Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Go for it, mitt var tidenes spontankjøpt forrige uke (1 på lager i hele oslo) og grunnen? Å stresse med alienware m14x til forelesninge ble hat når jeg akkurat ikke nådde tbanen i tide, verste var at jeg hadde ikke lest en dritt om prime - annet enn at jeg måtte få en modell med C3 og det hadde dem.

 

Første dagene var en blandet fryd med lagg/crashes - men så fort jeg lærte meg systemet og hva som gjorde alt tregt er den en fantastisk drøm. stockbrowsern er "grei" nok og tok meg noen dager å bli overbevist å bruke dolphin HD men du VERDEN å mye raskere den er, på det offisielle asus forumet blir den også hyllet, dog vet jeg ikke åssen opera som blir nevnt her gjør det, får ikke crashes med dolphin lengre.

 

Solgte m14x til spottpris, så fornøyd er jeg med denne - 300 modellen kommer jo med 3G men da jeg fort kan finne på å titte i notater i sollys så blir det i tilfelle hotspot - full HD klarer jeg enn så lenge uten, jeg venter til Samoled blir standard på 10.1 tommer før jeg velger å oppgradere (sikkert et år)

 

Alt i alt overgangen ifra winOS til Android gikk ikke smertefritt de første dagene, men etter å ha svidd av to hundrelapper på alle appene så har jeg til og med funnet noe som fungerer genialt å skrive notater på og en erstatning da google doc enda ikke fungerer optimalt her.

Det faktum at jeg elsker "retro-spill" gjør det enda bedre (avhengig av game-devstory) og venter i spenning på å finne flere theme park, theme hospital etc aktige spill.

 

Etter en vanesak, anbefales!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ringte expert colleseum fordi det sto dem hadde det inne på lager, etter å ha sent to av dem på leting ( dem mente at dem ikke hadde) fant dem først en defekt så bad news så plutselig fant dem enda en ogringte meg opp igjen, vet ikke om dem hadde enda flere - men kan jo prøve å ta en tlf. :)

 

Betalte 5k + 700 ekstra for "dumhet" forsikring for ett år, da dette var min første tab så tok jeg ingen sjanser men han duden lagde dårlig reklame : " Vi får inn drøssevis av ipad2/3 og prime - bare denne måned har vi fått inn mange med fuktskader/varmeskader da så store skjermer ikke er designet for å tåle det"

 

Jeg bare : "jaha?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en app som er bedre enn supernote. Latterlig at man ikke kan endre tekststørrelse bla. Altfor mye mangler i appen-.

 

Btw. Flere som sliter med at alle nettlesere fryser? Får en slik "wait or close" melding HELE jævla veien. Drittlei

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Ringte expert colleseum fordi det sto dem hadde det inne på lager, etter å ha sent to av dem på leting ( dem mente at dem ikke hadde) fant dem først en defekt så bad news så plutselig fant dem enda en ogringte meg opp igjen, vet ikke om dem hadde enda flere - men kan jo prøve å ta en tlf. :)

 

Betalte 5k + 700 ekstra for "dumhet" forsikring for ett år, da dette var min første tab så tok jeg ingen sjanser men han duden lagde dårlig reklame : " Vi får inn drøssevis av ipad2/3 og prime - bare denne måned har vi fått inn mange med fuktskader/varmeskader da så store skjermer ikke er designet for å tåle det"

 

Jeg bare : "jaha?"

 

Raskt spørsmål! Fungerer GPS på den nye C3 versjonen?

Lenke til kommentar

hei. klarte å ødelegge laderen i stad. hvor får jeg kjøpt ekstra lader enten orginal eller en kompatibel tredjeparts lader? noen fysiske butikker som evt selger?

 

Edit. fungerer det med en vanlig usb kabel (med riktig inngang) siden selve klumpen som står i veggen er i orden. bruker den usb 2.0 eller 3.0?

 

Du må ha en 40 pin, du kan ikke lade via usb porten på primen nei, har ikke funnet kabelen I Norge, kun komplett ac lader med 40 pin kabel på noen norske nettbutikker

Endret av Thu
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en app som er bedre enn supernote. Latterlig at man ikke kan endre tekststørrelse bla. Altfor mye mangler i appen-.

 

Btw. Flere som sliter med at alle nettlesere fryser? Får en slik "wait or close" melding HELE jævla veien. Drittlei

Prøv Opera Mobile Labs (nettleser).

 

Ringte expert colleseum fordi det sto dem hadde det inne på lager, etter å ha sent to av dem på leting ( dem mente at dem ikke hadde) fant dem først en defekt så bad news så plutselig fant dem enda en ogringte meg opp igjen, vet ikke om dem hadde enda flere - men kan jo prøve å ta en tlf. :)

 

Betalte 5k + 700 ekstra for "dumhet" forsikring for ett år, da dette var min første tab så tok jeg ingen sjanser men han duden lagde dårlig reklame : " Vi får inn drøssevis av ipad2/3 og prime - bare denne måned har vi fått inn mange med fuktskader/varmeskader da så store skjermer ikke er designet for å tåle det"

 

Jeg bare : "jaha?"

 

Raskt spørsmål! Fungerer GPS på den nye C3 versjonen?

Antar den er bedre enn de første modellene. Men som sagt kan du bestille en gratis GPS-dongle fra Asus sine nettsider når du har kjøpt TF201.

Lenke til kommentar

GPS fungerer ikke med C3 modellen dessverre, WIFI er "greit" er hos min søster nå og 15 meter unna så sliter jeg med å få signaler.

 

Kingsoft office er det jeg bruker til å skrive notater, fungerer som word - finnes en fullpakke til 80kr eller no med exel muligheter, den syntes jeg var verdt spenna som student.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker også å ha lest her en gang for lenge siden om noen som hadde problemer med at undertekster ikke vil vise på TV-en når nettbrettet et koblet til via HDMI. Dette kommer av at H/W decoder ikke støtter dette. Fungerer derimot utmerket ved S/W decoder.

Hva mener du med software decoder i dette tilfellet?

 

Bare kopierer jeg:

Mobile devices are much slower than PC, and thus may often have trouble playing high-definition video using CPU only. Manufacturers thus install multimedia chipsets to assist video decoding specifically. H/W decoder is using these chipsets to play videos whereas S/W decoder only uses CPU to play them.

 

Litt usikker på om Diceplayer støtter S/W, tror ikke det. Men det gjør i så fall MX Player og BS Player. Jeg bruker selv en kombinasjon av disse tre for å få full støtte til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Hadde ti minutter med panikk i går kveld. Primen sammen med tastaturet hadde ladet seg fullt opp,det lyste grønt på tastaturet. Jeg hadde ikke skrudd den av, så når jeg "åpnet" primen skulle jo skjermen gå på. Men nei...bug tenkte jeg og trykket på knappen.da kom panikken, primen ville ikke skru seg på!! Koblet fra tastaturet,tok det på igjn,tok i laderen, koblet fra tastaturet igjen, så tok jeg laderen i nettbrettett. Da gikk den på.. hadde 100% batteri. Merkelig

Har dere opplevd lignende?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...