Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield 3 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare 9 av 10?...

 

eSBbU.png

 

 

Haha, legendarisk den der, og det virker jo som den stemmer denne gangen også. :p

 

Jeg spådde 9/10 i "EA vil kun la fans skrive anmeldelser av BF3"-tråden, og pga en svak enspiller/samarbeidsmodus så er spillet bare "good", altså 9/10. ;) (Dette gjelder forøvrig alle AAA-spill for tiden) Man har jo forøvrig limt seg opp i et hjørne ved å ha gitt Modern Warfare 2 en 9er fra før, da.....

 

(U)heldigvis er min skala av den gamle skolen fremdeles, så det blir vanskeligere og vanskeligere å kjøpe spill basert på anmeldelser. :(

 

Jeg sier ikke at enspillerdelen er svak, jeg sier at det kunne vært gjort bedre. Jeg føler heller ikke at jeg har malt (som det heter :)) meg opp i et hjørne med en tidligere anmeldelse. Det er ikke slik at jeg ikke kunne gi BF3 en åtter selv om MW2 og BC2 begge fikk niere av meg, som i at det foreligger en slags tallmessig suksessivitet i det hele. Et spill som fikk 9 for mange år siden, ville nødvendigvis ikke fått det i dag, og dette har med utvikling å gjøre.

 

En 9-er på Gamer.no er ikke bare "good", det er en utmerket karakter og en innkjøpsanbefaling for alle som måtte like spill. Som du bemerker handler det mye om preferanser, så det som er en god karakter for en person behøver ikke være en god karakter for en annen, basert på at han kanskje ikke liker den aktuelle sjangeren.

 

Poenget her er at hvis du ikke liker Battlefield 3, liker du ikke førstepersons krigsskytespill :)

Lenke til kommentar

Bare 9/10?

 

Ser du på kriteriene til karakterene 8, 9 og 10 så er de så si helt like, koker ned til personlig preferanser og flisespikking.

 

Hype spiller også inn en del, er feks anmelder litt kvasir kan hype føre til at anmelder blir resignert og gir spillet lavere av prinsipp. I et annet scenario kan anmelder være hjernvasket av hype så spillet får topp score og anmelder overser altfor mange feil.

Lenke til kommentar

Pluss for korrekt bruk av rokade-omgrepet, minus for prinsipiell motstand mot sterke verb som framleis er normerte som sterke. Ein har ikkje "bært" eit namn, ein har båret det.

 

Har forsåvidt vore sikker på at eg skulle kjøpe dette så snart eg fekk prøvd Caspian Border i betaen. Kikka òg på ein stream i går kveld, der eg fekk sjå nokre fleire kart - men ikkje Damavand Peak, som var det eg håpte på å få sjå. :p

 

Kunne og tenkt meg å høyre kva anmeldaren tenkjer om unlocks, spesifikt om progresjonen (om ein ser bort i frå dei høva når det vert låst opp heilt nye ting) er meir horisontal enn vertikal?

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg har så lyst til å like dette spillet, dvs jeg liker alt jeg ser i trailere. Jeg satt benket fast og så ps3 traileren 3-4 ganger før jeg klarte å rive meg unna. Problemet er at dette normalt ikke er min type spill, så jeg lastet ned demoen. Jeg har aldri spilt onlinespill, flerspillermodus og slike ting, liker det svært lite. Men dette spillet kjøper jeg gjerne om jeg liker det. Men tror du jeg fikk logget meg på for å prøve demoen? Neida...

 

Er en grunn til at jeg liker å spille offline...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bare 9/10?

 

Ser du på kriteriene til karakterene 8, 9 og 10 så er de så si helt like, koker ned til personlig preferanser og flisespikking.

 

 

Hype spiller også inn en del, er feks anmelder litt kvasir kan hype føre til at anmelder blir resignert og gir spillet lavere av prinsipp. I et annet scenario kan anmelder være hjernvasket av hype så spillet får topp score og anmelder overser altfor mange feil.

Hvilken relevans har dette til det jeg skrev? Poenget er at det spiller ingen rolle om gamer.no gir ett spill 8, 9 eller 10, fordi forskjellene handler om personlig preferanser, og spesielt 9 og 10 handler veldig mye om opplevelse og følelsen spillet gir deg. Og slike ting blir jo veldig person avhengig. Spillteknisk så er nok 8-10 tilnærmet identiske/like bra.

 

Det du er inne på er hvordan en anmelder setter en karakter, ikke hvilke kriterier som ligger til grunn for å oppnå en gitt karakter, som er utgangspunktet mit.

Lenke til kommentar

Jeg husker Battlefield 1943. Det kom kun ut på PS3. Et av de mest solgte spillene online og en stor suksess på konsoll. Fantastisk multiplayer delt over 3 maps. Elsket det! En veldig god følelse, bare det å være en del av gutta under 2.verdenskrig:P Etter en stund lovte de også å gi ut Battlefield 1943 på PC. Da det skulle komme ut på PC, skulle det også komme flere maps, flere funksjoner, og de pratet om en singleplayer og coop..

 

Men hva var det som skjedde? Jo, jeg tok selvfølgelig å forhåndsbestillte bf1943, men etter to år ble det offisielt kansellert fordi EA valgte å prioritere Bad Company 2 og senere Battlefield 3.

 

Jeg er selvfølgelig enig i at det er riktig å gi ut BF3, og jeg gleder meg til å spille et slikt majestetisk spill, men for min del burde de virkelig ha skippet Bad Company 2. De burde også ha skippet singleplayer i BF3, og fokusert på COOP og multiplayer.

 

Tenk deg 2-verdenskrig, stillehavskampene, all den jungelen osv,, den gode følelsen av å være en av gutta... og tenk deg alt det materiale som allerede finnes fra 2.verdenskrig... Ja, de burde istedenfor satset på BF1943 og laget en mektig singleplayer, og muligens Coop og en ok multiplayer.. Jeg likte rett og slett ikke Bad Company 2... å løpe rundt i afrike for å drepe russere fristet ikke..

 

Men men, dette er min mening,, og poenget mitt er, at de burde satset på BF1940+++ serien som singleplayer, og prøve å fortelle en god historie etc, og så satse fullt ut på BF3 med en overlegen multiplayer..

 

Gleder meg iallefall til i morgen. håper alle for spillet sitt i tide og har gjort i stand pcen for hardcore gamings..

 

 

 

BF1943 solgte sykt bra og var sykt bra på PS3. Det var kun multiplayer delt over 3 maps. Så, jeg forhåndsbestillte PC-versjonen av BF1943, men den ble jo selvfølgelig kansellert på grunn av at EA heller ville prioritere Bad Company 2, som ikke var fullt så bra.

 

Jeg ser sikker på at om EA hadde fokusert på BF1943 og gitt det ut på PC, så hadde de tjent sykt med penger. I BF1943 hadde det virkelig vært stort rom for en singleplayer med tanke på at mange liker å spille seg gjennom historiske eventer etc.. En 4-player coop hadde også vært noe..

 

Så, for min del så burde de virkelig ha droppet Bad Company 2,, serøst, hvem er det som gidder å se en krig mellom Russland og USA i selveste Afrika..??

 

BF1943 burde ha vært det nye battlefield spillet på PC, ikke Bad Company 2... jeg synes de burde legge hele Bad Comany seren død, og fokusere på 1940+++ som en gjeldende god anledning til å lage en bedre singleplayer, coop og multiplayer...

 

Men sånn ble det ikke.. jeg var svært skuffet.. satt og ventet på bf1943 i 2 år før det ble kansellert..

 

jaja, BF3 er her, og de burde ha kuttet ut singleplayer og fokusert på COOP istedenfor.. det er egentlig ikke så mye rom og materiale å hente fra kriger i dag som er nokså like... Men som sagt, krigsevent fra 2.verdenskrig slår aldri feil for min del når det kommer til Single Player.. Coop..

 

Jeg håper BF3 tjener mer penger enn MW3, jeg håper MW3 taper så hardt at de går konkurs.. Jeg hater MW3..men merkelig nok så har jeg spillt Black Ops fordi vennene mine gjør det.. buhu..

 

men men..

Lenke til kommentar

BF3 er for meg kun SP :)

 

Det er i så fall den dårlegaste investeringa du kjem til å gjere i år.

Forklar gjerne nærmere.

Jeg er også en som aldri kommer til å spille BF3 (eller andre FPS-spill) i flerspillermodus. Hvorfor er BF3 så ekstremt dårlig i singleplayer som det du skal ha det til?

Lenke til kommentar

 

 

Bare 9/10?

 

Ser du på kriteriene til karakterene 8, 9 og 10 så er de så si helt like, koker ned til personlig preferanser og flisespikking.

 

 

Hype spiller også inn en del, er feks anmelder litt kvasir kan hype føre til at anmelder blir resignert og gir spillet lavere av prinsipp. I et annet scenario kan anmelder være hjernvasket av hype så spillet får topp score og anmelder overser altfor mange feil.

Hvilken relevans har dette til det jeg skrev? Poenget er at det spiller ingen rolle om gamer.no gir ett spill 8, 9 eller 10, fordi forskjellene handler om personlig preferanser, og spesielt 9 og 10 handler veldig mye om opplevelse og følelsen spillet gir deg. Og slike ting blir jo veldig person avhengig. Spillteknisk så er nok 8-10 tilnærmet identiske/like bra.

 

Det du er inne på er hvordan en anmelder setter en karakter, ikke hvilke kriterier som ligger til grunn for å oppnå en gitt karakter, som er utgangspunktet mit.

 

Svaret passer fortsatt perfekt til innlegget ditt, umulig å forstå hvilket poeng du prøver å få frem.

 

Det du er inne på er hvordan en anmelder setter en karakter, ikke hvilke kriterier som ligger til grunn for å oppnå en gitt karakter, som er utgangspunktet mit.

 

Nei, jeg er inne på hva som får en anmelder fra å tippe tippe fra 9 til 10 feks eller omvendt, som er et direkte svar på ditt innlegg. Hype kan også påvirke hva anmelder setter i enden av skalaen, ikke bare flisespikkeri, personelig preferanser (Hype kan du til og med koble direkte til noe som påvirker Personelige preferanser, så her ser du enda tydligere at jeg svarer deg dirkete og korrekt)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

BF3 er for meg kun SP :)

 

Det er i så fall den dårlegaste investeringa du kjem til å gjere i år.

Forklar gjerne nærmere.

Jeg er også en som aldri kommer til å spille BF3 (eller andre FPS-spill) i flerspillermodus. Hvorfor er BF3 så ekstremt dårlig i singleplayer som det du skal ha det til?

 

Fordi EA/DICE har mast i 6 måneder at de skulle KNUSE MW ved å være BF3, disse utsagn gjort i sammenheng med SP, og så kommer de med en dårlig blåkopi av hva MW har gjort for 4 år siden.

Dette er en av flere små hvite løgner/fortielser de har kommet med angående spillet.

Lenke til kommentar

BF3 er for meg kun SP :)

 

Det er i så fall den dårlegaste investeringa du kjem til å gjere i år.

 

Ånei du, der tar du feil..

 

Etter hva jeg har sett vil jeg nok digge SP delen i BF3:

poenget er at min spille stil ikke passer seg i MP delen av BF3 eller noen BF spill-- (Jeg har prøvd og jeg liker det ikke.

 

MW1-2-3 derimot føler jeg meg hjemme, og vet at det er det spillet jeg får mest ut av..

Samt MW3 Sp del.. Gleder meg masse !

 

Btw: Jeg er kun på PS3 systemet ..

Endret av RoyalGard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pluss for korrekt bruk av rokade-omgrepet, minus for prinsipiell motstand mot sterke verb som framleis er normerte som sterke. Ein har ikkje "bært" eit namn, ein har båret det.

 

Har forsåvidt vore sikker på at eg skulle kjøpe dette så snart eg fekk prøvd Caspian Border i betaen. Kikka òg på ein stream i går kveld, der eg fekk sjå nokre fleire kart - men ikkje Damavand Peak, som var det eg håpte på å få sjå. :p

 

Kunne og tenkt meg å høyre kva anmeldaren tenkjer om unlocks, spesifikt om progresjonen (om ein ser bort i frå dei høva når det vert låst opp heilt nye ting) er meir horisontal enn vertikal?

 

Takk for påpekning, endrer.

 

Jeg har ikke fått anledning til å gå så veldig dypt inn i unlock-systemet ettersom dette krever en del tid og rang, og jeg stoppet vel på rang 12-13 etter omlag 9-10 timer med flerspillerdelen. Det jeg ser så langt, er imidlertid en progresjon som er mer horisontal enn vertikal, og det er tydelig at DICE ønsker å opprettholde en viss balanse mellom erfarne og nye spillere. Tøff funksjon med at veteran-spillere med høy rang kan "buffe" andre med spesielle egenskaper.

Lenke til kommentar

Sigh samme som den første anmeldensen.

Det morsomme var at han ga graffiken 9 av 10 og fansen raget så mye at han forandret scoren^^ så det med mine egne øyne.

 

Trist med dette seriøse helhets scoringen. Batman det nye fikk 10 av gamer og Bf 3 får 9 ( som jeg visste dere seriøse folk ville gi det-_-) og nå snakker vi om noe av det beste multiplayer skyte spillet på noen år. Bare på grunn av singleplayer og noen buggs som blir fjernet senere.

 

Vel bare dere ikke gir COD 9 så har dere min respekt

Lenke til kommentar

BF3 er for meg kun SP :)

 

Det er i så fall den dårlegaste investeringa du kjem til å gjere i år.

Forklar gjerne nærmere.

Jeg er også en som aldri kommer til å spille BF3 (eller andre FPS-spill) i flerspillermodus. Hvorfor er BF3 så ekstremt dårlig i singleplayer som det du skal ha det til?

 

Det er ikke ekstremt dårlig, men det er ikke så mye mer enn middelmådig heller, ullen hit-detection, tungt tungt scriptet, som gjør at man får latterlige situasjoner som minner deg sterkt på at du spiller ett spill (udødlige fiender osv), savepoints, som ofte ikke er så velvalgt, fører til kjedelig repitisjon. Det er dårligere enn Modern Warfare(1) sin SP. Ville kanskje gitt SP 7/10, ekstremt dårlig er det dog ikke.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Ikke så dårlig? Vel det er ikke sånn dårlig. Men det er jo faen meg akkurat som å se en film(cheesy og bedrøvelig middels), så overdrevent mye scripting og lite frihet. Og jeg er så lei den hjernedøde varianten. Men liker du det så for all del, jeg forventer bare så mye mer av battlefield. Men til syvende og sist, det betyr lite da det er multiplayer som gjelder.

 

Men det er jo litt trist, fordi her hadde battlefield 3 en gyldend mulighet til å vise at de er best både i singleplayer og multiplayer.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...