Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Synes det blir litt for dumt å skylde på det.

 

Det er ingenting å skylde på, det er slik det i det minste delvis fungerer. Du blir matchet opp mot lignende folk. Om du først er der så er det håplaust å komme ut igjenn. Sjå for deg ein stakkar som ikkje er spesielt god og blir matchet opp mot lignende folk. Etter ei stund blir han betre, men fordi at han ofte spiller sammen med nokon som ein ikkje kan kommunisere med, eller ikkje har noko anelse om kva som skjer og skal skje. Så klarer han ikkje å tippe over kanten for å bli matchet med betre folk.

 

Nå veit eg ikkje om det berre er wins rankingsystemet går på. Men om du ikkje gidder å tenke på kva som ligger under eit argument utan ligge fast på ein meining og feie vekk motståande meinger som unskyldninger, så har du ingen grunnlag for å kalle folk dumme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaller ikke folk dumme, jeg bare mener at den unnskyldningen er dum, fordi jeg ikke tror den er reell.

Jeg skjønner ikke hvordan en fyr som angivelig er bedre enn sin mmr ikke skal klare å vinne flere kamper enn han taper. Han vil jo bli matchet mot 5 motspillere som er dårligere enn seg, og 4 medspillere som er dårligere. Et lag med 4 dårlige og 1 god spiller slår et lag med 5 dårlige som regel. Selvsagt ikke alltid, og systemet er ikke så svart hvitt, men du vil sakte men sikkert klatre opp i rating hvis du spiller bra. Og kanskje han spiller med 4 retards på laget, men motstanderne har 5 retards.

Endret av aluxez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaller ikke folk dumme, jeg bare mener at den unnskyldningen er dum, fordi jeg ikke tror den er reell.

Jeg skjønner ikke hvordan en fyr som angivelig er bedre enn sin mmr ikke skal klare å vinne flere kamper enn han taper. Han vil jo bli matchet mot 5 motspillere som er dårligere enn seg, og 4 medspillere som er dårligere. Et lag med 4 dårlige og 1 god spiller slår et lag med 5 dårlige som regel. Selvsagt ikke alltid, og systemet er ikke så svart hvitt, men du vil sakte men sikkert klatre opp i rating hvis du spiller bra. Og kanskje han spiller med 4 retards på laget, men motstanderne har 5 retards.

 

Må si meg enig med Aluxez.

 

I slike spill som DotA 2, er det uungåelig å ikke møte retards "ofte". Ikke alle tenker likt.

 

On topic tho.. Du kan selvfølgelig øke i rating. Det er ikke bare teamets effort altså (win/loose) som gir rating. Det er også hvordan DU selv, som person spiller. Spiller du support, ganker, handler gem/wards etc. Og faktisk gjør en bra runde mister DU ikke så mye rating. Valve har til å med sagt at du kan få pluss rating om du selv spiller bra, til tross for at laget taper pga dårlige spillere.

 

Så.. konklusjon. Er personen bedre vil han øke i ranking uansett om du har dårligere spillere eller ikke så lenge du gjør en god nok innsats. Går kanskje "saktere" enn å faktisk vinne hver eneste game, men det er urealistisk i solo que.

 

PS: Har ikke lest hele diskusjonen, døgnet og trøtt. Beklager skriveleif..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...