Gå til innhold

Hell on Wheels - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er allikevel dumt. Både Elam og Lily var gode karakterer, men jeg håper at Elam overlever selv om det så ut som han var død.

 

Absolutt, Lily var jo etter min mening en karakter som laget god stemning i serien, etter hennes død..

 

Det er ikke kjent om det blir noe nye sesong enda. Det kommer til å ta en stund før det blir helt avgjort. De har hele resten av året på seg å gjøre en beslutning.

 

Krysser fingrene på en fjerde sesong. De holder nok kvalitet på lik linje med de siste tre sesongene, som jeg vil påstå ikke har falt.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske vanskelig å si hvorfor AMC skal fornye serien. Jeg har ikke lest så mye om seertallene, som er tegn på at det var få. Dessuten ble episodene av sesong 3 sendt på lørdager i USA, som er en ganske svak tv-kveld. Men igjen så er det kanskje en serie som har vært mer populær på opptak i sin første sesong ihvertflall.

 

At AMC kansellerte The Killing er en fordel og at Low Winter Sun ikke ser ut til å bli fornyet, men samtidig så har kanalen plukket opp et drama rundt uavhengighetskrigen og et annet rundt 80-talls tekonologi-drama som gjør at AMC kanskje også må fjerne Hell on Wheels, eller ikke. Det er uansett ikke godt å si, men HoW har ikke store fordeler på forhandlingsbordet akkurat.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Bra start på den nye sesongen. Liker forholdet med The Swede. Han blir på en måte bad guyen som er utrolig vanskelig å ta knekken på. Han klarte jo å snakke seg ut av å bli hengt av mormonerne. Christopher Heyerdahl er konge i den rollen.

 

Cullen Bohannan virker litt pussywipped, men kanskje det er normalt etter et år i fangenskap på et mormoner fort hehe. Ser ikke for meg at de nye "bad guysa" varer lenger. Mickey drepte jo han ene allerede i første episode han ble introdusert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fet episode. Tar tilbake det om han har blitt pyse. Forventet nesten at "Bearkiller" skulle dra en Kill Bill å slå seg ut av kista. Skjønte dog ikke hvorfor Psalms var så pissed over at Cullen poppa en kule in Elam. Han var jo royally messed up. Trodde han levde i slavesamfunn fortsatt, og i tillegg at han hadde retten til å bytte hvite kvinner.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Likt denne sesongen så langt den er kommet i USA. Litt unødvendig at den i fjor skrev sesongfinalen slik at det kunne vært et spørsmål rundt om at Ferguson kunne vært i live (hva sa jeg?). Ble bare to episoder som ikke hadde noe særlig større å si enn en 2 episoder pause inntil Bohanon & Co gikk imot loven for fullt overhode mulig.

Fremdeles er serien ikke noe bedre enn å være den beste western-serien som ligner på Deadwood. Men det er greit nok når det bare er 13 eller hvor mange episoder det i året delt opp i 2 deler (del to kommer i november).

Lenke til kommentar

Deadwood er kanskje rangert som en bedre western-serie enn HoW, problemet med den serien (for meg ihvertfall) var at det føltes ikke som noe fremgang i Deadwood. Det handlet kun om den forbanna snekker sjappa til Timothy Olyphant & Brother og bordellet/saloonen. Occationally så kom det noen bad-guys til byen som de måtte bekjempe, også for å gjøre det, måtte de samle sammen en gjeng og som regel overtale en halv-full Wild Bill til å joine.

 

I Hell on Wheels er det ihvertfall fremgang, og man (jeg) får lyst til å se om de klarer å bli ferdig med denne jernbanen. Håper virkelig ikke serien slutter eller blir kansellert før det skjer. "Hey! We're building the railroad! Things happen along the way! More things! Excitement! Some insane moments! More half-insane moments!"

 

Dog jeg skjønner at dette også kan bli litt langtrekkelig i lengden. Macho-dominerende i midten av 40 åra er artig å følge med på så så lenge. Rent historisk sett er det på rene å nevne at det var "union pacific railroad" som vant dette kappeløpet da de hadde et titalls, kanskje hundre-talls oirentalske arbeidere som til tross for å være opium junkies var ekstremt effektive arbeidere.

 

Jeg håper virkelig ikke Joe og Tony kommer opp med en billig slutt dersom de blir fortalt av AMC at det blir siste sesong. AKA en slutt som "Some shit happens, the railroad project is dumped, Bohannan moves back to the mormon fort with his new wife and kid." Btw, fikk du med deg hva Gundersen sa til seg selv etter at mormoner typa gikk ut av rommet? Fikk bare med meg "honningsmekk".

 

Ennå ikke noe nytt om den fornyes eller ikke. Seertallet på sesongen har jo variert mellom 1,78 og 2.43 millioner seere. Hva sier erfaringen din om det Maury? Blir det ny sesong?

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Hell-on-Wheels-poster-AMC-season-5-2015.

 

Helt OK start på sesong 5. Blir nesten litt skuffet for hver episode det går hvor Cullen ikke skyter eller dreper noen akkurat som med Raylan i Justified hehe. Liker derimot at til tross for at Cullen nå eier en fet del av Union Pacfic at han fortsatt er ute å arbeider sammen med de "vanlige" orientalske arbeiderene, antar at den scenen var ment til å vise oss at Cullen ikke forandrer seg til tross for at han har blitt rik. Kanskje litt unødvendig med eksplosjonen i tunellen, men for dramatisk effekt i guess.

 

Høydepunktet i premieren her for meg var at Torvald kom tilbake for ha en liten face off med Cullen. Antar at det kommer til å bli sentralt senere i sesongen med tanke på at han antagelig vet hvor familien til Cullen er og at han kommer til å bruke det some leverage på hva enn slags syke planer han har i hodet denne gangen. Gjetter dog at den kassen med våpen er for å armere de andre i gruppen etter ha snakket dem inn til å begå et eller annet slags massemord "in the name of the lord and jesus christ saviour".

 

Synes også at den nye skurken Chang har potensiale. Likte karakteren hans godt og i tillegg så vi at han var litt mer enn "bare" en pimp med et horehus og lønnings fordeler da han har et godt nummer med henchmen bak seg, og Cullen kunne simpeltheten ikke bare skyte han ettersom han ikke fullt vet hva konsekvensene av det ville bli.

 

Er også spent på om denne sesongen kommer til å omhandle mest Union Pacific delen eller om konkurrenten fra de forrige sesongene kommer til å være like mye involvert. I såfall håper jeg ikke at det kommer til å bli unødvendig mye ettersom det fort kan bli komplisert å følge med på.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...