Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Kidio: Har du separat serienummer på dockingen? På min er det samme nummer på begge... Iallefall ifølge klistremerket på den. Og begge kom i samme eske. Nå skal det sies at jeg kjøpte den i en litt småluguber butikk, men det virket likevel rimelig seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kidio: Har du separat serienummer på dockingen? På min er det samme nummer på begge... Iallefall ifølge klistremerket på den. Og begge kom i samme eske. Nå skal det sies at jeg kjøpte den i en litt småluguber butikk, men det virket likevel rimelig seriøst.

 

Kjøpte primen uten dock fra USA først, så noen uker senere fant jeg ut at jeg trengte dock også, så da kjøpte jeg det, så har 2 esker ja. I Norge regner jeg med at Prime + dock kommer i èn eske med ett serie nummer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke T300 er bedre enn prime fra mitt åsted, 16 gig mindre, ikke noe super iSP og "verre" kvalitetsfølelse, men iallefall ser ut til at wifi funker bedre, dog litt verre batteritid ser jeg nå. Leser også at T201 var ment å være "entiuastisk" modellen mens den nye T300 er mer "hipt og mainstream" hva enn som legges i de begrepene.

 

jeg var usedvanlig heldig tror jeg fordi jeg bare ringte expert colleesum og der hadde dem en aller siste en, og etter jeg fjernet noen apps som så ut til å fucke opp primen (lagg, freeze) så går den som en motherucker drøm, fatter ikke hvor rask prime er når den faktisk funker som den skal.

 

MEN, den nye T300 - støtter den 3G/4G? Jeg leser begge deler på nettet her.

 

Min neste tab blir seriøst med 3G, men venter til 4G blir standard først, så er det digg med tvilling-simkort for å ha tlf flere steder i tilfelle mobilen er på ladning eller glemt et eller annet sted som alltid skjer meg.

 

Takk for tipset regarding mediaplayer, kjøpte den nå og er strålende fornøyd - 1080p med subtitles går som en drøm. Første to dagene så hadde jeg delte meninger om primen, men de to siste dagene etter en hard reset/cold reset så ser den ut til å funke slik den skal.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

MEN, den nye T300 - støtter den 3G/4G? Jeg leser begge deler på nettet her.

Ifølge siden til Asus her, så skal den støtte 3G/4G ja.

 

Tror ikke T300 er bedre enn prime fra mitt åsted, 16 gig mindre, ikke noe super iSP og "verre" kvalitetsfølelse, men iallefall ser ut til at wifi funker bedre, dog litt verre batteritid ser jeg nå. Leser også at T201 var ment å være "entiuastisk" modellen mens den nye T300 er mer "hipt og mainstream" hva enn som legges i de begrepene.

Ah, la ikke merke til at den bare har 16gb minne og mindre lysstyrke. Da blir den iallefall ikke bedre nei hehe, men tror nok den kommer til å bli attraktiv da den har 3G og er billigere enn det primen var.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Fatter det ikke, trodde det ikke var mulig å fikse 3G på Tegra3, så lar det seg gjøre .. faen da sliter jeg med valget mitt for å være ærlig, som sagt hatt denne i noen dager og var et spontant kjøp og elsker den som faen.

 

Noe for noe, tvillingsimkort og ha tlf to forskjellige steder er pure ftw men ingen super isp, flash, mindre plass (16gig?) samt litt mindre batteritid så blir det mye småting.

Hva tenker folket her? Hva ville du f.eks valgt?

 

Etter at jeg kjøpte denne så har iallefall behovet for å skifte ut GSII forsvunnet, behøver ikke ny smartmobil når jeg har denne, men liker ikke å være avhengig av wifi only da jeg beveger meg overalt og 4G må seriøst ko

me i år. (Forventet det ifjor jeg)

 

Jeg sitter btw på den nye C3 modellen og atm sitter jeg på toget på vei home til far og mor, men vet ikke om det er fordi jeg sitter på de nye togene men wifi er alltid 100% og superstabilt.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Trenger innspill! Har akkurat lagt inn ordre på TF201, men nå leser jeg om TF300 og TF700 og alle problemene med TF201 og mangel på 3g. Bør jeg avbestille og vente eller la handelen gå igjennom? Eller rett og slett kjøpe iPad?

 

Det skal vel godt gjøres i disse dager å få et teknisk produkt som ikke er belemret med en eller annet bug. Har selv Prime å er strålende fornøyd.

 

De fleste bugs er vel borte nå hos Prime, bortsett fra litt dårlig WIFI hos enkelte.

 

Selv har jeg nettopp kjøpt en HTC one X som jeg akkurat nå har til lading, å den er vel også langt fra bugfri etter hva jeg leser

 

Så ja, rådet fra meg er at du bare skal la ordren gå igjennom

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar

blir vel med de nye modellene og som det ble med prime... skal komme den og den datoen, men kan bare glemme å se den på lager any time soon ;p

Tror jeg beholder min bestilling på Primen, skal bare brukes til nettlesing, tegneserielesing, og filmtitting, så 3g/4g har jeg lite behov for. Og har ventet siden før jul nå på tablet, tålmodigheten min er temmelig tynnslitt :p

Lenke til kommentar

Slenger meg på det vallhall skriver. Det meste av bugs er borte etter .21 oppdateringen, og svak wifi er ikke lenger tilfellet på de nyeste TF201 modellene som blir produsert (C3 serie nummer og utover). Så jeg stemmer og for å la orderen gå igjennom. Er 3G ett must derimot, så vil det selvfølgelig lønne seg å heller kjøpe TF300. Nå skal Asus holde en event i Milan fra i morgen av, der de mest sannsynlig sier når TF700 kommer ut. Det jeg håper på er at TF700 kommer ut mye tidligere enn september, for den lokker veldig for min egen del.

 

Uansett hvilken du velger så tror jeg du blir strålende fornøyd. Den nye ipadden er og et fantastisk produkt. De 2 viktigeste grunnene til at jeg ikke valgte Ipad 3, er det at 1) Skjermen er 4:3, altså ikke ideel for å se nedlastede bredformat filmer og tv-serier på. 2) Fordi den ikke vil klare å kjøre nedlastede .mkv filer uten å måtte konvertere hver bidige fil til .mp4.

 

Så til filmtitting generelt så er en Android tablet bedre (Diceplayer er mye av grunnen til det). Men ellers har ipad mange flere spill i app store, flottere skjerm med bedre farger og flere pixler. Så man kan si at ingen produkter er perfekte, man må velge ut i fra egne preferanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slenger meg på det vallhall skriver. Det meste av bugs er borte etter .21 oppdateringen, og svak wifi er ikke lenger tilfellet på de nyeste TF201 modellene som blir produsert (C3 serie nummer og utover). Så jeg stemmer og for å la orderen gå igjennom. Er 3G ett must derimot, så vil det selvfølgelig lønne seg å heller kjøpe TF300. Nå skal Asus holde en event i Milan fra i morgen av, der de mest sannsynlig sier når TF700 kommer ut. Det jeg håper på er at TF700 kommer ut mye tidligere enn september, for den lokker veldig for min egen del.

 

Uansett hvilken du velger så tror jeg du blir strålende fornøyd. Den nye ipadden er og et fantastisk produkt. De 2 viktigeste grunnene til at jeg ikke valgte Ipad 3, er det at 1) Skjermen er 4:3, altså ikke ideel for å se nedlastede bredformat filmer og tv-serier på. 2) Fordi den ikke vil klare å kjøre nedlastede .mkv filer uten å måtte konvertere hver bidige fil til .mp4.

 

Så til filmtitting generelt så er en Android tablet bedre (Diceplayer er mye av grunnen til det). Men ellers har ipad mange flere spill i app store, flottere skjerm med bedre farger og flere pixler. Så man kan si at ingen produkter er perfekte, man må velge ut i fra egne preferanser.

Ipad spiller av mkv. Har 2ern og den spiller 720p mkv.

 

Hadde prime, men retunerte den pga horribel wifi og dock sluttet å virke, men merker at jeg savner android tablet. Ipad er elendig.

Lenke til kommentar

Ipad spiller av mkv. Har 2ern og den spiller 720p mkv.

Prøvde å spille av en 720p .mkv fil av Dexter på en kamerat sin Iphone 4S. Vi prøvde en rekke media spillere, men det ble veldig hakkete. Mulig ipad 2 spiller av noen av de mykere mkv enkodingene greit, men ikke de filene jeg prøvde i allefall.

Lenke til kommentar

Okay nå har jeg og en annen android entiuast fått lekt oss litt her, fatter ikke meg helt på Tegra3, virker som den er designet som et resultat av et hastearbeid.

 

User-opplevelsen min var jo utrolig dårlig med random freeze, laggy browser de første dagene, så prøvde jeg å fjerne utorrent fra apps (DL var på pause)

Som om ikke det var nok så startet spill som GTAIII, Worms etc å bugge skikkelig. Før vi fjernet uTorrent så prøvde å skifte at DL går til den eksterne SD-card noe som utrolig nok hjalp på offline-tasking, iallefall litt. Så fort vi slo på uTorrent så startet helvete igjen, så testet vi Atorrent og noe samme á la der, bare en god del verre - etter å ha slått av Atorrent så ble alt "perfekt" igjen minus at de samme spillene sluttet å funke, dette løste seg etter en hard reset.

 

Men cpu-aktiviteten går til helvete ned hver gang en torrentfil er aktiv så enten er appene for torrent dårlig kodet, eller så er det noe med iCS/Nvidia og med tanke på "Tegra2-skandalen" friskt i minne sååå er jeg jammen meg ikke sikker.

 

Tenkte bare jeg skulle si ifra om dette i tilfelle flere sliter med freeze/reboots etc.

Lenke til kommentar

Da har jeg hentet GPS-dongelen min, og den fungerer faktisk. Jeg har bare testet den så vidt, hengende ut vinduet på rommet mitt i en høyblokk, så jeg går ut i fra at resultatene kommer til å være en god del bedre enn de er på bildet under så snart jeg er ute under åpen himmel. Alt er uansett bedre enn resultatet jeg får uten dongelen, som kan sees på det ene bildet...

 

post-3610-0-74883200-1334670340_thumb.jpg

post-3610-0-37517500-1334670346_thumb.jpg

post-3610-0-38326700-1334670353_thumb.jpg

post-3610-0-93889200-1334670356_thumb.jpg

post-3610-0-10529400-1334670362_thumb.jpg

post-3610-0-26191000-1334670370_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slenger meg på det vallhall skriver. Det meste av bugs er borte etter .21 oppdateringen, og svak wifi er ikke lenger tilfellet på de nyeste TF201 modellene som blir produsert (C3 serie nummer og utover). ...

Har C1, ingen Wifi-problemer og GPS funker fint, så det er antagelig ikke noe som gjelder alle. Tipper risikoen for svak Wifi på nyere primes er ganske lav.

 

BTW: Er det noen som har vært borti folio mapper til Prime? Den kan skvises relativt uproblematisk inn i en "Belkin Flip Folio Stand" lagd for Galaxy Tab 10.1, men den er ikke optimal, litt trang. Har noen sett en "Belkin Flip Folio Stand" laget for Prime?

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...