Gå til innhold

Når kommer de nye skjermkortene?


BoRsE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner, men er ikke gtx580 i samme klassen som 6970? hvorfor er prisen så stor forskjell når de begge skal være jevne konkurrenter?

GeForce GTX580 er det kraftigste (single-GPU) skjermkortet per i dag, så dermed kan de ta en premium pris. Dessuten er GTX580 en del dyrere å produsere med større GPU og bredere minnebuss.

Lenke til kommentar

IMHO, så har GeForce GTX 580 bedre overklokkningsegenskaper. Kanskje ligger noe i det?

Det er ikke noe "In My Humble Opinion" her:

GTX 580 overklokker bedre enn HD 6970. Punktum.

Skjønner, men er ikke gtx580 i samme klassen som 6970? hvorfor er prisen så stor forskjell når de begge skal være jevne konkurrenter?

GeForce GTX580 er det kraftigste (single-GPU) skjermkortet per i dag, så dermed kan de ta en premium pris. Dessuten er GTX580 en del dyrere å produsere med større GPU og bredere minnebuss.

Nettopp!

GTX 580 er ca 10% bedre enn 6970 og koster ca 1000 kr ekstra.

Lenke til kommentar

En liten sidekommentar ; Vi som har dagens generasjon skjermkort (high-end løsninger) , er det vel helt meningsløst å kjøpe neste generasjon og penger ned i dass.

Hoppene som kommer med 28nm tror jeg faktisk vil være mer enn store nok til at det er verdt det.

HD 7970 er ryktet å matche HD 6990 med halve strømforbruket, med andre ord vil det være verdt å oppgradere bare for å slippe microstutter.

Lenke til kommentar

Stjeler tråden ett lite øyeblikk med tanke på at det var litt PhysX prat tidligere.

 

Spørsmålet er da om jeg kan kjøre PhysX med et dedikert nVidia kort og bruke AMD kort som hoved grafisk prosessor?

 

Tror faktisk ikke det er mulig. Men hey'o! Jeg kan jo alltids ta feil XD.

 

Dessuten så får vi bare vente og se. Det kan jo hende 7,000 serien har mange feil osv, og det kan hende det blir en kjempe suksess. Ingen vet. Det jeg derimot er spent på å se er strøm forbruking, temperaturer og om Asus kommer til å gjøre noe ROG kort utav noen av disse nye kortene. Eller kanskje Asus venter på Kepler? Who knows, who knows...

Lenke til kommentar

En liten sidekommentar ; Vi som har dagens generasjon skjermkort (high-end løsninger) , er det vel helt meningsløst å kjøpe neste generasjon og penger ned i dass.

Hoppene som kommer med 28nm tror jeg faktisk vil være mer enn store nok til at det er verdt det.

HD 7970 er ryktet å matche HD 6990 med halve strømforbruket, med andre ord vil det være verdt å oppgradere bare for å slippe microstutter.

 

Hmm det var sant , microstutter bør snart bli en sagablått ja. Nvidia har i dag sluppet en rykende fersk driver som skal bedre på microstutter , skal teste den nå.Nå som du har gjort meg bevisst på dette, har jeg også begynt å legge merke til det , grrr :p

Lenke til kommentar

Bare et tips.. om du har tenkt å spille på flerskjerms oppsett så funker det fryktelig dårlig pr nå i Battlefield 3.

 

Får ikke spilt det selv i nvidia surround.

 

Nei dette er foreløpig ikke en del av planen.

120fps steady på 120hz screen, ultra settings, 1080p ;)

 

 

@fleskelars

 

Hvordan fungerte driverene Fleskelars? er stutte problemet ordnet opp i enda?

Endret av BoRsE
Lenke til kommentar

Hmm det var sant , microstutter bør snart bli en sagablått ja. Nvidia har i dag sluppet en rykende fersk driver som skal bedre på microstutter , skal teste den nå.Nå som du har gjort meg bevisst på dette, har jeg også begynt å legge merke til det , grrr :p

Microstutter vil aldri forsvinne, på grunn av måten SLI og CFX fungerer vil dette alltid være en problemstilling.

Bare et tips.. om du har tenkt å spille på flerskjerms oppsett så funker det fryktelig dårlig pr nå i Battlefield 3.

 

Får ikke spilt det selv i nvidia surround.

 

Nei dette er foreløpig ikke en del av planen.

120fps steady på 120hz screen, ultra settings, 1080p ;)

 

 

@fleskelars

 

Hvordan fungerte driverene Fleskelars? er stutte problemet ordnet opp i enda?

120fps på Ultra...

 

Da kan du begynne å spare, for du trenger minst 3x GTX 580 for å klare dette. Mest sannsynlig trenger du en overklokk til 900+ MHz, som er vanskelig å oppnå uten vannkjøling.

Totalt ville det kommet på ~13500 for kortene + blokker og 4-5 000 for vannkjøling med nok radiatorer.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hmm , men vil de nye kortene prestere bedre da? det var litt dyrere enn jeg hadde planlagt.

 

Har 8000kr til disp...

Nye kort gir alltid bedre ytelse enn sine forgjengere. Om de yter totalt bedre enn toppmodellene kommer an på prissjikte, men selvfølgelig vil du få mer for penga. Dette har blitt gjentatt flere ganger i denne tråden.

HD 7970 er ryktet å yte like bra som dagens HD 6990, eller nesten 2x av HD 6970-ytelse.

 

Kjøp heller et HD 5870 ekstra nå om du absolutt må ha bedre ytelse og oppgrader i fremtiden. Å kjøpe maskinvare med den hensikt å "makse" et spill er ofte et tapsprosjekt uten grenser, og du kan forvente å bruke massive mengder penger uten å egentlig få de store forbedringene, da er det langt bedre å akseptere at enkelte spill er det mer praktisk å kjøre på litt lavere enn maks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...