Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Er litt spent på om bærbaren min sier takk for seg nå. Alphaen gikk rimelig greit, men regner med at grafikken vil være litt vassere og antall spillere vil trekke fps ned noe.

 

Prosessor: i7-720QM

Skjermkort: ATI Mobility Radeon 5650 1GB

RAM: 4GB 1333MHz DDR3

Native oppløsning: 1366x768

OS: W7 Home Premium 64-bit

 

Om temperaturene tillater det kan skjermkortet overklokkes 50-100MHz på kjerne og minne.

Kan hende jeg vil spille med 1280x720 på en ekstern (Full-HD) skjerm, da FPS vil øke noe. 1080p er utelukket pga. ytelse.

 

Virker dette som en mulighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ruska sammen noe greier: HANDLELISTE

 

Kommer på 4000kroner med frakt. Vil nok takle spillet på Medium+. Om det er for mye og du nøyer deg med low/medium kan du rakke ned til x4 955 prosessor(-100kr) og skjermkort for 400-600 kroner mindre.

Du kan ærlig talt ikke påstå at det er en stor forskjell på 965 BE og 955 BE?

Angående skjermkort finner du 6870 som koster 1300 kr ca og yter 95% av et 560 Ti stock.

 

Er litt spent på om bærbaren min sier takk for seg nå. Alphaen gikk rimelig greit, men regner med at grafikken vil være litt vassere og antall spillere vil trekke fps ned noe.

 

Prosessor: i7-720QM

Skjermkort: ATI Mobility Radeon 5650 1GB

RAM: 4GB 1333MHz DDR3

Native oppløsning: 1366x768

OS: W7 Home Premium 64-bit

 

Om temperaturene tillater det kan skjermkortet overklokkes 50-100MHz på kjerne og minne.

Kan hende jeg vil spille med 1280x720 på en ekstern (Full-HD) skjerm, da FPS vil øke noe. 1080p er utelukket pga. ytelse.

 

Virker dette som en mulighet?

Siden du har en firekjerner vil nok ikke større antall spillere senke ytelsen drastisk. Hvis Alpha gikk greit vil også det ferdige spillet gå greit...

Lenke til kommentar

Heisann har en venn som ikke tør å registrere seg her så da må vel jeg spørre. Jeg ser selv at han har en ganske dårlig pc i forhold til krava bf3 stiller. Han havner vel i low requirements. Så lurer egentlig bare på om han vil kunne spille det med en "spillbar fps" (25-30)?

 

Prosessor: Amd phenom || x4 820

Skjermkort: Geforce GT320 Sapphire 1GB

RAM: 6GB 398MHz DDR2

Native oppløsning: 1920x1080

OS: W7 Home Premium 64-bit

 

Han takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har lest (les: skumlest) gjennom tråden her nå og mange bra forslag og spørsmål til hardware.

Det er dog én ting som ikke har blitt nevnt så mye og det er lyden.

 

DICE har alltid vært kjent for sitt gode lydbilde og lydgjengivning i spillene sine og BF3 blir nok intet unntak der heller.

 

Jeg satt i mange år med et Creative kort før jeg etterhvert gikk over til on-board lyd. Gikk vel inn i en fase der spill og lyd på PC ikek var så viktig.

 

Men nå begynner suget å komme tilbake igjen og jeg føler meg litt blank på lydbiten hvertfall. HW ellers er ok.

 

Jeg har lest litt rundt og jeg ser mange som anbefaler Asus Xonar serien. Så da har jeg naturligvis blitt litt svak for det. Er i grunn litt svak for Asus generelt sett :p

Creative er klart et alternativ (ikke start med diskusjon om hvem som har dårligst/best drivere ;)) men personlig så heller jeg som nevnt mot Asus sine kort.

 

Xonar Essense STX, Xonar D2X er to kort som til stadighet dukker opp i duskusjoner uten at jeg kan se noe spesielle for/imot på noen av dem. Der kommer dere inn i bildet :)

 

Når det gjelder hva som skal gjengi lyden aka. høyttalere/anlegg/hodetelefoner så er kravet at jeg må ha hodetelefoner. Dette for å bevare husfreden (les: unge sove godt og kjærringa får se på big brother w/e i fred og ro og at jeg ikke har plass til anlegg der jeg har blitt plassert i en liten krok for meg selv.

 

Som nevnt så må jeg ha hodetelefoner (jeg har jo det i dag og men det er bare et gammelt "greit" sett som gir lyd). Jeg er litt nyskjerrig på de "surroound" headsettene som verserer rundt om. Er det noen med erfaring fra slike hodetelefoner? fungerer det? er det verdt penga? og hva anbefaler dere?

 

På forhånd takk at dere gadd å lese gjennom hele denne posten, blir fort litt mye tekst på morraskvisten med kaffe innabords.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har lest (les: skumlest) gjennom tråden her nå og mange bra forslag og spørsmål til hardware.

Det er dog én ting som ikke har blitt nevnt så mye og det er lyden.

 

DICE har alltid vært kjent for sitt gode lydbilde og lydgjengivning i spillene sine og BF3 blir nok intet unntak der heller.

 

Jeg satt i mange år med et Creative kort før jeg etterhvert gikk over til on-board lyd. Gikk vel inn i en fase der spill og lyd på PC ikek var så viktig.

 

Men nå begynner suget å komme tilbake igjen og jeg føler meg litt blank på lydbiten hvertfall. HW ellers er ok.

 

Jeg har lest litt rundt og jeg ser mange som anbefaler Asus Xonar serien. Så da har jeg naturligvis blitt litt svak for det. Er i grunn litt svak for Asus generelt sett :p

Creative er klart et alternativ (ikke start med diskusjon om hvem som har dårligst/best drivere ;)) men personlig så heller jeg som nevnt mot Asus sine kort.

 

Xonar Essense STX, Xonar D2X er to kort som til stadighet dukker opp i duskusjoner uten at jeg kan se noe spesielle for/imot på noen av dem. Der kommer dere inn i bildet :)

 

Når det gjelder hva som skal gjengi lyden aka. høyttalere/anlegg/hodetelefoner så er kravet at jeg må ha hodetelefoner. Dette for å bevare husfreden (les: unge sove godt og kjærringa får se på big brother w/e i fred og ro og at jeg ikke har plass til anlegg der jeg har blitt plassert i en liten krok for meg selv.

 

Som nevnt så må jeg ha hodetelefoner (jeg har jo det i dag og men det er bare et gammelt "greit" sett som gir lyd). Jeg er litt nyskjerrig på de "surroound" headsettene som verserer rundt om. Er det noen med erfaring fra slike hodetelefoner? fungerer det? er det verdt penga? og hva anbefaler dere?

 

På forhånd takk at dere gadd å lese gjennom hele denne posten, blir fort litt mye tekst på morraskvisten med kaffe innabords.

 

Asus Xonar serien er er vel mer for musikk. Ikke gaming. Noe jeg merker når jeg gamer BC2 med mitt Asus Xonar STX..

Lenke til kommentar

*snip*

Lydkort med lydprossesering er ikke så viktig idag, siden mange spill (BF3 inkludert) prosseserer lyden i software. Men skulle jeg kjøpt lydkort, ville jeg kjøpt Asus Xonar Essence STX, siden den har en kurant dac og forsterker til hodetelefoner.

 

Men det som gjør størst forskjell er hodetelefonene, så jeg ville prioritert det framfor et fancy lydkort. Og glem surround-headphones, stereo-hodetelefoner av god kvalitet gir etter min erfaring mye bedre lydbilde enn de med surround-gimmick. Sennheiser HD 555/595 (åpne) og Beyerdynamic DT 770 Pro (lukkede) er gode til gaming. Et par hodetelefoner til litt over tusenlappen gir mye bedre forbedring lydmessig enn et lydkort til samme pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet sånn ca hvor mye Ultra-setting vil kreve? Vurderer å bytte ut 5870 kortet med 2stk MSI GTX 560Ti i SLI, men er redd det blir for lite. Hørte at dem kjørte BF3 med enkle 580 og 6970 kort på pax og gamescon, men det var vel på medium eller high-settings...

 

noen som har noen ide om hva det kan kreve på ultra?

Lenke til kommentar

Noen som vet sånn ca hvor mye Ultra-setting vil kreve? Vurderer å bytte ut 5870 kortet med 2stk MSI GTX 560Ti i SLI, men er redd det blir for lite. Hørte at dem kjørte BF3 med enkle 580 og 6970 kort på pax og gamescon, men det var vel på medium eller high-settings...

 

noen som har noen ide om hva det kan kreve på ultra?

 

2 x 580.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Noen som vet sånn ca hvor mye Ultra-setting vil kreve? Vurderer å bytte ut 5870 kortet med 2stk MSI GTX 560Ti i SLI, men er redd det blir for lite. Hørte at dem kjørte BF3 med enkle 580 og 6970 kort på pax og gamescon, men det var vel på medium eller high-settings...

 

noen som har noen ide om hva det kan kreve på ultra?

 

2 x 580.

 

Sikker? Er ikke det et gammelt rykte?

Lenke til kommentar

Noen som vet sånn ca hvor mye Ultra-setting vil kreve? Vurderer å bytte ut 5870 kortet med 2stk MSI GTX 560Ti i SLI, men er redd det blir for lite. Hørte at dem kjørte BF3 med enkle 580 og 6970 kort på pax og gamescon, men det var vel på medium eller high-settings...

 

noen som har noen ide om hva det kan kreve på ultra?

 

2 x 580.

Haha det er bullshit ingen trenger 2x580 om du ikke har en drøss med skjermer. Ett GTX580 vil være nok i massevis. zh1nt0 har aldri sagt det, det er et utsagn fra zht1nt0 som er en fake twitter profil.

 

Jeg vil tro GTX 560Ti alene kan kjøre spillet på Ultra.

Lenke til kommentar

Haha det er bullshit ingen trenger 2x580 om du ikke har en drøss med skjermer. Ett GTX580 vil være nok i massevis. zh1nt0 har aldri sagt det, det er et utsagn fra zht1nt0 som er en fake twitter profil.

 

Jeg vil tro GTX 560Ti alene kan kjøre spillet på Ultra.

Flott at du angriper utsagnet så bastant uten å sjekke fakta først.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...