Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres slik ut,

med 1280x1024 utnytter du ikke kraften i kortet ditt i det heletatt! Skjønt det meste må vel kjøre glatt som fy på så lav oppløsning? ;)

 

Har en 940BF som sekundærskjerm selv :) (hadde to men solgte den ene da jeg kjøpte ny 24'' :) ) Og jeg vurderer 2 nye 24'' for å få matchende sett.. :whistle:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

120Hz blåser jeg i, det blir som CS-tullingene som drar med seg billedrørsskjermer på LAN-parties fordi de er "raskere enn LCD". Tøys og tull. Men 2x Eizo med 1920x1200 har jeg og det er fine ting ;)

 

Du har tydeligvis aldir spillt quake 3 OSP eller cpma :)

 

 

Men det er jo ikkje alle som spiller spill med pc'en sin.

 

 

Lenke til kommentar

120Hz blåser jeg i, det blir som CS-tullingene som drar med seg billedrørsskjermer på LAN-parties fordi de er "raskere enn LCD". Tøys og tull. Men 2x Eizo med 1920x1200 har jeg og det er fine ting ;)

 

Bare fordi du ikke spiller på ett så høyt nivå at du merker forskjell så betyr det ikke at andre ikke gjør det.

 

At du har 2x Eizo skjermer sier jo egentlig sitt ang. hva du fokuserer på. :)

Lenke til kommentar

Høres slik ut,

med 1280x1024 utnytter du ikke kraften i kortet ditt i det heletatt! Skjønt det meste må vel kjøre glatt som fy på så lav oppløsning? ;)

 

Har en 940BF som sekundærskjerm selv :) (hadde to men solgte den ene da jeg kjøpte ny 24'' :) ) Og jeg vurderer 2 nye 24'' for å få matchende sett.. :whistle:

 

Bad company 2 kjører veldig glatt. =) Men 1280x1024 er jo ikke noe å skryte av. Hvilken skjerm har du da?

 

Er denne noe kanskje?: BENQ G2420HDBE 24"

Lenke til kommentar

Samsung, benq, og alle dere andre, hør etter! 1920x1200 120hz plz! :new_woot:

Er det Aspect Ratio som hindrer deg å ha så høy oppløsning?

Jeg lurer litt på det, ettersom min kamerat med en relativ ny BenQ 27" har også "bare" 1080P.

 

Nei, det er markedsføringskreftene som har kjørt så hardt på at "FullHD" er det ultimate innen skjermteknologi at det har blitt akseptabelt for massene at man lager skjermer med 1920x1080 istedet for 1920x1200. Dobbelt win for dem ettersom det sannsynligvis er billigere å produsere 1080p skjermer.

 

Jeg vil ikke ha 1080p fordi jeg VET at jeg kan få 1920x1200 som er bedre. Ja jeg er sikkert merkelig sånn...

Lenke til kommentar

Høres slik ut,

med 1280x1024 utnytter du ikke kraften i kortet ditt i det heletatt! Skjønt det meste må vel kjøre glatt som fy på så lav oppløsning? ;)

 

Har en 940BF som sekundærskjerm selv :) (hadde to men solgte den ene da jeg kjøpte ny 24'' :) ) Og jeg vurderer 2 nye 24'' for å få matchende sett.. :whistle:

 

Bad company 2 kjører veldig glatt. =) Men 1280x1024 er jo ikke noe å skryte av. Hvilken skjerm har du da?

 

Er denne noe kanskje?: BENQ G2420HDBE 24"

 

Har en gammel samsung 245b+. :) Kunne godt kjøpt en til av dem om de var billige nok, men jeg er slitt mellom å ha IPS basert skjerm p.g.a. fargegjengivingen og en 120hz p.g.a. spillbarheten på dem... En av hver hadde ikke funket fordi jeg hadde sett fargene på IPS panelet og så på 120hz skjermen og tenkt "faen" hver dag...

 

 

 

Ontopic: Er det i det heletatt noen plasser man kan få Back to Kark. Phys warfare, dogtag pack og specact skins i samme launchpakke?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Samsung, benq, og alle dere andre, hør etter! 1920x1200 120hz plz! :new_woot:

Er det Aspect Ratio som hindrer deg å ha så høy oppløsning?

Jeg lurer litt på det, ettersom min kamerat med en relativ ny BenQ 27" har også "bare" 1080P.

 

Nei, det er markedsføringskreftene som har kjørt så hardt på at "FullHD" er det ultimate innen skjermteknologi at det har blitt akseptabelt for massene at man lager skjermer med 1920x1080 istedet for 1920x1200. Dobbelt win for dem ettersom det sannsynligvis er billigere å produsere 1080p skjermer.

 

Jeg vil ikke ha 1080p fordi jeg VET at jeg kan få 1920x1200 som er bedre. Ja jeg er sikkert merkelig sånn...

Mest sannsynlig vil 16:9 > 16:10 i BF3 pga høyere FOV. Slik er det i Starcraft 2, og de fleste andre nyere spill er også slik.

Lenke til kommentar

120Hz blåser jeg i, det blir som CS-tullingene som drar med seg billedrørsskjermer på LAN-parties fordi de er "raskere enn LCD". Tøys og tull. Men 2x Eizo med 1920x1200 har jeg og det er fine ting ;)

 

Du har tydeligvis aldir spillt quake 3 OSP eller cpma :)

 

 

Men det er jo ikkje alle som spiller spill med pc'en sin.

 

 

120Hz blåser jeg i, det blir som CS-tullingene som drar med seg billedrørsskjermer på LAN-parties fordi de er "raskere enn LCD". Tøys og tull. Men 2x Eizo med 1920x1200 har jeg og det er fine ting ;)

 

Bare fordi du ikke spiller på ett så høyt nivå at du merker forskjell så betyr det ikke at andre ikke gjør det.

 

At du har 2x Eizo skjermer sier jo egentlig sitt ang. hva du fokuserer på. :)

 

 

At jeg har Eizo viser at jeg bruker PCen primært til jobb, ikke spill, det er helt korrekt. Men jeg arrangerer også TromsøLAN, et LAN-party med ca 600 deltakere hvert år. En enkel blindtest avklarte kjapt at selv hardcore spillere som var bastantiske i sine meninger vedr. refresh rate likevel ikke merket forskjellen på 60, 75 eller 100 FPS. Men som andre har sagt, dette er OT, back to BF3!

Lenke til kommentar

Å spille på 2 skjermer blir vel litt rart? Da kommer jo siktet midt på kantene av skjermen. Skal man først ha flerskjerm-oppsett bør man vel ha tre like skjermer med relativt små rammer. Optimalt sett bør vel skjermene også ha god innsynsvinkel på farger osv. Skjønt, fargerepresentasjonen er vel ikke så viktig for periferi-synet sin del. ^^

 

Forøvrig kan det være greit med TN-paneler med 120hz om man vil spille skytespill kompetativt fordi det tillater spillet (gitt at maskinvaren er kraftig nok) å vise flere bilder i sekundet. Dette hjelper blant annet i situasjoner der man snur seg raskt eller at ting beveger seg fort forbi synsfeltet til spillfiguren.

 

Men det er absolutt ingen forskjell på en 60Hz TN og en 60Hz IPS bortsett fra at noen IPS-paneler sliter litt mer med "ghosting" enn de fleste TN-paneler.

Lenke til kommentar

Har nå følgende komponenter, vil tro at dette vil klare BF3 ganske bra? Bad Company 2 går i alle fall helt glatt, og BF3 har jo bare en videreutviklet frostbite-motor. Eller vil det være noe vits med oppgradering?

 

AMD Phenom II x4 @ 3,85GHz

8GB Crucial Ballistix PC12800 1600MHz

XFX Radeon HD5870 1GB (930/1295)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...