Gå til innhold

570gtx sli og flaskehals-cpu


Fleskelars

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er rettet mot Arni først og fremst :

 

Du har tidligere sagt at 570 sli , med core I7 950 vil cpuen være flaskehals der jeg måtte ha kjørt cpuen på 4.8ghz for å utnytte kortene 100 % , men jeg klokket cpuen til 4.2ghz og fikk ikke nevneverdig mer frames , er det noe annet som da kan være flaskehals ? Dette gjelder BF3 først og fremst , takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BF3 er et primært GPU-intensivt spill. Prøv Crysis, eller Deus Ex:HR, Far Cry 2, BF:BC2 burde også gi en viss flaskehals.

Du kjører jo også på 16x/4x, som betyr at du får en flaskehals på båndbreddesiden også.

 

Verdt å vite er også at et system vil alltid ha en flaskehals i enhver situasjon.|

 

Jeg har satt kortene ved siden av hverandre nå i begge 16X sporene, det er bare 2 mm mellom kortene men tempraturen er veldig fin , det ene kortet var maks oppe i 87 grader mens det andre gikk på 73 grader, begge korta ytet 97% på gpuene under spilling av BF3 og sli er aktivert i driveren , jeg synes tempraturen var mistenkelig lav altså. Men jeg har installert 3 vifter i sidedøren som blåser rett på skjermkortene , deretter har jeg nå ei diger vifte i toppen + ei mindre vifte ved siden. Deretter har jeg også 2 vifter som drar ut i bakkant av kabinettet. Altså 3 vifter på siden som blåser inn , og 4 vifter som blåser ut.

 

Båndbreddesiden er det mye om og men om på nettet , mange mener at selv om man setter korta i 8x og 8x vil man ikke merke særlig forskjell kontra 16x og 16x. Jeg blir ikke klok på dette , men når du sier det , så er det vel noe i det - dog minimalt vill jeg tro.

 

Så kommer tusenkroners spørsmålet ; **Jeg har lest en review av Ivy Bridge 2011 på Toms hardware , det ble slaktet. Det som skulle være high-end av sandy bridge og mye dyrere , var ikke bedre enn sandy bridge og i7 2600K i noen av testene.

Så nå kommer spørsmålet ; Vil det være noe å hente på ytelse å skifte fra X58 og i7 950 , til sandy bridge og 2600K ? Har hørt at dual mem channel ikke har noe å si i spill.

Lenke til kommentar

Jeg mener bestemt å huske at spesielt kombinasjonen 16x/4x fungerer dårlig, så dette i effekt i helga på LAN også faktisk med 2x 5870 i 16x/4x på en Phenom II X4. Forskjellen fra Crossfire til enkeltkort var mindre enn det man fikk i reviews gjort med phenom ii x4, men det kan jo være noe med Radeon-kortene selvfølgelig.

 

Du vil få en forbedring med 2600k, om den er større enn 5% i BF3 og om den betyr noe annet enn å oppnå mer enn 120fps i spill er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...