Gå til innhold

Hell on Wheels - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Hell on Wheels

 

hell1m.png

 

Lager en tråd også for den nye serien Hell On Wheels. En serie som kritikerne hatet første episode av, men har likt serien mer jo flere episoder de har sett.

 

Noe ny Deadwood? Nah, neppe. Vi får vente å se.

 

Western dramaserie satt til tiden etter borgerkrigen i USA, der unionen beseiret konføderasjonen. Serien er sentrert rundt Cullen Bohannon (spilt av Anson Mount), som er en tidligere soldat fra unionen. Hans kone blir drept av en gruppe soldater fra unionen, og hans reise for hevn tar han vest til “Hell on Wheels”. Serien fokuserer også på byggingen av jernbane gjennom westen som enkelte tjente rikt på, indianerne ble stjelt land fra, og som nylig fridde slaver fant en jobb i.

 

Med på serien er også skuespilleren og rapperen Common (Smokin Aces) som den nylig fridde slaven Elam. Colm Meaney vil spille Thomas “Doc” Durant, en mann som har store intensjoner om å tjene på byggingen av jernbanen. Med er også Dominique McElligott (Moon, The Philanthropist) som Lily Bell, Ben Esler (The Pacific) som Sean McGinnes, Philip Burke (Mercy) som Mickey McGinnes og Eddie Spears (Into the West) som Bror Joseph.

 

http://www.youtube.com/watch?v=78zEDBmHwbU

 

Sesong 1 har 10 episoder i seg. De første 5-6 episodene vil bli sendt fram til midten av desember. Deretter vil de gjenværende episodene bli sendt fra midten av januar 2012 av.

 

Diskuter serien her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje nesten i nærheten av kjedelig, og kanskje litt unoriginalt etter litt mer ettertanke. Var riktignok pent å se på, men det ble litt sånn halv-hjerta gjeninnførelse av serien i første episode.

 

Følger med videre uansett, men det er helt klart en av de mange mange seriene der ute som helst burde sees noen par episoder av først.

Lenke til kommentar

Etter jeg endelig fikk sett piloten for denne serien i går er jeg som de fleste andre, delt i min oppfatning av serien. Jeg synes den virker til tider noe kaotisk, men ikke verre enn at det går greit å følge med. Var ikke langt unna at jeg kunne sovnet fra hele greia heller, da det ikke var så mye som kjempet for min oppmerksomhet. Det var også noen scener der jeg savnet noe mer bakgrunnshistorie, noe jeg regner meg at kommer fremover.

 

Ellers enig i at det var pent å se på, men konklusjonen så langt er at de prøver, men ikke helt får det til. Gir det som tidligere skrevet, noen episoder til for å gjøre meg opp en mening om denne serien.

Lenke til kommentar

Så første episode i går og var fornøyd med det jeg så. Episoden holdt på konsentrasjonen min hele tiden og det var flere scener jeg likte godt. Det skal sies at jeg også en stor fan av serier/filmer fra 1800-tallet, og det påvirker selvfølelig min interesse for serien. Uansett er jeg hakket mer positiv til serien enn hva "alle" andre ser ut til å være etter å ha sett piloten.

Lenke til kommentar

Christopher Heyerdahl gjorde en god role denne episoden(hadde til og med en god dialekt inne) og vi får forhåpentligvis se mer av han utover sesongen.

Serien er grei så langt, men lider den ikke litt av dårlig markedsføring? Kan ikke huske å ha sett noen form for reklame før serien startet. Jeg hadde ikke hvist om denne serien hadde det ikke vært for at Christopher var med. Men mulig det bare er meg.

Ser fram til videre utvikling av seriens gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...