Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hard=Very high? Når du vinner mange nok kamper med stor nok margin, kan ta alt fra 3 games til uendelig antall games. Jeg starta f.eks en ny smurf, og i den 4. kampen var jeg på 3dje siden med games, riktignok i stack med to kompiser, men still.

 

Dette er umulig i solo, både du og jeg har jo stacket sammen med nystarta smurfer og hatt minst 15-0 wins uten å havne på toppsidene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det medium, High, very high? Kommer man til high solo? :) som sagt før har jeg lyst til å prøve meg på konkurranser og sånt, litt vanskelig å skaffe seg klan om man ikke kan vise seg litt fram med de store gutta ;)

Det er ingen mekanisk progresjon her, det er bare basert på at systemet prøver å matche deg mot folk som er like gode. Vinner du veldig mye vil du bli pairet mot bedre spillere, og etterhvert klatre i "skill level"

Lenke til kommentar

Går fint an å komme til high / very high solo om man veit kva man gjer. Er dog vanskeleg å sjå kvar du ligg innanfor dei, med mindre ein ligger på dei første sidene under "live" matches som då er rangert frå beste - lavaste.

 

For å sjekke kva for gruppe du tilhøyrer, så er det berre å gå på Recent Games -> søke på sitt eige nick -> og filter til Normal / High / Very High, der det plopper opp flest games er den gruppa du er i.

 

Forøvrig så var 2 av mine 4 forrige kampar mot Wagamama med vennar, eine mot dei, og andre på lag med dei. Vann begge to \o/

Lenke til kommentar

Hadde en artig opplevelse i ste, var en på laget som trudde han skulle eie en som var solo i motstander skogen, viste seg at han ikke var aleine, så jeg prøvde å hjelpe han, men innså at det ikke kom til å gå, så jeg løp til side shoppen kjøpte tp og prøvde å gjemme meg i skogen og TP ut. I det jeg skal ende opp i basen bruker spirit brakeren ulti'n sin og følger med meg til fontenen vår. Jeg døde desverre men det gjorde han også, og jeg lo :L

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en artig opplevelse i ste, var en på laget som trudde han skulle eie en som var solo i motstander skogen, viste seg at han ikke var aleine, så jeg prøvde å hjelpe han, men innså at det ikke kom til å gå, så jeg løp til side shoppen kjøpte tp og prøvde å gjemme meg i skogen og TP ut. I det jeg skal ende opp i basen bruker spirit brakeren ulti'n sin og følger med meg til fontenen vår. Jeg døde desverre men det gjorde han også, og jeg lo :L

 

Kult :D

Lenke til kommentar

Smurfeaccounts er ødeleggende og Ogre Magi er blitt en av mine favoritthelter.

 

Angående matchmaking, merker rimelig heftig forskjell fra når jeg queuer alene eller med venner i samme level, kontra når jeg queuer med de som er både to og fem ganger så gøy lvl - det er et helvete.

Lenke til kommentar

Smurfeaccounts?

 

Ellers hadde en kul kamp i går natt med Lifestealer. Første gang jeg har spilt med han, funka dårlig i lane for meg, så var i skauen og farma. Laget gjorde det superdårlig og tapte mye, plutselig popper jeg inn med Blink Dagger og en item som tar liv av meg selv men mer skade og mer i helse overall, presser dem tilbake gang på gang og til slutt vinner vi hele greia. Morsomt å få til en klasse uten å vite hva man egentlig helt skal :p

Lenke til kommentar

Det er ganske slitsomt for oss som fortsatt er på et relativt tidlig stadie i læringskurven, og bli ägd av "pro's" som vet hvordan man countrer alt og hvordan man countrer countring mens man selv så vidt begynner å forstå hvordan man countrer noe av det som countres kan! :p

 

Samtidig skal jeg alltids klare å finne forståelse for at det kan være gøy å innimellom äge newbs, pluss at det er en fordel for nubsa (meg) også. Men de som presterer å faktisk slenge rundt seg med ord som nevnt over her når de spiller på smurfeaccounts - de er jo ganske enkelt tilbakestående og burde slaktes.

Endret av Liquicity
Lenke til kommentar

Det er ganske slitsomt for oss som fortsatt er på et relativt tidlig stadie i læringskurven, og bli ägd av "pro's" som vet hvordan man countrer alt og hvordan man countrer countring mens man selv så vidt begynner å forstå hvordan man countrer noe av det som countres kan! :p

 

Samtidig skal jeg alltids klare å finne forståelse for at det kan være gøy å innimellom äge newbs, pluss at det er en fordel for nubsa (meg) også. Men de som presterer å faktisk slenge rundt seg med ord som nevnt over her når de spiller på smurfeaccounts - de er jo ganske enkelt tilbakestående og burde slaktes.

 

valve sitt mm system fungerer ikke sånn at du møter smurfene, om du ikke er helt i bånn, når man starter en ny konto spiller man bare ett par games før mmsystemet drar deg opp i bracket.

 

Det jeg har opplevd på flere kontoer er at du spiller 2-4 games på "nybegynner"

(dette er jo også litt misvisende, for alle må igjennom her, selvom man har spilt dota1 i 10 år før dota2)

Så blir man plassert mot andre smurfer. Det er ikke sånn "smurfer" som man kjenner igjen fra hon, hvor smurfene måtte klatre igjennom bråter med noobs for å øke i psr og mmr.

 

At dere vil legge alt av elitisme ingame over på smurfene må dere gjerne gjøre, men de hører nok fint til i deres bracket.

 

Hadde teoriene deres stemt hadde jeg vært glad til om jeg var "noob", husker tilbake til dota1 i bnet hvor det ikke var noen form for ranking eller matchmakingrating, de få gangene jeg fikk en god en på laget, eller møtte noen, så fikk jeg alltid nye innspill i hva de gjorde og hvorfor de gjorde det. Noen svarte til og med hyggelig om du ikke skjønte det der og da.

 

Når jeg leser postene til mange her inne som skriver at folk bør slaktes og at folk er tilbakestående samt annet hat mot evt. russere, smurfer eller andre folkeslag. Tenker jeg egentlig bare at dette, dette er de som skriker og hyler, flamer og rager ingame. Etter å ha spilt endel i den norske gatheren, og møtt random nordmenn ingame, må jeg si at vi med både elitisme og janteloven innabords er ofte på toppen av den kransekaka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du har nok rett i det - at det skal være slik i alle fall. Ettersom jeg spiller svært sjeldent alene har jeg aldri sett på de jeg spiller med/mot når jeg queuer alene, men jeg ser ofte på profilene til de jeg møter når jeg queuer med venner, og de er ikke akkurat på samme level som meg. Det er ikke akkurat hver gang de gjenspeiler ett gjennomsnitt av oss som queuer sammen heller. Jeg er lvl 10 og queuer som oftest med folk på samme level, med ett unntak som er lvl 25. Hvorfor i alle dager møter jeg da, til tider ofte, opptil flere spillere som over lvl 40? Andre ganger kan vi møte full premade på lvl 1, så kom ikke å si at systemet konsekvent finnes passende mennesker å spille i mot.

 

Det jeg dog skal være forsiktig med, er å kalle flinke lvl 1 for smurfer, for som du så helt korrekt påpeker har dota eksistert rimelig lenge så det kan være spillere som har kunnskap og erfaring fra originale dota.

 

Ellers føler jeg meg både truffet og misforstått og ønsker å beklage ordbruk/oppførsel i tidligere post. Den slaktingen jeg snakker om er mer en intern humorgreie enn utløp for frustrasjon, men det er jo naturligvis lite gjennomtenkt av meg å opptre som om jeg var på skype når jeg skriver et innlegg på et offentlig forum, så beklager. Jeg er heller ikke en person som rager IG, men jeg skal ikke legge skjul på at det kan være frustrerende å ofte møte spillere som er overlegent bedre enn meg, enten om de smurfer eller ganske enkelt har skill fra wc3-dota.

Lenke til kommentar

Virker nesten som du føler deg truffet, AleksanderK.

 

Kan eg berre spør kort og enkelt, kvifor lager man smurfekontoer om det ikkje virker på måten eg skreiv tidligare?

 

Edit: Går ut fra i at du har prøvd det etter måten du skriver innlegget ditt på.

Endret av Theoneask
Lenke til kommentar

Virker nesten som du føler deg truffet, AleksanderK.

 

Kan eg berre spør kort og enkelt, kvifor lager man smurfekontoer om det ikkje virker på måten eg skreiv tidligare?

 

Edit: Går ut fra i at du har prøvd det etter måten du skriver innlegget ditt på.

 

Føler meg ikke så veldig truffet, synes bare ikke noe om at noen få skal sette frykten i nybegynnerne her inne.

 

Mange forskjellige grunner. Bedre stats? Dårlige streaks, hos meg var det mest at jeg strever etter høy win%. Det er seire jeg synes gir mest i dota 2.

 

det vil ikke si at jeg picker "flavour of the month" for å vinne, oftes random, men jeg spiller rollen min bra for å vinne.

 

Oftes har jeg starta ny konto i sinne etter en losing streak.

Endret av AleksanderK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...