Gå til innhold

DotA 2 - diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Nok en pubgame i dag (skjønner fortsatt ikkje kvifor eg speler dei).

Var Anti-mage, vi hadde over dobbelt så mange kills som andre laget, og fleire tårn. Dei andre på laget klaga på at eg farma for mykje i jungelen, men samtidig prøvde dei seg på mid tier 3-tårnet, der det virka som om dei gjekk på kvar sin. Altså, towerdive tier 3, 4v5, fleire gongar. Så fikk eg skylda for at vi tapte til slutt... Slitsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som eg ser på som eit stadig returnerande problem i dagens pub-matcher er korleis folk ikkje skjønner korleis spillet i virker i dype trekk og er raske på avtrekkarane og pekefingerane. Det er nokon helter som må farme ein del og det er forsåvidt heilt greitt. Men når folk splitter frå gruppen og går på ein support åleina i skogen medan dei 4 resterande på det andre laget klart og tydeleg er "missing" så blir det for dumt å klage på carry-en som farmer i eigen jungel når ein taper teamfighten.

 

Edit:

Om det da skjer noko i nerleiken av der carry-en faktisk farmer så skal han jo sjølvsagt kunne bli med og vinne slaget i utan å tape mykje farm på dette.

Endret av Reconzile
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hah, det desidert dummeste er når de finner ut at laget må pushe NU, gjerne mens du er helt i enden av jungelen, ca halve kartet unna, og ikke har noen måte å ta dem igjen i tide til å bli med.

 

Og så klager de selvsagt når de dauer mens jeg febrilsk prøver å finne veien frem i tide.

 

Var akkurat det eg hadde problem med i går. Det var heilt stille, ingen pinging, chat eller nokon ting. Dei angriper, pinger etterpå at eg skal komme opp/er sure for at eg ikkje var der... :p

Lenke til kommentar

Den ultimate fixen hadde nå enda vært ein fiks i search range og regionale søk, sånn eit ein kan la være å komme i matcher med fleire russere som kun kan seie "Cyka" heilt til slutten av matchen når dei plutselig klarer å seie "no can English bitch". Vurderer netverksoppgradering for å kunne matchmake i US.

Lenke til kommentar

Den ultimate fixen hadde nå enda vært ein fiks i search range og regionale søk, sånn eit ein kan la være å komme i matcher med fleire russere som kun kan seie "Cyka" heilt til slutten av matchen når dei plutselig klarer å seie "no can English bitch". Vurderer netverksoppgradering for å kunne matchmake i US.

Eller berre sperre alle med IP i Asia/øst-europa

Lenke til kommentar

Den ultimate fixen hadde nå enda vært ein fiks i search range og regionale søk, sånn eit ein kan la være å komme i matcher med fleire russere som kun kan seie "Cyka" heilt til slutten av matchen når dei plutselig klarer å seie "no can English bitch". Vurderer netverksoppgradering for å kunne matchmake i US.

Amerikanerne sutrer også en god del over teammates som ikke snakker engelsk (inkludert russere :) )

Lenke til kommentar

skjønner ikke hvorfor det er så mye hat mot russere, de fleste jeg stacker med er russere :)

 

Problemet er den at ein meget generel oppførsel av Russere i dota er å deffinere folks skill level basert på K/D som om det var Call of Duty, og ikkje seie stort annent enn Cyka heile matchen. Hadde for eksempel ein i går kveld. Me hadde Bounty og Nature's Prophet (meg), så tar 2 russere og velger Riki og Death Prophet ;_; . Då kommer det ein fyr og velger witch doctor som var eit meget fint valg oppi alt dette. Men oppførselen var basicly slik ""kjøpe dine eigne forbanna wards"" og pudge på det andre laget blei feeda som berre helsike.Witch Doctor var også russisk.

 

Slike matcher som det får ein berre lyst til å sette ein generel forventning i begynnelsen av matchane om at alle ein spiller med ikkje har nokon evne til å tenke og at dei trur dei spiller poker.

 

Kjekt i teamgame....

Lenke til kommentar

 

Problemet er den at ein meget generel oppførsel av Russere i dota er å deffinere folks skill level basert på K/D som om det var Call of Duty, og ikkje seie stort annent enn Cyka heile matchen. Hadde for eksempel ein i går kveld. Me hadde Bounty og Nature's Prophet (meg), så tar 2 russere og velger Riki og Death Prophet ;_; . Då kommer det ein fyr og velger witch doctor som var eit meget fint valg oppi alt dette. Men oppførselen var basicly slik ""kjøpe dine eigne forbanna wards"" og pudge på det andre laget blei feeda som berre helsike.Witch Doctor var også russisk.

 

Slike matcher som det får ein berre lyst til å sette ein generel forventning i begynnelsen av matchane om at alle ein spiller med ikkje har nokon evne til å tenke og at dei trur dei spiller poker.

 

Kjekt i teamgame....

Sett så mange andre nasjoner holde på slik og, for all del, kunne ikke brydd meg mindre om hvem dere liker og ikke.

Om du ser på prostreams så kjøper de heller wards selv etter å ha blitt ganket en gang, enn å klage i 10 min på supporten mens man blir ganket gang på gang.

Så mange ganger jeg har spilt med cykas og fått de til å være ordentlige bare ved å skrive logiske ting og være generelt hyggelig.

Samme hvilket land du er fra så vil du som regel vinne.

Lenke til kommentar

Sett så mange andre nasjoner holde på slik og, for all del, kunne ikke brydd meg mindre om hvem dere liker og ikke.

Om du ser på prostreams så kjøper de heller wards selv etter å ha blitt ganket en gang, enn å klage i 10 min på supporten mens man blir ganket gang på gang.

Så mange ganger jeg har spilt med cykas og fått de til å være ordentlige bare ved å skrive logiske ting og være generelt hyggelig.

Samme hvilket land du er fra så vil du som regel vinne.

Rart for 7 av 10 russere jeg møter på nekter å snakke eller skrive noe annet enn russisk samme faen hvor grei du prøver å være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har også utrolig negativ erfaring med russere. Sist skrekkeksempel var en runde hvor jeg og en kamerat spilte i lag. Jeg fikk Huskar (random) og han endte opp med en eller annen hero som jeg ikke husker. To russere som spilte i lag valgte Nyxx og Earthshaker. Sistemann endte opp med Axe. Jeg gikk mid, kompisen min løp bot, Earthshaker og Axe bestemte seg for å gå top. Russerne skrev to linjer til hverandre i begynnelsen av runden, og kommuniserte deretter så vidt jeg vet ikke mer ingame. Uansett, kampen starter og Nyxx løper rett inn til Roshan og dreper seg selv. Han gjør det enda en gang. Jeg lurer på om han hadde tenkt til å gå mid, men han hadde i alle fall ikke spurt meg eller sagt han ville dra dit, så det var egentlig ingen grunn til at han skulle feede med vilje. Deretter stod han afk i pool. Vennen hans, Earthshaker, kjøpte Quelling Blade, Tangos og noen mana potions. Mellom T1 og T2-tårn kuttet han ned mange trær på et spesifikt sted, med kun én inngang. Han blokkerte så creeps fra å gå opp i lanen ved å bruke Fissure. Det som skjedde var at creepsa løp inn i skogen han hadde kuttet ned fordi det var måten de kom seg lengst opp på, og det var den eneste veien de kunne ta. Når creepsa hadde gått inn i skogen plasserte han seg foran inngangen slik at de ble sittende fast, ettersom han blokkerte eneste inn og utgang. Han fortsatte slik til han hadde fylt opp et jævlig stort areal av creeps og hadde tapt oss T1 tårn i løpet av tre-fire minutter.

 

Når jeg var level 11 mid var Nyxx level 3 (dro top med ES og Axe og feedet med vilje et par ganger etter noen minutter), ES var level 4 pga han bare hadde hengt bak og blokkert creeps, mens Axe var level 9 og vennen min husker jeg ikke. Mirakuløst nok endte det med at jeg ble så jævlig beist (og motstanderne var ikke noe å skryte av) at vi til slutt vant runden. Morsomt med folk som ikke vet hvordan de skal håndtere Huskar. : D

 

Spiller forøvrig i high eller very high rating. Gjorde i alle fall det når jeg kunne sjekke.

 

Ellers er russere de eneste som fortsatt snakker om at de puler på mora mi, i alle fall i Dota. "I fuck ur mother" er en slager. "i fuck her pussy good". Og ja, veldig ofte nekter de å kommunisere på noe annet språk enn deres egne dustespråk, samt kryllisk teksting. Er helt grusomt. Skjønner ikke hvorfor det florerer av dem på EU West når de har sin egne server. Tror jeg kommer til å migrere til US East snart.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...