Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BF3 er for meg kun SP :)

 

Det er i så fall den dårlegaste investeringa du kjem til å gjere i år.

Forklar gjerne nærmere.

Jeg er også en som aldri kommer til å spille BF3 (eller andre FPS-spill) i flerspillermodus. Hvorfor er BF3 så ekstremt dårlig i singleplayer som det du skal ha det til?

 

Ekstremt dårleg er det sikkert ikkje, men singleplayer er berre 6-10 timar med tungt skripta CoD-alike korridorskyting. Det ville iallefall ikkje eg betalt fullpris for. Hundrevis av timar med multiplayerunderhaldning, derimot ...

 

Om du kjøper frå Origin, så kan du preloade no. Viss du ikkje utstår å vente til i morgon, så kan du òg - så vidt eg har fått med meg - rote rundt med VPN for å låse opp spelet no.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ikke så dårlig? Vel det er ikke sånn dårlig. Men det er jo faen meg akkurat som å se en film(cheesy og bedrøvelig middels), så overdrevent mye scripting og lite frihet. Og jeg er så lei den hjernedøde varianten. Men liker du det så for all del, jeg forventer bare så mye mer av battlefield. Men til syvende og sist, det betyr lite da det er multiplayer som gjelder.

 

Men det er jo litt trist, fordi her hadde battlefield 3 en gyldend mulighet til å vise at de er best både i singleplayer og multiplayer.

 

Scripting og filmaktige spillmekanikker kan fungere hvis det for eksempel gjøres i et univers som er interessant i kraft av seg selv. Skattejakt-stemningen og de flotte miljøene til Uncharted-serien har alltid fanget meg. Et spill kan gjerne være scriptet, men det er nødt til å skjule scriptingen og mangelen på interaktivitet. Quick Time Events gjør sadly nok det motsatte.

 

Hvis man kjøper BF3 på Origin store, får man egentlig lastet ned spillet derfra ?

Blir lettere forvirret av "Forhåndsbestill nå" som det står på siden.

 

Ikke så viktig med et fysisk eksemplar (+ at jeg slipper å gå ut å lete i kulda) :)

 

Du kan forhåndsnedlaste det og starte det kl 01:00 i natt :)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Enspillerdelen prøver sitt beste på å være CoD, mange scripta events, alt for mange. Delene hvor en kjører forskjellige kjøretøy er bra, selv om jeg gjerne hadde likt å faktisk få fly.

 

Flerspillerdelen er gøy men banene er en skuffelse. De største er ikke mye større enn hva til og med Bad Company 2 har hatt, og dette skal være det største Battlefield spillet noen sinne? 1942 og Battlefield 2 hadde langt større baner. Flaggene i conquest er trykt sammen i midten for mest mulig skyting, igjen en CoD ting. Trist nok er det også bare det som skjer på bakken som har mye å si, har ikke selv flydd mye men det som gjentar seg av folk som spiller er at flyene og helikopterene ikke har stort mye å by på, det blir for det meste en egen kamp i luften som har lite å si for det som foregår på bakken, og det er slik jeg har sett det. Anti-air har det også mye letter med å ta ned fly en fly har det med å kunne gjøre noe tilbake.

 

Alt i alt er jeg på noen punkt fornøyd og på noen punkt skuffet, som en oppfølger for BF2 er det bare grafikken BF3 har stort å by på, resten måler seg ikke med hvordan det føltes å spille på BF2 sine gigantiske baner.

 

Nå skal det sies at jeg har kun spilt i to dager, de kan fortsatt endre på ting og trekke BF3 mye opp igjen. Og et lite tips, hvem som helst som har BF3 installert allerede kan ta seg en tur til en plass hvor BF3 er ute via VPN og unlocke det. :)

Lenke til kommentar

men jeg lurer på en ting. er det sånn at spillet ikke skulle komme ut før i morgen? siden ejg fikk det til ps3 i går liksom? Ellers er jeg helt enig med karakteren. litt mer sjel i coop og singelplayer så hadde det nok vært en tier. multiplayer delen er fantastisk! og lydeffektene gir meg gåsehud til tider! Kartene er varierte, med alt fra de "mindre" brettene til de store. Liker spesielt de klassiske battlescenarioene der vi begynner på en båt og må ta oss i land blant fienden. Eller når vi må hoppe utfor en klippe for å angripe fiendens base noen hundre meter under. føles ganske bra å komme i fallskjerm og se fiendene prøve desperat å treffe deg ! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...