Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

 

Som sagt, musehjulet på X5 har problemer, blir mykt og klissete i romtemperatur med litt bruk, og går i oppløsning. X8 ser ut som om den har ganske blandede mottakelse på Komplett ihvertfall (Orker ikke Google opp noen andre reviews nå), men musehjulet ser ut som om det ihvertfall ikke er i samme materiale som X5en.

R.A.T. 7en ser ganske latterlig ut :p Sikkert dyr som f... også

 

Anbefaler Microsoft Intelli Explorer 3.0

Sikkert mange her inne som er for unge til å ha prøvd denne, men den uklasset det meste i sin tid (2003). Antagligvis ikke den beste musa der ute for en som lever av gaming, men den er sweet as tits for oss dødelige. Måtte betille en da jeg så at den var relansert, selvom jeg har en 'original' utgave liggendes fra back in the days. Den nye utgaven virker til å ha blitt forbedret noe (teflon'sko', tynnere&mykere ledning, 9000fps optisk, + noen gaming features), samt at den er billig.

 

2010-01-29_ms_intellimouse-0ver.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minimum System Requirements

OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT

PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)

MEMORY: 2 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)

GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE

 

Recommended System Requirements

OS: WINDOWS 7 64-BIT

PROCESSOR: QUAD-CORE CPU

MEMORY: 4 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE

 

BF3 BETA

 

Minstekravene er altså på linje med midrange-laptoper fra 2010.

Lenke til kommentar

Nå er også "Recommended System Requirements" ment for "Medium", ikke "High" eller "Ultra". :thumbup:

Hvis recommended er medium må det finnes en "ultra-low" innstilling for å kjøre med 3870 eller 8800GT, et 6950 er fire ganger raskere enn et 3870. Det bekymrer meg at 6950 stilles sammen med GTX 560 da, enten en leif eller så er spillet optimalisert ekstremt mye for Nvidias arkitektur.

 

Lurer på hvor mye RAM det klarer å sluke på det meste jeg. Håper det er optimalisert i forhold til bruken ihvertfall.

Recomnended sysreq var ganske kraftige. Igjen, håper optimaliseringen er på topp.

 

Angående Origin. Jeg liker layouten og oversiktligheten 100 ganger bedre enn Steam sitt.

For Crysis 2 med dx11+HD textures anbefales det 8GB RAM og 1,5GB VRAM på skjermkortet, det er mer enn dette.

Deus Ex:HR anbefalte HD 5850 for å spille spillet, og det var ikke akkurat nok for maks grafikk.

Lenke til kommentar
Nå er også "Recommended System Requirements" ment for "Medium", ikke "High" eller "Ultra".

 

Tull. Du overdriver nok kraftig

 

Deus Ex:HR anbefalte HD 5850 for å spille spillet, og det var ikke akkurat nok for maks grafikk.
Ikke? Nå er riktignok 5870 kraftigere enn 5850, men jeg maxer det lett selv. Riktignok OC på GPU og CPU (4ghz i5) Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Nå er også "Recommended System Requirements" ment for "Medium", ikke "High" eller "Ultra".

 

Tull. Du overdriver nok kraftig

 

Deus Ex:HR anbefalte HD 5850 for å spille spillet, og det var ikke akkurat nok for maks grafikk.
Ikke? Nå er riktignok 5870 kraftigere enn 5850, men jeg maxer det lett selv. Riktignok OC på GPU og CPU (4ghz i5)

Keyword her er OC og 5870. HD 5850 leverer ca 80% av det et 5870 gjør stock. Et 5870 stock er istand til å kjøre Deus Ex på maks.

 

jeg må nok bytte ut mitt GTX 460 ja... recommended er visst GTX 560.

 

er GTX 580 verdt å bruke penger på?

Nei, kjøp et 570 eller HD 6950. 580 er kraftig overpriset fordi det er best, ikke fordi det gir særlig mye mer ytelse.

 

Nå er også "Recommended System Requirements" ment for "Medium", ikke "High" eller "Ultra".

 

Tull. Du overdriver nok kraftig

 

Nope, Recommended SysReq er for medium. Godt mulig du klarer medium/high, men det de skriver opp der er ikke ment for å dra spillet på mer enn medium veldig bra.

Så det du sier er at BF3 vil skalere fra et 8800GT/3870 til potensielt 4x ytelsen til 6950? Selv ikke Crysis klarer et slikt sprang på 1920x1080

Lenke til kommentar

Hei alle glade

 

Jeg har denne Dell skjermen

 

http://www.amazon.com/UltraSharp-2005FPW-20-1-inch-Monitor-Adjustable/dp/B0009IPTJU

 

Technical Details

Viewable Size: 20.1", Display Type: Flat Panel Display / Active Matrix TFT - Desktop

Color Support: 16.7 Million, Dimensions (WxDxH) / Weight: 18.6" x 9" x 15.3" to 22.4" / 17.64 lbs

Enclosure Color: Midnight Gray, Image Aspect Ratio: 16:10, Max Sync Rate (V x H): 75 Hz x 83 kHz

Image Brightness: 300 cd/m², Image Contrast Ratio: 600:1, Max Resolution: 1680x1050 Pixels

Port(s) Total ( Free ) / Connector Type: VGA / DVI-D / S-video / Composite / 4 x USB 2.0

 

 

Er veldig fornøyd med den og fungerer strålende i Battlefield 2. Hva slags kort skal jeg kjøpe til denne?

 

Har I5 2500k, 8gb osv osv. Hvilke grafikkort skal jeg kjøpe ? Nekter å kjøpe noe over 2000,-

Lenke til kommentar

Hei, jeg har null greie på hva slags tilbehør jeg trenger for å kjøre bf3, så kunne gjerne trenge litt hjelp. Poenget er at jeg har en 2-3 år gammel PC, ikke spesielt tilpasset gaming, så lurte litt på hvor mye jeg trenger å gjøre/kjøpe.. Blir det for dyrt, blir det BF3 til ps3, og ikke pc:/

 

Jeg vet ikke helt hvor god pc'en min her, men jeg prøver å liste opp forskjellige stats som jeg tror er relevante:

 

Windows Versjon: Windows Vista Home Premium Service Pack 2 64-BIT

Prosessor: Intel® Core2 Quad CPU Q8200 2.33 GHz

RAM: 4 GB

Grafikkort: NVIDIA GeForce GT 220 (dette suger?)

Lydkort: nVIDIA HDMI @ nVIDIA GT216 og/eller Realtek ALC888/1200 @ Intel 82801JB ICH10

 

Noe mer dere trenger å vite? Hva trenger jeg å oppgradere? Takker for alle svar :)

Endret av Khalagien
Lenke til kommentar

Noe mer dere trenger å vite? Hva trenger jeg å oppgradere? Takker for alle svar :)

Skjermkort og CPU var noe i det svakeste laget.

 

Problemet er om du skal oppgradere CPUen, så må du mest sannsynlig kjøpe nytt hovedkort og ram også. Har du et pris budsjett du er villig til å spytte inn i PCen? Skjermkortet bør byttes først, litt usikker på hvor god ytelse du får med den CPUen, regner med noen andre her har litt mer peiling :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...