so AMD should be in a better position than the 5870 launch. The price premium on the card will also help taper demand side some, though even at $550 this won’t rule out the first batch of cards selling out.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser på tester av kortet at det ligger på ca 60fps i bf3, men når jeg ser video fra samme test så ligger det på 80-100fps. Er snittet så mye lavere altså?

 

Hva kan jeg forvente med 2500k @4.5, 8gb 1600mhz minne og ASUS P8Z68 ?

 

på 1920x1080.

Endret av Akando
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...