Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det er aldri noe problem hvis man vil, med unntak av heltene som er trege, som kan være både support og carry. Problemet er om man er i lane sammen med en carry, og selv spiller support - selvfølgelig kan man last hitte alt man makter, men det blir det samme som å stjele farm fra carry'n som igjen minsker lagets sjanser for seier. Det sier seg selv at det er toskete å ha en tide med boots, dagger, bkb, heart og hvafaen mer mens lagets carries er halvferdig med boots. Så dette er altså tredje gangen jeg prøver å spørre hvordan man løser denne problemstillingen, uten å fucke opp for carrien du laner med - og med det laget - samtidig som man unngår og bli underlevla osv. Mulig denne carry'n stikker av etterhvert for å ganke, og da får man jo lanen alene med full farm - men da er man ikke med og supporter laget. Mulig det er så enkelt som at man bare lasthitter litt innimellom, idk..

Endret av Liquicity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett en tendens hos de som spiller Support oftere enn Carry, det ser ut som de som spiller Support har som regel større forståelse for spillet en de som velger Carry.

 

en som spiller Support/Hard Support er en person som har ganske god oversikt over mappet til enhver tid, holder øye med wards/runes og har god ingame IQ (klarer å se/skjønne når folk er på jakt etter deg eller en av dine lagkamerater

Disse spillerne har som mål å opprettholde orden i laget f.eks Hele laget ditt holder på å dø. Omniknight kommer inn fra skogen bruker Ultimate og dere snur kampen og får pusha tilbake. Dette er bare et av mange eksempler Support heroes kan bidra med. Disse abilityene kunne bare de som spiller Carry a drømt om, det kreves mye presisjon og ferdighet for å lande en perfekt Omni ulti.

 

Og dette med assist du får 80% av Slain gold som den som dreper heroen får så lenge du står innefor Exp range som er 800, dette holder i massevis hvis du babysitter en lagkamerat bare husk å være med å sloss.

 

Grunnen til at jeg mener at det er sånn her er at. Mange som velger å spille carry velger å fraskrive seg ansvar ovenfor laget fram til 30ish minutter fordi det er som regel det er Prime time å være carry, du har fått litt items og kan ganke folk i skog osv, mens supporten har bistått med støtte fra 1 minutt

 

håper folk skjønner de som spiller Support sin side, har ihvertfall prøvd å forklare

 

Mener DU/Dere dette er feil er det bare å komme med Innlegg. Dette er sett fra en synsvinkel av en som har spilt Support de siste 4 årene og glad i jobben jeg gjør for laget

 

Peace Out

Endret av Static-_-
Lenke til kommentar

Det er aldri noe problem hvis man vil, med unntak av heltene som er trege, som kan være både support og carry. Problemet er om man er i lane sammen med en carry, og selv spiller support - selvfølgelig kan man last hitte alt man makter, men det blir det samme som å stjele farm fra carry'n som igjen minsker lagets sjanser for seier. Det sier seg selv at det er toskete å ha en tide med boots, dagger, bkb, heart og hvafaen mer mens lagets carries er halvferdig med boots. Så dette er altså tredje gangen jeg prøver å spørre hvordan man løser denne problemstillingen, uten å fucke opp for carrien du laner med - og med det laget - samtidig som man unngår og bli underlevla osv. Mulig denne carry'n stikker av etterhvert for å ganke, og da får man jo lanen alene med full farm - men da er man ikke med og supporter laget. Mulig det er så enkelt som at man bare lasthitter litt innimellom, idk..

Altså, som support må du for det første akseptere at du kommer til å være lavere level enn de fleste andre. Carryen bør som regel ikke stikke og ganke, han bør være mest mulig i lanen for å farme, det er supportene som bør løpe rundt og ganke. Det er helt greit å ikke ha en eneste creepkill som support i løpet av de første 10 minuttene.
Lenke til kommentar

 

Og til slutt, for the love of God, vær så jævla snill, slutt å kjøp det jævla feige shadow bladet på absolutt alle helter, det er kun for feige, russiske kvalmsekker! Jeg kan til nød godta det der Dota2 selv foreslår, men det er gjerne på kvalme heroes uansett - skal det være skal det være. Men å kjøre Shadow Blade uansett er bare latterlig, sannsynligvis noe av det mest frustrerende i hele spillet.

 

Moar dust! Moar map awareness!

Lenke til kommentar

Ganking i WoW osv kommer vel av ganging (mulig jeg tar feil?), altså at flere samler seg mot en fyr, som du sier. I DoTA/HON og tilsvarende spill handler det rett og slett om å forflytte seg fra et sted for å ta en annen spiller. Spiller ingen rolle om du er en eller to eller flere personer. Mange heroes er fantastiske gankers alene, f.eks Pudge og Tiny (som også er initiators)

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøre full ut support, kjørte som dazzle, siden han har noen heals og sånt. Og siden jeg har pleid å være god som healer i mmo's så kjørte jeg på. Vi banka jo alt som var. Blir litt som i BF3 når man kjører medic, plutselig vinner man fordi man fokuserer på teamet. Jævlig gøy!

 

Ganking i WoW osv kommer vel av ganging (mulig jeg tar feil?), altså at flere samler seg mot en fyr, som du sier. I DoTA/HON og tilsvarende spill handler det rett og slett om å forflytte seg fra et sted for å ta en annen spiller. Spiller ingen rolle om du er en eller to eller flere personer. Mange heroes er fantastiske gankers alene, f.eks Pudge og Tiny (som også er initiators)

 

Takk, det var nøyaktig det jeg lurte på :)

 

Jeg spilte som pudge og tiny, men får det ikke til. De blir så svake, og tåler så lite. Men møter jeg dem så er de helt ville.. Noen tips?

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

til duskusjonen ang support, fra gårsdagens kamp :D

 

 

"Support wins games"

 

Kan nevne at når jeg spiller support så går jeg aldri for lasthits så sant jeg ikke er helt sikker på at carry'en ikke rekker den eller jeg mangler litt gull for et stort item. Jeg pleier som regel heller å bruke tiden på å plage vettet ut av de andre på lanet, samt prøve så godt det lar seg gjøre å sone de ut slik at de ikke får noe xp. F eks i går når jeg tok en match, var vi to på lane mot en, og jeg sonet han ut såppas bra at han ikke ble level 6 før vi begge var 4 creeps unna lvl 6 ^^.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøre full ut support, kjørte som dazzle, siden han har noen heals og sånt. Og siden jeg har pleid å være god som healer i mmo's så kjørte jeg på. Vi banka jo alt som var. Blir litt som i BF3 når man kjører medic, plutselig vinner man fordi man fokuserer på teamet. Jævlig gøy!

 

 

 

Takk, det var nøyaktig det jeg lurte på :)

 

Jeg spilte som pudge og tiny, men får det ikke til. De blir så svake, og tåler så lite. Men møter jeg dem så er de helt ville.. Noen tips?

Spilt rett så er verken Pudge eller Tiny svake, snarer tverimot. På Tiny er det viktig å skaffe seg en tidlig Blink Dagger, sånn at du kan hoppe på noen, bruke combo(Stun og toss). Da er alle squishy heroes døde. På Pudge funker Blink dagger også(siden hook kan bommes/dodges). På Pudge er det bra å skaffe seg Heart of (husker ikke), som gir masse HP og HPregen. Da kan du løpe rundt og fise uten å ta skade i det hele tatt. I tillegg så må du huske på pudge at når du hooker, så må du slå på rot med engang du har hooket, sånn at når du treffer, så lander fienden midt oppi den dritten, samtidig som du ulter. Da gjør du maksimal skade.

Lenke til kommentar

Altså, som support må du for det første akseptere at du kommer til å være lavere level enn de fleste andre. Carryen bør som regel ikke stikke og ganke, han bør være mest mulig i lanen for å farme, det er supportene som bør løpe rundt og ganke. Det er helt greit å ikke ha en eneste creepkill som support i løpet av de første 10 minuttene.

Takk, det var i alle fall noe oppklarende. Spiller jeg support er jeg underlevla med lite/ingen farm, og det er greit. Jeg bare lurer på når og hvordan det er best å farme til ting som f.eks. blink dagger som kan utgjøre rimelig mye, når man lar carry'n få all farm i early-game. Og er ikke gank en rimelig bra farm carry'n burde delta i?

 

"Jeg kan til nød godta det der Dota2 selv foreslår"

 

 

^Dis made my day!

Så flott. Hvis det gjør saken bedre mente jeg veldig enkelt at jeg kanskje kan godta at newbs kjøper det som står oppført under core items. De som konsekvent kjøper det uansett hvem de spiller derimot...

 

"Support wins games"

 

Kan nevne at når jeg spiller support så går jeg aldri for lasthits så sant jeg ikke er helt sikker på at carry'en ikke rekker den eller jeg mangler litt gull for et stort item. Jeg pleier som regel heller å bruke tiden på å plage vettet ut av de andre på lanet, samt prøve så godt det lar seg gjøre å sone de ut slik at de ikke får noe xp. F eks i går når jeg tok en match, var vi to på lane mot en, og jeg sonet han ut såppas bra at han ikke ble level 6 før vi begge var 4 creeps unna lvl 6 ^^.

Indeed. Dette er hva jeg gjør også, i tillegg til nevnte wards, supporte ganks når jeg kan osv. Og det er for så vidt greit, men virker noe useless å ha råd til blink dagger først etter 30min, mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Succesfull ganks er ikke å forakte for en carry. Derimot er det ikke sikkert ganken funker, og da har man kastet bort mye tid, kanskje en scroll, og det er ikke bra. Så man må bruke huet litt. Spilte et game HoN her nå som carry, og jeg farma i 30 min mens laget mitt eide det andre laget. Plutselig popper jeg opp i tillegg med 2 late game items og voldtar de enda mer enn de allerede hadde blitt. Da var det over rimelig fort ja :p

Lenke til kommentar

Har fått det til noen ganger, men når jeg prøver så skjer det ingenting, dersom jeg vil denye ett creep, hva gjør jeg? Helsa må også være under 20%?

 

Hvordan får noen folk teleportert til langt pokker i vold der det ikke er ett av våre tårn? I ett game i går var det en som teleporterte inn i basen til de andre. Var riktignok noen creeps der, men jeg har aldri fått det til selv, har prøvd å sjekke i shopen om det er en annen scroll eller item, men fant ikkeno.

Lenke til kommentar

Så flott. Hvis det gjør saken bedre mente jeg veldig enkelt at jeg kanskje kan godta at newbs kjøper det som står oppført under core items. De som konsekvent kjøper det uansett hvem de spiller derimot...

 

Shadowblade blir som en sykdom, eneste er at alle kan kurere den!!!!

Kjøpe detection er kult, selv i lavt nivå fyi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...