Gå til innhold

Homeland - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vi har hatt pause fra Homeland siden avslutningen av sesong 2, men nå sett sesong 3 og alt til nå, foruten dagens episode, på kort tid. Vi drøyde den, fordi vi syntes den gikk litt i nedoverbakke siden første sesong, så var ikke så ivrig til å fortsette i forhld til andre serier. Men, må si vi har holdt pusten flere ganger i det siste, og spesielt de siste episodene.

 

Synd at Fara ble drept!

 

Samme med Brody også, alltid klipt når hovedpersoner som man har fulgt blir borte, men her passet det for en gangs skyld inn i serien, og ikke bare dratt inn for "sjokkopplevelsens skyld". Vi var derfor skeptiske til sesong 4, men synes den har vært veldig så spennende.

 

Claire Danes er fortsatt helt latterlig bra som skuespiller, i hvert fall overbeviser hun meg.

Lenke til kommentar

Så hva lærte vi av denne sesongen? Terrorisme lønner seg? Ser i alle fall slik ut.

Sesongavslutninga ser nesten ut til å være funnet ut på slutten av innspillinga når de fikk vite at de fikk en sesong 5 og måtte skrive inn i serien at James Rebhorn døde.

"La oss lage en hel episode dedikert til faren til Carrie (in absentia) og utsette konklusjonen til neste sesong, så har vi et helt år på oss til å komme opp med noe lurt."

Lenke til kommentar

Det må jeg si meg enig i.. Jeg var ikke helt klar over at det var sesongfinale før jeg kom inn hit, trodde det var en midt-sesongs-episode. Innbilte meg at det var 20+ episoder i hver sesong, men det var det ikke..

 

Pussog sesongfinale ja, men egentlig veldig god sesong!

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Sesong 4 startet litt tregt, men ble veldig bra underveis. Dårlig siste episode, hadde vært grei som en fyllepisode i løpet av en sesong, men ble for tam for en sesongavslutning.

 

Kødder du? 

Sesong 4 er skuffer noe så helt sinnsykt. 1 til 3 har balanse og spenning, sesong 4 har en A4 blockbuster oppbygging.

Introduksjon av persongalleriet -> bra feeling for helten -> nedriving av helten -> videre nedriving av helten -> helt utrolig nedriving av helten -> turnover. Nå skal helten ta opp kampen, om enn motvilig.

 

ffs.. aldri vært så skuffet over sesong før. De har mistet alt som gjorde homeland spesiell og bra. 

Veldig synd.

Lenke til kommentar

Hadde faktisk litt tro på at dem ikke kom til å bruke Brody, og likte spesielt scenen hvor han trente med spesial styrkene. Og da dem dro til Iran på det black-op oppdraget, så så jeg for meg at han ville "redeeme" seg selv. Var utrolig mange flere veier dem kunne ha tatt om dem hadde valgt og ikke drepe Brody og ha han fjernet fra serien.

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...