Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Repi sier også GTX 580 SLI på Ultra. Hvorfor skulle ett 580 kjøre på Ultra "lett", når de har sagt at man ikke vil kunne makse helt med dagens tech?

 

Digger at jeg ikke skal bort i ferien :)

 

Kan være at man f.eks trenger 2 stk 580 for å kjøre spillet på ultra i 60 fps med/uten AA. Kan være at et 580 klarer det på ultra uten AA, men med svak framrate. At man ikke kan makse det med dagens tech kan f.eks bety at man ikke klarer spillet på ultra med 16xAA, og ambient occlusion osv. Man har ting som utgjør mindre forskjeller visuelt, men store konsekvenser for ytelsen.

 

Dog dette er bare spekulasjoner, jeg kan godt tenkte meg at det trengs 2 stk GTX 580 for å klare Ultra med 2xAA i det minste.

Lenke til kommentar
Dog dette er bare spekulasjoner, jeg kan godt tenkte meg at det trengs 2 stk GTX 580 for å klare Ultra med 2xAA i det minste.

 

Da er dette spillet UHORVELIG dårlig optimalisert. Det er FAKTA. Å gå fra å makse crysis 2 på eldre hardware til å kreve 2x580 er bare latterlig. Ja, BF3 blir det peneste spille til nå, men forskjeller er ikke SÅ stor. Crysis 2 på MAX ser absolutt ikke mye dårligere ut.

Her har man endel ødeleggelser og greier, men etter hva jeg har sett så er det vel som i BC2. Dessuten er det vel CPU-intensivt?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Da er dette spillet UHORVELIG dårlig optimalisert. Det er FAKTA. Å gå fra å makse crysis 2 på eldre hardware til å kreve 2x580 er bare latterlig. Ja, BF3 blir det peneste spille til nå, men forskjeller er ikke SÅ stor. Crysis 2 på MAX ser absolutt ikke mye dårligere ut.

Her har man endel ødeleggelser og greier, men etter hva jeg har sett så er det vel som i BC2. Dessuten er det vel CPU-intensivt?

 

Hvilken utdanningsbakgrunn innen spillutvikling har du ettersom du er så skråsikker på at dårlig koding er grunnen til at BF3 krever 2x580 for å kjøre på Ultra?

Er det Crysis 2 med DX11 og high res texturer du har spilt på gammel HW?

Og om du tror den mer eller mindre mislykkede DX11 patchen til Crysis 2 var noe i forhold til hva vi får i BF3, hvor DX11 ligger i bunn må du tro om igjen.

Lenke til kommentar

Hei er ikke så god på data, men hvor bra vil laptopen min kjøre bf3?

 

Windows 7 64-bit

Intel® Core™ i7-2630QM

NVIDIA® GeForce® GT 540M

6GB Memory

750GB HDD

RAM 5,9GB

Den er bedre enn minimumskravene, så det vil gå. Hvor bra er vanskelig å si enda.

 

Dog dette er bare spekulasjoner, jeg kan godt tenkte meg at det trengs 2 stk GTX 580 for å klare Ultra med 2xAA i det minste.

 

Da er dette spillet UHORVELIG dårlig optimalisert. Det er FAKTA. Å gå fra å makse crysis 2 på eldre hardware til å kreve 2x580 er bare latterlig. Ja, BF3 blir det peneste spille til nå, men forskjeller er ikke SÅ stor. Crysis 2 på MAX ser absolutt ikke mye dårligere ut.

Her har man endel ødeleggelser og greier, men etter hva jeg har sett så er det vel som i BC2. Dessuten er det vel CPU-intensivt?

Crysis 2 makset i dx11 krever jo strengt tatt 2x 570 for å fungere på 1920x1080, så jeg ser ikke hvordan du kan påstå at BF3 er "UHORVELIG dårlig optimalisert" om det krever 10% mer.

 

SSAA skal være en ingame-innstilling av AA. SSAA øker bredde- og høydeoppløsningen antall ganger det er stilt inn på og så skalerer det bildet ned, så 1920x1080 i 2xSSAA vil da være 3840x2160. Videre må man ha i hodet at BF3 kommer til å behandle langt mer data enn det Crysis 2 gjør:

64 spillere samtidig og mulighet til å se hele banen fra helikopter vil kreve enorme mengder med regnekraft for god visuell kvalitet. Om man klarer å få BF3 til å se 90% så bra ut som Crysis 2 med 2x GTX 580 og få tilsvarende ytelse er det en enorm prestasjon i seg selv.

 

Når man snakker om å makse et spill snakker man faktisk om å oppnå 60 fps, ingen enkel GPU klarer å gjøre det i Crysis 2 + dx11 + HD textures.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Er det vits å oppgradere et HD6870 kort nå? Regner med det vil kjøre helt greit, så kommer det vel noen monsterkort Etterhvert? Noe som er bekreftet?

7xxx serien kommer jo etter jul engang, samme med nVidia sin nye serie (sånn ca). Så med mindre du har penger som tyter ut av deg, så ville jeg ventet.

Lenke til kommentar

Håper bare spillet skalerer godt med multicore og multigpu(som bc2 igrun gjør), og at det blir svært krevende og pent så man får en god grunn til nye hw kjøp! :thumbup:

BC2 hater multiGPU over alt på jord. Et av de verste spillene på microstutter. Nå har de derimot arbeidet med å få AFR til å fungere uten drivertweaks i BF3, som vil sannsynligvis hjelpe en god del.

Lenke til kommentar

Hater å hater, du om det Arni!

Må huske spillet er låst til bare 200fps så det er begrenset scaling du kan oppnå på feks 4x580. og kjører du 3d med nvidia surround så kan du nok fort bli vram limitert(har dog ikke prøvd dette selv).

 

Nå har jeg vært borti mange multigpu konfigurasjoner på bc2, men med de fleste highend kortene så er ikke merkbart overhodet! Selv tearing ikke et problem lenger(har litt på munnigsilden, but thats all).

 

Spiller selv aktivt som recon med bolt rifle og det blir uspillelig om du har microstutter!

 

Faktisk eneste kortene jeg har sett microstutter på bc2 er drittkort ala 5770 i cfx og svakere samt noen gamle kort fra Nvidia.

 

Det største problemet med multigpu på bc2 siden rls. har stort sett vært driverene som dem regelmessig fucket opp med div bugs ctd og manglende cfx scaling, men dette har nå blitt bra!(derfor brukte mange custom drivere fra guru3d sitt forum).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...