Gå til innhold

Homeland - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

homeland1.jpg

 

Mange har ønsket en slik tråd, uten å ha gjort noe med det.

 

Om serien

 

Seriens premiss er ganske enkelt. Nicholas Brody (Damian Lewis), en amerikansk soldat for lengst antatt å være drept i strid, blir funnet på et oppdrag i Irak. Flere års fangenskap er over, han vender hjem som en nasjonalhelt – et nasjonalt ikon. Hjemme venter kone og barn som får levert tilbake sitt familiemedlem. Så absolutt en gigantisk PR-seier for amerikanerne.

 

Midt oppe i det hele er det en dyktig CIA-operativ som ikke er helt solgt på mirakelet. Carrie Mathison (Claire Danes) stiller spørsmålet ingen ønsker å høre: Er han en muldvarp?

 

Diskuter serien her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens episode var fantastisk, en av de sterkeste serien har hatt. Vendingen med Saul som mulig terrorist er noe jeg ikke så for meg i det hele tatt, men han snakker flytende arabisk og er tidligere POW fra Malaysia. Carrie er i mental ubalanse, som vanlig. Store spørsmålet er om hun får følelser for Brody nå, eller er det en måte å fiske etter informasjon?

 

Brody blir jeg aldri helt sikker på, i en episode virker han som en fortapt sjel i en verden som har endret seg uten ham tilstede... og i neste episode virker han som en kaldblodig, beregnet terrorist. I denne episoden skjedde denne endringen flere ganger. Spennende plott med professoren og kona/kjæresten hans, og jeg lurer på om hun kan nøste opp noen tråder.

 

Traileren til neste episode så uhyre spennende ut, så jeg gleder meg virkelig. En av mine favorittserier for tiden...

Lenke til kommentar

Claire Danes burde bli nominert til Emmy for innsatsen hennes allerede. Jeg elsket den måten hun spilte destruktiv i forrige episode, og hun er litt sånn flink for å si det slik.

 

Vakker og god skuespiller er et pluss i boka mi. Med Damian Lewis som jeg har følgt med karrieren til på film/TV helt siden jeg så BoB i 2005 gjør også en bra rolle.

 

Føler dette er kanskje den beste mannlig/kvinnelig hovedrolle-duoen på tv-skjermen i år.

Lenke til kommentar

Sett den sexscenen i bilen komme helt siden de sto å snakket sammen i regnværet sammen. Pinlig åpenbart. Synes det var skuffende, og håper det bare var et engangstilfelle (selv om det sikkert ikke er det). Reddet seg dog inn igjen når Carrie tok det opp under løgndetektortesten. Glimrende serie tho.

 

 

Få som er bedre enn Damian Lewis til denne rollen. Brody er så herlig creepy!

Lenke til kommentar

Enig at den sex-scenen var ganske åpenbar.

 

Saul fiksa løgndektoren på andre forsøk, men første gang var han jo åpenbart stressa. Hm, kan ikke skjønne noe annet enn at de gjorde det for å få oss til å tro at han er tilkobla terroristene.

 

Brody klarte å lure løgndektoren og spørsmålet om kona avslørte han. Skjønte ikke helt hvorfor ikke Carrie barre sa fra til Saul hvorfor hun stilte det spørsmålet. Hadde jo gitt saken hennes mye mer støtte.

 

Venter på twisten om Brody, føler at den må komme.

Lenke til kommentar

Ut fra traileren for neste episode, så ser det ut som

 

 

om hun terrorist dama blir tatt, og går med på å sette seg ned med en scratchartist for å beskrive hvordan den "omvendte soldaten" ser ut. Tror ikke det er Brody, det ville liksom vært alt for åpenlyst. Har en teori, men for ha den for meg selv foreløpig.

 

Lenke til kommentar

 

 

Brody klarte å lure løgndektoren og spørsmålet om kona avslørte han. Skjønte ikke helt hvorfor ikke Carrie barre sa fra til Saul hvorfor hun stilte det spørsmålet. Hadde jo gitt saken hennes mye mer støtte.

 

Hun hadde nok blitt sparket fra jobben om hun hadde avslørt at hun hadde sex med brody :/

 

Joa, men hun har jo fått beskjed om å levere oppsigelsen sin uansett pga overlyttingen av Brody.

Lenke til kommentar

En av de bedre seriene jeg har plukket opp på lenge. Anbefalte den til en bekjent av meg for et par dager siden, og han mente at han skulle få sett første episode til helga for å se om det var noe tess. Men han kunne tydeligvis ikke vente så lenge, for sent i går sier han på telefon at han allerede hadde brusa i mellom alle episodene som hittil var ute. Så det er ganske tydelig at plottet er noe som fenger.

 

Noen som forresten har oversikt over seerantall? Dette må jo være en serie som går rett hjem hos amerikanerne, så vel som oss.

Lenke til kommentar

Jeg liker serien veldig godt, men jeg er litt skeptisk til at den er fornyet for sesong to. Hva blir plottet for den sesongen, skal det dukke opp en ny krigshelt som kanskje er slem?

 

Ellers har jeg litt problemer med skuespillerne. De er flinke, for all del, men for meg "er" Damian Lewis major Winters, så derfor kan han jo ikke være slem. Samtidig må jo Morena Baccarin være slem, og det er en liten stemme i meg som spør når hun skal begynne å spise folk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...