Gå til innhold

Intensivkurs for førerkort


Thomas.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer/tips fra intensivkurs for billappen? Har tenkt til å melde meg på.

 

Lurer litt på hvordan det funker.

Blir alt det obligatoriske gått igjennom i løpet av kurset? Glattkjøring, langkjøring, veilidningstimer o.l? Slik at man kun mangler oppkjøring/teori når man er ferdig med kurset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok det for mange år siden i Nordfjordeid, gikk fint.

14 dager fra start til begynnelse.

 

Lederen der var en skikkelig ræv, men jeg kom godt overens med han, enkelte av damene på kurset feltet dog tårer både titt og ofte.

 

Nå er dette 10+ år siden (tok lappen sent da jeg bodde og jobbet i Bergen), men alt var inkludert. Pris husker jeg desverre ikke, men er ikke relevant lenger heller tror jeg.

 

forerkort.no eller hva de en hadde, noen sa de hadde opprettet en nettside.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at du gjør deg en stor bjørnetjeneste hvis du tar denne type intensivkurs, ihvertfall hvis du skal kjøre i byen. Kursene går ikke nok i dypden mtp bykjøring, og det ender opp med at du er en usikker og utrygg sjåfør i det du skal kjøre i byen uten nødvendig trening.

 

Eller at du gjør andre en veldig stor u-tjeneste...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil si at du gjør deg en stor bjørnetjeneste hvis du tar denne type intensivkurs, ihvertfall hvis du skal kjøre i byen. Kursene går ikke nok i dypden mtp bykjøring, og det ender opp med at du er en usikker og utrygg sjåfør i det du skal kjøre i byen uten nødvendig trening.

 

Eller at du gjør andre en veldig stor u-tjeneste...

 

Enig.

 

Har man mulighet til å få kjørt mye med foresatte, så er det imo mye bedre å ta lappen over feks 4-6mnd. Ikke stort med mengdetrening man får på 14 dager.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg øvelseskjørte den god del med mamma og pappa etter fylte 16 år, og da jeg ble 18 hadde jeg vanlige kjøretimer spredt utover én måned. I denne perioden tok jeg de obligatoriske "heldagene" tre dager på rad, for å få de unnagjort uten å gå glipp av altfor mye skole. Fungerte fint for min del, og var veldig greit å få det unnagjort mtp. skole.

Bestod oppkjøring med glans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...