Gå til innhold

Hell on Wheels - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes HOW er helt OK, men storyline er litt tynn og det kan bli kjedelig i lengden. Deadwood er så hinsides mye bedre at det kan ikke sammenlignes, HOW er temmelig tamme greier sammenlignet. Dessuten får man mye mer western følelse i Deadwood, synes dette mangler i HOW. Kan trygt anbefale Deadwood, det er bokstavelig talt "skitten" western :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Storylinen er ikke tynn. Den er enkel, og tydelig. En mann er ute etter hevn, på grunn av en forferdelig handling som hans familie har blitt utsatt for.

 

Men du har også flere små historier, av dem ble jeg veldig fan av spesielt Elam (Common) som ble mer og mer en favoritt jo mer karakteren utviklet seg til noe annet enn bare en "working negro". Også Frøken Bell ble en favoritt. Indianeren og presten var noe jeg ikke likte så stort, men ville ikke kategorisere det som elendig heller, bra forsøk ihvertfall. The Swede var i starten en favoritt, men både Elam og Bohannan tok over som favoritter etterhvert på serien.

 

Serien utviklet seg bedre og bedre for hver episode for min del, og den klarte fint å etablere det lille samfunnet ved "Hell On Wheels". Et sted fullt av villmenn, horer, og enkelte "snille".

 

Jeg var ikke noe stor fan av seriens første episode, jeg synes den var dårlig, og noe rotete. Ganske i grenseland til kjedelig. Men etter episode 2 syntes jeg serien vokste seg i en fin retning. Visuelt synes jeg serien fungerte godt, med omgivelsene.

 

Skulle jeg gitt sesong 1 en helhetlig karakter så hadde den nok endt opp med 3,5/5.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bedre enn sesong 2 av The Walking Dead.

 

Faktisk i grunn overraskende hvor bedre serien ble etterhvert. Hata første episode i grunn. Likte episode 2 bedre. Så i grunn så hele sesongen ferdig i et svop etterpå.

 

Når du sitter å ser på sesong 8 av House ligger Hell On Wheels over det. Over i grunn de siste 2-4 åra til House. For all del så er det verdt å få med seg.

 

 

Sesong 2 starter 12. august.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Virket for meg at det var en slags oppdatering, samt sette grunnsteiner for fremtidige plott. Kan se for meg at Durant benåder Bohanan mot noen gjenytelser. Lurer litt på hva som har skjedd med Lilly. Hun virket meget sta og sikker i sin sak når Durant stod klar til å steppe inn for Lillys mann. Må uansett bare si at min favorittkarakter er The Swede. Gjennom hele sesong 1, bortsett fra på slutten, var han en kald og kynisk jævel. Samtidig ble en slags Comical relief blant all døden. Han sier så mye rart hele tiden. Castingen traff blink med Heyerdahl, hans engelsk er så fantastisk "bra". :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 11 måneder senere...

Ja. Jeg så sesong 2 rett før sesong 3 starta. Serien tok seg opp på slutten av sesong 2, den sesongfinalen var rett og slett awsome.

 

Jeg likte, men ikke elsket sesongfinalen fordi Bohannon var imot The Swede som er mektigere nå enn noensinne. Jeg elsket hvordan de gjorde det at det når var The Swede som var mektigste med mormonerne på sin side.

 

Håper at serien fornyes for en fjerde sesong, men at det også blir den siste. Har vært så mye rot i kulissene med serien siden slutten av sesong 2, og det har hatt litt påvirkning spesielt i den andre halvdelen når sesong-handlingene begynner å ta slutt virker det som.

 

Å herregud så irriterende hvis Elam virkelig er død når The Swede overlevde i slutten av sesong 2.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

For en serie! Da var jeg ferdig med sesong 3. Er det noen som vet om det blir en sesong til? Det var ihvertfall ingen antydning til at det ikke blir det.

 

Å herregud så irriterende hvis Elam virkelig er død når The Swede overlevde i slutten av sesong 2.

 

Tviler på at Elam er i live, da Eva sa på slutten av episoden at hun følte hans sjel fly forbi henne..

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er allikevel dumt. Både Elam og Lily var gode karakterer, men jeg håper at Elam overlever selv om det så ut som han var død.

 

Det er ikke kjent om det blir noe nye sesong enda. Det kommer til å ta en stund før det blir helt avgjort. De har hele resten av året på seg å gjøre en beslutning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...