Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Er fristet til å satse på tf700 istedefor, men den er vel strengt tatt også rundt 4 måneder unna i realiteten? Hva vet vi om tf700 enda, hva er forbedringer over tf201?

 

1920×1200 IPS skjerm

Tegra 3 @ 1.5/6ghz

Litt bedre kamera

Bedre wifi, GPS og bt (De vil ikke lenger bruke en aluminium bakplate, men plastikk)

6000kr med dock

Den kommer tidligst Juni, men ser man på hvilken fiasko tf201 sin launch var, så tipper jeg den blir tilgjengelig Juli.

Og du kan velge å bytte ut Tegraen med en snapdragon s4 "Krait", og få 3G/LTE.

Og hele bakplaten blir vel ikke plastikk, bare stripen øverst...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes alt virker bedre enn forrige update, men det er fortsatt en ting som plager meg; nettleseren. En av hovedfaktorene til at jeg kjøpte en tablet var for internett. Lett tilgjengelig, lett og brukervennlig. Brukeropplevelsen synker når jeg stadig vekk får feilmelding. Må hele tiden vente... iPad2 (eller nyere) knuser Transformer Prime på dette området, noe som er tragisk med tanke på tegra3.

 

Prøv en annen browser f.eks Dolphin HD. Hadde også masse problemer med at standard browseren henger og kommer med feilmelding om at den må lukkes eller man kan vente. Etter at jeg begynte å bruke Dolphin har jeg ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Noen som vet kor man får tak i nordisk tastatur til TF201? Har søkt overalt men finner det ikke. Kun til 101 eg klarer å finne. Kan vel ikke være så vanskelig å oppdrive vel?

 

Ganske sikker på at det er nevnt her tidligere, men det er visstnok slik at den kun har blitt solgt som bundle sammen med tabletten og at disse ikke er å oppdrive i butikker. Vet ikke om det er noen plan på om dette skal gjøres senere

Lenke til kommentar

Finnes det et sted det går ann å få kjøpt Transformer Prime for rundt 5000,- nå? alle de norske nettbutikkene jeg har sett er utsolgte..

 

Ikke akkuratt nå nei. Asus kommer snart med 2 nye tablets, og det at de produserer mindre TF201 enn markedet ønsker, gjør at de slipper å sitte igjen med tusenvis av TF201 når de nye kommer. Det har og vært så mange feil og problemer med TF201 at jeg tror faktisk de vil at folk heller skal vente på de 2 andre. Jeg har masse problemer enda, og det vet jeg flere her inne har.

 

*Spill krasjer ofte.

*Random reboots.

*Browseren er treig og ber deg om å vente oftere nå enn før.

*Wifi signalet synker dramatisk når jeg går mer enn 4 meter unna ruteren.

*Bugs i flere apps der lysstyrken går til outdoor mode automatisk.

*Den dynamiske kontrasten som reduserer bildekvaliteten men sparer strøm slår seg noen ganger på selv med balanced/normal mode.

*Masse andre mindre bugs

 

Så jeg vil nok anbefale folk å kanskje vente på TF300 og TF700 om dere vil ha tablets som ikke har slike små bugs. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det, men det vet jeg at mange gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes alt virker bedre enn forrige update, men det er fortsatt en ting som plager meg; nettleseren. En av hovedfaktorene til at jeg kjøpte en tablet var for internett. Lett tilgjengelig, lett og brukervennlig. Brukeropplevelsen synker når jeg stadig vekk får feilmelding. Må hele tiden vente... iPad2 (eller nyere) knuser Transformer Prime på dette området, noe som er tragisk med tanke på tegra3.

 

Prøv en annen browser f.eks Dolphin HD. Hadde også masse problemer med at standard browseren henger og kommer med feilmelding om at den må lukkes eller man kan vente. Etter at jeg begynte å bruke Dolphin har jeg ikke hatt noen problemer.

Jeg er klar over andre browser alternativer, men de hjelper ikke. Jeg fant Dolphin browser HD til å virke verre enn stock nettleseren.

 

Det er kun Opera mobile browseren som virker bra, men den er ikke optimalt laget for tablet.

Lenke til kommentar

Synes alt virker bedre enn forrige update, men det er fortsatt en ting som plager meg; nettleseren.

 

ICS plus BROWSER

 

Dolphin browseren er (også) helt umulig sammen med Prime!

 

Den bedste (dog ikke perfekt..) og hurtigste browser er efter flere test (igen) blevet "ICS plus" som er en vellykket viderudvikling af den originale ICS browser. Husk at aktivere sidepanelet, som er browserens særlige kendetegn.

 

Da jeg egentlig kun savnede Dolphin Translate plug-in benytter jeg istedet applikationen Web Translator Pro ( som aktiveres via del side/share website).

 

VIGTIGT: PAPIR CLIPS TRICKET eller SOFT RESET

 

Hvis man har problemer med en buggy tablet eller problemer med wi-fi dropouts, skærm eller touch frysning eller bare ønsker en optimeret Prime wi-fi SKAL du kende papirclips tricket, som mange endnu desværre ikke har fået kendskab til.

 

Lige under SD kortet findes der et lille hul. Der stikker du en papirklips ind for at lave det man kalderer en soft reset.

 

Absolut INTET BLIVER SLETTET, som ved en hard reset (fabriksreset) men det løser alligevel mirakuløst en masse problemer med en tablet som "opfører sig underligt" - noget som en hard reset mærkeligt nok har vist sig ikke at kunne rette op på, tværtimod giver det kun givet ekstra arbejde med at sætte tabletten op igen.

 

 

Jeg havde masser af problemer med min Prime, indtil jeg læste om tricket på XDA forum, og rigtig mange fortælle om hvor flydende og driftsikker Prime er blevet, mens andre kan fortælle hvordan de er sluppet for at lave en RMA sag!

 

Jeg laver selv en hurtig soft reset hver dag, bare for en sikkerheds skyld og min Prime kører absolut perfekt og helt flydende. Kun wi-fi forbindelsen kunne godt give et bedre signal, men det skyldes jo metallabinettet og ikke softwaren

 

Læs evt mere på XDA forum under vores Asus Prime

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Finnes det et sted det går ann å få kjøpt Transformer Prime for rundt 5000,- nå? alle de norske nettbutikkene jeg har sett er utsolgte..

 

Ikke akkuratt nå nei. Asus kommer snart med 2 nye tablets, og det at de produserer mindre TF201 enn markedet ønsker, gjør at de slipper å sitte igjen med tusenvis av TF201 når de nye kommer. Det har og vært så mange feil og problemer med TF201 at jeg tror faktisk de vil at folk heller skal vente på de 2 andre. Jeg har masse problemer enda, og det vet jeg flere her inne har.

 

*Spill krasjer ofte.

*Random reboots.

*Browseren er treig og ber deg om å vente oftere nå enn før.

*Wifi signalet synker dramatisk når jeg går mer enn 4 meter unna ruteren.

*Bugs i flere apps der lysstyrken går til outdoor mode automatisk.

*Den dynamiske kontrasten som reduserer bildekvaliteten men sparer strøm slår seg noen ganger på selv med balanced/normal mode.

*Masse andre mindre bugs

 

Så jeg vil nok anbefale folk å kanskje vente på TF300 og TF700 om dere vil ha tablets som ikke har slike små bugs. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det, men det vet jeg at mange gjør.

 

Har du prøvet en soft reset som beskrevet i mit forrige indlæg Kun problemet med wifi styrken kan jeg genkende hos mig, og der er ingen tvivl om at det skyldes at kabinettet er i metal.

Lenke til kommentar

ICS plus BROWSER

 

Dolphin browseren er (også) helt umulig sammen med Prime!

 

Den bedste (dog ikke perfekt..) og hurtigste browser er efter flere test (igen) blevet "ICS plus" som er en vellykket viderudvikling af den originale ICS browser. Husk at aktivere sidepanelet, som er browserens særlige kendetegn.

 

Jeg elsker Dolphin browseren, (når den virker så klart) men jeg har testet og konfigurert ICS+ slik jeg ville ha den, og må si at om det ikke oppstår samme problem med den som med Dolphin, vil jeg garantert legge helt over til ICS+.

Tok i samme slengen soft reset, så får se hvordan det gir utslag de neste dagene!

Takk for tipsene! :)

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

"The major announcement" er en GPS dongle man kan koble til primen og vil "be a flush fit on the bottom of the unit if held in landscape, matching the color of your Prime Chassis."

 

Registrerer man primen sin på Asus sine sider får man èn gratis! :)

 

Noen som kommer til å benytte seg av dette?

Endret av kidio007
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gratis er flott det, men ser heller at de kommer med en fix for WiFi.

 

Edit: "What’s more, the email also mentions that there will be new and improved Transformer Prime models featuring enhanced WiFi performance and will be identified by their serial numbers that begin with “C3.”

 

Kjedelig for oss som allerede har kjøpt.

Endret av Bartin
Lenke til kommentar

GPS dongle ja. Brukelig dersom jeg skal bruke tableten som gps navigering, noe som jeg ikke gjør. Jaja, er jo tross alt gratis.

 

Jeg ser og leser mange som klager på Wifi problem. Hva er det de sliter med? Rekkevidde eller at den mister kontakt? Problemet dukker ihvertfall ikke på min Prime.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra Netonet 13.03 og fikk den 15.03. Serienummer med c3. Wlan fungerer bra. Gps har jeg ikke testet noe mer en 5 minutter I bilen, den hang med men fikk ikke bra verdier I Gps test. Forøvrig kom tabben med ICS. Har ikke hatt noen problemer ut over småbugs. Er veldig fornøyd med totalpakken transformer prime gir.

 

+

med displayer og tegra plugin takler den alt av film

Tillegsutstyr til dock som usb mus, usbminne etc har fungert uten problem

Ps3 kontroller fungere med usb og også trådløst

Epson print appen fungere fint med netverksskriveren

Med tubemate (ikke play signert), laster jeg lett ned alt fra YouTube, også 1080p

Med astro filutforsker er det lett å flytte filer, pakke ut filer osv.

Splashtop thd gir full tilgang til pc (lagger litt, usikker på om det er ruteren min som gjør dette)

Veldig bra batteritid og relativt raskt lading

Har spilt gjennom shadowing thd uten problemer

 

-

Litt vanskelig å finne ut hvem browser som er best. Opera link, dolphin hd eller medfølgende. Medfølgendene har jeg brukt lite men testet I stad og fungerte fint på dagbladet video og VG tv. Dolphin og opera har bugget noen ganger på disse men fungerer normalt ok. Disse har bra hurtigstartsider og hver noen bra tilleggsfunksjoner.

 

Ser ut til at ICS indekserer filer med en gang de kommer i mappe. Om en sletter filene fra mappa ligger de fortsatt delvis med ikoner i play musikk, mylibrary og galleri. Løses delvis ved å fjerne data fra innstiilinger-apper-medialagring. Har ikke testet ferdig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...