Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Sluttet å lese anmeldelsen når jeg så ros for battlelog. Er det vanlig å gi en nier til et spill som mangler menyer og bruker en ghetto løsning som går gjennom en nettleser? Den slags kan jeg forvente fra et indiespill, men ikke fra en trippel A tittel. Greit at noen liker battlelog, men det burde være en ekstrafunksjon, ikke en erstatning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sluttet å lese anmeldelsen når jeg så ros for battlelog. Er det vanlig å gi en nier til et spill som mangler menyer og bruker en ghetto løsning som går gjennom en nettleser? Den slags kan jeg forvente fra et indiespill, men ikke fra en trippel A tittel. Greit at noen liker battlelog, men det burde være en ekstrafunksjon, ikke en erstatning.

 

Fordi den in-game serverbrowseren i BC2 var fantastisk? :p

Lenke til kommentar

DICE burde scrappe Frostbite å bygge en skikkelig motor for neste spill uten fancy ass destruction osv(evt gjøre det rett). Frostbite er en god motor til SP men elendig for MP. Alt vi ville ha var en oppdatert verson av BF2 med litt bedre grafikk(ikke at jeg bryr meg om det), bedre netcode og noen nye maps. Men dette skjer nok aldri..

 

Grunnen til at de flyttet hitreg til client side er på grunn av consoles som kjører P2P og ikke en egen server som jobber med dette. Er greit for å hindre at host ikke blir overbelastet men hvorfor DICE ikke gidder å lage en skikkelig PC verson skjønner jeg ikke.. Husker jeg leste at folk fant PS3 referanser i div cfg filer etc til BC2 på PC og default FOV var satt til 55. Clearly en console port. BF3 sier de har bygd på PC, men de har lagd den "for console på PC" for å gjøre det lett å porte over til consoles uten for mye arbeid.

 

Ikkje heilt samd med deg om at Frostbite er dårleg til MP - at dekning kan øydeleggjast gjer slagmarken mykje meir dynamisk og interessant. Eit logisk neste steg for MP-shooters.

 

No veit eg jo enno ikkje korleis det kjem til å virke på dei fleste karta i BF3, så det kan jo vere dei har rota det heilt til. Får sjå i morgon.

 

Konsoll er forresten eit heilt kurant norsk ord. :)

 

Poenget mitt er at de kun fokuserer på destruction og grafikk når de har brukt 5år på å bygge motoren og bruker en netcode som er elendig. Ikke det at BF2 hadde noe spesielt bra netcode heller, spesielt ikke etter alle begynte å tweake interpolation/latencycomp.

Lenke til kommentar

Fordi den in-game serverbrowseren i BC2 var fantastisk? :p

Min løsning til det ville vel heller være å lage en bedre in-game serverbrowser enn et helt nytt nettleserbasert system. Hadde det nye systemet vært et eget program og ikke nettleserbasert hadde jeg likt det mye mer, men er ting som mangler nå, og ting som i en nettside for meg fungerer på feil måte i forhold til hvordan det kunne vært i en skikkelig in-game browser eller i værste fall et eget program.

Lenke til kommentar

Fordi den in-game serverbrowseren i BC2 var fantastisk? :p

Min løsning til det ville vel heller være å lage en bedre in-game serverbrowser enn et helt nytt nettleserbasert system. Hadde det nye systemet vært et eget program og ikke nettleserbasert hadde jeg likt det mye mer, men er ting som mangler nå, og ting som i en nettside for meg fungerer på feil måte i forhold til hvordan det kunne vært i en skikkelig in-game browser eller i værste fall et eget program.

 

Sånn går det når 40 år gamle gamedevs sitter å jokker på facebook/twitter hele dagen og skal tvinge "social networking" shitten ned i halsen på alle som skal spille spillet :p Battlelog hadde vært en grei ekstrafunksjon, ikke eneste mulighet å spille spillet. Inb4 hele dritten er nede og ingen kan spille verken SP eller MP..

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Sluttet å lese anmeldelsen når jeg så ros for battlelog. Er det vanlig å gi en nier til et spill som mangler menyer og bruker en ghetto løsning som går gjennom en nettleser? Den slags kan jeg forvente fra et indiespill, men ikke fra en trippel A tittel. Greit at noen liker battlelog, men det burde være en ekstrafunksjon, ikke en erstatning.

 

Fordi den in-game serverbrowseren i BC2 var fantastisk? :p

 

Den fungerer helt greit. Veldig mye bedre enn BF2.

Lenke til kommentar
Og når Battlelog då er betre enn BC2 sin browser, så må jo det vere eit distinkt steg opp frå BF2.

 

Må gå ut av spillet for å bytte servere, og fortell meg, kan du forandre på instillinger i battlelog? Nei, så det er ikke en full erstatning for in-game menyer. Et spill som BF3 skulle ikke ha trengt å synke så lavt som å bruke samme løsninger som f.eks Farmville.

Lenke til kommentar

Tja, out of game serverbrowser vart populariserte av mellom andre CS - lenge før Farmville. Integrert browser kjennest meir som eit steg bakover. Å sleppe alt dilldallet med launching før ein har funnet ein server, og å ikkje lide seg gjennom ein prosedyre full av seig navigasjon undervegs, er ting eg er veldig nøgd med. :) At ein må lukke spelet for å bytte server er jo ikkje noko nytt - det var jo ikkje som om du kunne browse medan du alt var på ein server før, heller. Og den prinsippielle skilnaden på å gå ut av ein kamp og på å lukke spelet er ikkje så viktig før meg. Når oppstart og loading av heile BF3 òg går raskare enn loadinga mellom kvart kart i BC2, er det for min del berre framskritt å spore.

 

Vel, med eitt unntak: Om dei ikkje alt har gjort det, så burde dei sjølvsagtld inkludere ein separat configuration utility, som til dømes Mass Effect gjer. Litt sløvt at ein må inn i spelet før å endre innstillingane.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Den fungerer helt greit. Veldig mye bedre enn BF2.

 

Og når Battlelog då er betre enn BC2 sin browser, så må jo det vere eit distinkt steg opp frå BF2.

Bedre betyr ikke nødvendigvis bra.

Battlelog kunne vært en ingame feature, det blir bare unødvendig tull å ta med et ekstra ledd.

Den eneste "fordelen" med nåværende system er at det går kjappere å komme seg inn i et game. Men det er jo kun fordi EA alltid skal ha 10 minutt med logoer, introer ("buzz buzz whaaagh bruuurghhgr zeeoouuuuuww" osv) og reklamer når man starter opp spilla deres.

Man kan komme seg inn på en server, og gå ut igjen, 3 ganger i RO2 på samme tid som du kommer deg inn i ett BF3- spill.

 

Når det gjelder "seig navigasjon" er jo det et designvalg utvilker tar. Designvalg som lukter snarvei/billig løsning.

Lenke til kommentar

Tja, out of game serverbrowser vart populariserte av mellom andre CS - lenge før Farmville. Integrert browser kjennest meir som eit steg bakover. Å sleppe alt dilldallet med launching før ein har funnet ein server, og å ikkje lide seg gjennom ein prosedyre full av seig navigasjon undervegs, er ting eg er veldig nøgd med. :) At ein må lukke spelet for å bytte server er jo ikkje noko nytt - det var jo ikkje som om du kunne browse medan du alt var på ein server før, heller. Og den prinsippielle skilnaden på å gå ut av ein kamp og på å lukke spelet er ikkje så viktig før meg. Når oppstart og loading av heile BF3 òg går raskare enn loadinga mellom kvart kart i BC2, er det for min del berre framskritt å spore.

 

Vel, med eitt unntak: Om dei ikkje alt har gjort det, så burde dei sjølvsagtld inkludere ein separat configuration utility, som til dømes Mass Effect gjer. Litt sløvt at ein må inn i spelet før å endre innstillingane.

Er enig i det du sier, men som sagt ville jeg sett at Battlelog var i sitt eget program, og ikke en nettside.

Lenke til kommentar

Sluttet å lese anmeldelsen når jeg så ros for battlelog. Er det vanlig å gi en nier til et spill som mangler menyer og bruker en ghetto løsning som går gjennom en nettleser? Den slags kan jeg forvente fra et indiespill, men ikke fra en trippel A tittel. Greit at noen liker battlelog, men det burde være en ekstrafunksjon, ikke en erstatning.

 

Fordi den in-game serverbrowseren i BC2 var fantastisk? :p

 

Den fungerer helt greit. Veldig mye bedre enn BF2.

 

Not rly, den i BF2 var mye bedre. Ikke det at noen av DICE sine serverbrowsers kan sammenlignes med den i CS(den oppdaterte der man kan søke på navn som f.eks TF2 har).

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Det er mange spill som ga deg muligheten til å joine multiplayer uten å gå i spillet først. Steam platformen med sin venneliste og grupper er jo nesten bygd rundt det prinsippet. Derimot når det gjelder stat tracking så er det ufattelig mange spill som har dedikerte sider som blir drevet av ingen andre enn fans helt gratis for utviklere.

 

Battlelog har hverken funnet opp noe nytt eller løst noen tidligere problemer. Det er derimot det første spillet jeg kommer bort i som tvinger deg til å ha nettleseren oppe og bruke den som en del av spillet.

 

Vi lever i en verden som styres av løsninger som tilpasses flest mulig, ikke tvang. Det at konsolversjonen av BF3 har in-game meny allerede, uten at en slik alternativ er med i PC versjonen forteller meg at utviklere gikk for en "my way or the highway" mentalitet hvor dem dytter det facebookaktige metagame (ja, stats ER metagame) inni trynet til sine kunder.

 

Jeg kan ikke se på det som noe positivt. battlelog i åpen beta var det verste jeg har opplevd i et spill det året her og er definitivt den største skuffelsen jeg har hatt i år.

Lenke til kommentar

Spilte litt mer SP nå, min mening om spillet har ikke endret seg, for mye dusteri i singleplayer, hva er vitsen med savepoints? Hvorfor ikke kunne save hvorsomhelst, jeg begynner å bli lei av det, tror spillutviklere at tvungen repetisjon er gøy? Spesielt når du er idiotisk plasserte savepoints, eller man dør av en latterlig quick time event helt på slutten av en sekvens. Hvem er det forresten som liker QTE? Jeg kjenner ingen, det er en idiot-mekanisme, men de insisterer på ha den i spill etter spill...

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er mange spill som ga deg muligheten til å joine multiplayer uten å gå i spillet først. Steam platformen med sin venneliste og grupper er jo nesten bygd rundt det prinsippet. Derimot når det gjelder stat tracking så er det ufattelig mange spill som har dedikerte sider som blir drevet av ingen andre enn fans helt gratis for utviklere.

 

Battlelog har hverken funnet opp noe nytt eller løst noen tidligere problemer. Det er derimot det første spillet jeg kommer bort i som tvinger deg til å ha nettleseren oppe og bruke den som en del av spillet.

 

Vi lever i en verden som styres av løsninger som tilpasses flest mulig, ikke tvang. Det at konsolversjonen av BF3 har in-game meny allerede, uten at en slik alternativ er med i PC versjonen forteller meg at utviklere gikk for en "my way or the highway" mentalitet hvor dem dytter det facebookaktige metagame (ja, stats ER metagame) inni trynet til sine kunder.

 

Jeg kan ikke se på det som noe positivt. battlelog i åpen beta var det verste jeg har opplevd i et spill det året her og er definitivt den største skuffelsen jeg har hatt i år.

Å herrejesus, hvem har ikke browser oppe 24/7? Og du kan bruke hvilken browser du vil. Om noe så er jo en ingame-meny like mye tvang. Jeg kan surfe uten alt+tab når jeg laster, jeg slipper en haug med reklame når jeg skal joine en enkel multiplayergame. Det er ingen bakdeler med dette annet at det er nytt, Dice og EA følger tiden, jeg skulle ønske LoL, Hon, Left4dead mm hadde en slik funksjon, mye kjappere å komme meg ingame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...