Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Så ha 15 forskjellige teams med forskjellige folk da? idc, jeg forstår ikke hva du vil ha ut av en slik ladder. Ikke i dota ialllefall. Det er veldig smør på flesk, join ih leagues med team basert ranking da vel, finner sikkert en som lar deg adde alle dine 100 ingamevenner i samme lag.

 

Mye bedre å tilhøre en clan enn å tilhøre 15 forskjellige lag som ikke er online i det hele tatt. Når folk logger på varierer. Og når man spiller stack som 5 i vanlig matchmaking så er utfordringen minimal. Fordi da møter vi bare solo spillere som vi banker altfor lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hatt 2 games på rad nå der laget ikke kjøper courier, går bottle first mid osv, skjønner faen ikke hva som skjer, dette er samme rating som en del pro players, har solo queued inn i eternalenvy wagamama og shit, og alikevel treffer jeg på slikt, what the actual fuck?

 

Begynner å tro at det er noe galt med mm nå, folk som goer bottle first lina mid og shit, seriøst.

 

4 på rad nå, holy fucking shit.

 

"Give me prophet and I will rape mid", 3 minutter senere, first blood enemy mid.

Endret av HoNTrash
Lenke til kommentar

Hatt 2 games på rad nå der laget ikke kjøper courier, går bottle first mid osv, skjønner faen ikke hva som skjer, dette er samme rating som en del pro players, har solo queued inn i eternalenvy wagamama og shit, og alikevel treffer jeg på slikt, what the actual fuck?

 

I dota er det en skjult MMR rating utifra hvor god man er, man blir satt i en pool med like gode spillere

Dota handler dessverre ikke om å velge mid hero og kjøpe bottle og tro at laget ditt skal gjøre det bra,

litt pro tips

1. Lær deg å spille alle roller f.eks Carry, Inititator, Support, Hard support dette vil gi deg og laget ditt en bedre line up mot hva dere skal møte

2. hvis ingen på laget ditt kjøper courier kjøp det selv i steden for å klage på dine egene lagspillere en Courier koster 150 gold dette tilsvarer en Gauntlet og strenght/Slippers of agility eller 1 tango/healing salve + clarity eller 2 branches. dette er ikke et setback for deg Denne courieren kommer godt til nytte når du spiller med andre,

3. Dette er et lagspill dvs. Kommunikasjon er viktig opprettholder man ikke kommunikasjon mellom spillere går det som regel dårlig

 

Jeg anser meg selv ikke som noen pro spiller men jeg vet f.eks akkurat hvor mye mana en spell koster på de forskjellige heroene i dota, jeg kan fint spille alle heroes og utføre rollene dems

Lenke til kommentar

I dota er det en skjult MMR rating utifra hvor god man er, man blir satt i en pool med like gode spillere

Dota handler dessverre ikke om å velge mid hero og kjøpe bottle og tro at laget ditt skal gjøre det bra,

litt pro tips

1. Lær deg å spille alle roller f.eks Carry, Inititator, Support, Hard support dette vil gi deg og laget ditt en bedre line up mot hva dere skal møte

2. hvis ingen på laget ditt kjøper courier kjøp det selv i steden for å klage på dine egene lagspillere en Courier koster 150 gold dette tilsvarer en Gauntlet og strenght/Slippers of agility eller 1 tango/healing salve + clarity eller 2 branches. dette er ikke et setback for deg Denne courieren kommer godt til nytte når du spiller med andre,

3. Dette er et lagspill dvs. Kommunikasjon er viktig opprettholder man ikke kommunikasjon mellom spillere går det som regel dårlig

 

Jeg anser meg selv ikke som noen pro spiller men jeg vet f.eks akkurat hvor mye mana en spell koster på de forskjellige heroene i dota, jeg kan fint spille alle heroes og utføre rollene dems

 

haha :D Sit down HonTrash!

 

Tror hontrash forstår dette, men når man spiller i veldig høy bracket er det uvanlig at det faktisk skjer!

Lenke til kommentar

I dota er det en skjult MMR rating utifra hvor god man er, man blir satt i en pool med like gode spillere

Dota handler dessverre ikke om å velge mid hero og kjøpe bottle og tro at laget ditt skal gjøre det bra,

litt pro tips

1. Lær deg å spille alle roller f.eks Carry, Inititator, Support, Hard support dette vil gi deg og laget ditt en bedre line up mot hva dere skal møte

2. hvis ingen på laget ditt kjøper courier kjøp det selv i steden for å klage på dine egene lagspillere en Courier koster 150 gold dette tilsvarer en Gauntlet og strenght/Slippers of agility eller 1 tango/healing salve + clarity eller 2 branches. dette er ikke et setback for deg Denne courieren kommer godt til nytte når du spiller med andre,

3. Dette er et lagspill dvs. Kommunikasjon er viktig opprettholder man ikke kommunikasjon mellom spillere går det som regel dårlig

 

Jeg anser meg selv ikke som noen pro spiller men jeg vet f.eks akkurat hvor mye mana en spell koster på de forskjellige heroene i dota, jeg kan fint spille alle heroes og utføre rollene dems

Jeg er ingen pro selv, men at jeg møter folk som Wagamama, singsing, NS, Dread, Link, etc, må vel bety at min skjulte mmr rating er forholdsvis høy? At jeg jevnligt har spilt på side 1 av "watch games" burde vel også indikere det samme? I og med at gamesa er sortert etter høyest average skill? Da er det litt mindblowing at jeg treffer på folk som goer bottle first på lina, og claimer mid, synes i alle fall jeg.
Lenke til kommentar

Riki er OP ass.. Akkuratt begynt å spille spillet, møtte på han her tidlig, og han banka nesten alt. Så prøvde jeg han og nå banker jeg alt O.o Fikser vel han, for han er alt for kraftig.

Han er veldig god på low level der folk ikke vet hvordan de countrer invis helter early on, slik at de snowballer WAY out of control.
Lenke til kommentar

Han er veldig god på low level der folk ikke vet hvordan de countrer invis helter early on, slik at de snowballer WAY out of control.

 

Jeg er såpass ny at jeg skjønte ingenting av hva du sa :) Men har møtt på noen som vet hva de skal gjøre mot en invisible helt.. Problemet var at han klarte jo ikke noe annet enn å se meg :)

 

Edit; det jeg ikke skjønte var snowballer ^^

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Jeg er såpass ny at jeg skjønte ingenting av hva du sa :) Men har møtt på noen som vet hva de skal gjøre mot en invisible helt.. Problemet var at han klarte jo ikke noe annet enn å se meg :)

 

Edit; det jeg ikke skjønte var snowballer ^^

Utrykket å "snowballe" er ganske selvforklarende egentlig, når en snøball begynner å rulle så blir den større og større og stopper liksom ikke. Derav utrykket, som betyr at hvis du har en bra start, så vil helten din bli eksponensielt bedre i forhold til fiendenes helter, beste forklaringen jeg kan komme med sånn, on the fly.
Lenke til kommentar

Heihei, er level 10 på dota 2 nu, og jeg leter etter noe norsk/scandinavisk dota samfunn, eksisterer dette ikke?

 

Hadde vært litt gøy å game med nordmenn, har ikke nåkk venner som gamer dota 2 for fullt team. :c

 

Syns dota 2 er råbra! Var midlertidig over på HoN mellom dota og dota 2. But now im back on track. :D

 

Min steam er: mrZnote. Jeg spiller for det meste single draft fordi AP er gay. (så mange helter å velge mellom er bare stress, + folk velger som regel helter de er flinke med, som er en drawback siden jeg kan spille alle helter, men er ikke spesielt flinke på noen av dem).

Endret av mrZnote
Lenke til kommentar

Riki er en faens forbanna drittsekk og jeg fatter ikke at folk vil spille han, at de faktisk velger han fremfor... Vel, det meste. Man velger ikke Riki og samtidig har selvrespekt.

 

Samtidig er det relativt lett å countre han så lenge ikke noen er dum nok til å gi han lots of free farm. Det som egentlig er verre, er Shadow Blade og alle disse jøderusserne som kjøper det på hver eneste jævla helt de spiller... Tragisk.

Lenke til kommentar

Spilte Riki for et par dager siden i SD. Egentlig en veldig morsom hero. Hadde et lag som beskytta meg ganske greit i early game, så hadde god farm i short lane, fikk et par kills etc, og når det andre laget etterhvertt investerte i Gem og Sentrys, så bare gikk jeg over til å spille han som en vanlig carry som ikke har invis. Man trenger ikke luske rundt som en retard hele tiden.

Lenke til kommentar

Han er veldig god på low level der folk ikke vet hvordan de countrer invis helter early on, slik at de snowballer WAY out of control.

 

Han er fortsatt en grei anti-carry, han gjør bra damage midgame. Problemet med riki er ofte at folk farmer med han rundt midgame, da man i stedet burde bruke all tid på å ganke. Hvis man farmer en lane som riki, vet alle hvor du er. Hvis man ikke farmer en lane er man borte fra minimappet. Det er så å si den eneste fordelen ultien hans gir hvis folk har dust. Regelen er at hvis man ikke vet hvor en helt er så kan han være over alt, og det er dette man må utnytte seg av som Riki. Det er et lite problem at Wisp+hvemsomhelst har samme funksjon, bare bedre.

 

Hvis man virkelig vil ha det gøy med riki må man fly rundt å lete etter kills sammen med Clockwerk. Kanskje ikke den beste ganking-comboen som finnes, men hysterisk morsomt er det.

Lenke til kommentar

Om en leaver etter 5 min mark eller etter first blood men før 5 min, så telles kampen med full stats record. Leaver en før 5 min uten at noen har blitt first blood, så telles ikke kampen, og ingen stats vil bli recorded.

 

Den som leaver vil få leaver punishment og må spille seg gjennom en del "low priority pool" med andre leavers i flere dager, gjerne med 10+ min queue timer for matchmaking.

 

Trenger ikke å reporte de, for leavers fucker seg selv ganske hardt med å leave matchmaking.

Lenke til kommentar

Han er fortsatt en grei anti-carry, han gjør bra damage midgame. Problemet med riki er ofte at folk farmer med han rundt midgame, da man i stedet burde bruke all tid på å ganke. Hvis man farmer en lane som riki, vet alle hvor du er. Hvis man ikke farmer en lane er man borte fra minimappet.

 

Hvis man virkelig vil ha det gøy med riki må man fly rundt å lete etter kills sammen med Clockwerk. Kanskje ikke den beste ganking-comboen som finnes, men hysterisk morsomt er det.

 

Fortsatt på feil nivå, blir det samme som å se nyx i pro games, kontret i midgame, folk står klare med sentries når han ikke er i lane og farmer,

 

Hvorfor er det "hysterisk" morsomt, gøy sikkert, men hysterisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...