Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere:

 

HD5850

AMD 955

3,2 GB RAM

 

Funker på en skjerm med 1680*1050?

 

Med hQye instillinger?

Umulig å si hva som blir "høye" innstillinger i BF3 vet du. Du kan nok regne med å få ganske god grafikk med et 5850 likevel skal du se.

Har nå følgende komponenter, vil tro at dette vil klare BF3 ganske bra? Bad Company 2 går i alle fall helt glatt, og BF3 har jo bare en videreutviklet frostbite-motor. Eller vil det være noe vits med oppgradering?

 

AMD Phenom II x4 @ 3,85GHz

8GB Crucial Ballistix PC12800 1600MHz

XFX Radeon HD5870 1GB (930/1295)

Det går nok helt fint ;)

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Håper det. Blir bare skremt av allt som blir sagt, og Sandy bridge er jo såpass bedre..

 

Men jeg tror jeg ser hvordan 4870x2'ern duger i beta og vurderer derfra om jeg slår til på GTX 580 eller holder meg til nxt gen kort kommer senere i år/på nyåret. evt. ett 570 eller 6970 og venter..

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Håper det. Blir bare skremt av allt som blir sagt, og Sandy bridge er jo såpass bedre..

 

Men jeg tror jeg ser hvordan 4870x2'ern duger i beta og vurderer derfra om jeg slår til på GTX 580 eller holder meg til nxt gen kort kommer senere i år/på nyåret. evt. ett 570 eller 6970 og venter..

En i7-2600k er ca 23-28% raskere stock for stock, den er så rask at den vil klare å drive de fleste enklere skjermkortløsninger i flere år fremover.

Lenke til kommentar

ok for å spesifisere litt mer, duger til å kjøre det BRAAAA :whistle:

 

type holder tritt med ett 580gtx eller to i 1920x1200

To GTX 580 blir flaskehalset av enhver prosessor på 1920x1200. To kort er alt for sterkt for så "liten" oppløsning.

For et GTX 580 vil du ikke møte på noen problemer med CPU hvertfall.

Tror du missforstår flaskehals avogtil. Når du skriver at cpu blir flaskehals, så kan det virke for folk at det ikkje hjelper å ha 2 stk gpuer som gtx 580.

 

 

JEg har 2 stk gtx 580 og det skalerer bra det. Samme med 6990 + 6970 i cfx også. sandy @ 4800 og 980x @ 4200

 

 

Lenke til kommentar

ok for å spesifisere litt mer, duger til å kjøre det BRAAAA :whistle:

 

type holder tritt med ett 580gtx eller to i 1920x1200

To GTX 580 blir flaskehalset av enhver prosessor på 1920x1200. To kort er alt for sterkt for så "liten" oppløsning.

For et GTX 580 vil du ikke møte på noen problemer med CPU hvertfall.

Tror du missforstår flaskehals avogtil. Når du skriver at cpu blir flaskehals, så kan det virke for folk at det ikkje hjelper å ha 2 stk gpuer som gtx 580.

 

 

JEg har 2 stk gtx 580 og det skalerer bra det. Samme med 6990 + 6970 i cfx også. sandy @ 4800 og 980x @ 4200

Det er heller det at jeg ser fint lite poeng i to GTX 580 på 1920x1200 og at de få spillene det skalerer bra i er spill som krever vanvittig mye uten å gi særlig mye igjen for det. Et GTX 580 klarer fint å få 80-100 fps i de fleste spill, hvis du slenger på et til vil du ende opp på kanskje 140 fps, som er helt ubrukelig for annet enn 120Hz. Siden SLI legger inn latency blir det derimot meningsløst igjen siden du faktisk får lavere inputlag med enkeltkort.

 

Så nei, to GTX 580 på 1920x1200 vil ikke hjelpe på annet enn støy, varme, driverproblemer, og SLI-problemer. Ytelsen vil i verste fall oppleves lavere grunnet microstutter og et GTX 580 er så sterkt at to ikke gir noe poeng.

Lenke til kommentar

Vil et GTX 460 1gb fortsatt holde koken? Ser jo at det greide seg greit i BC2. http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2010/07/12/nvidia-geforce-gtx-460-graphics-card-review/10

 

Resten av dataen har jeg oppgradert til en i5, 8gb ram og SSD. Vurderer nytt kort til nyåret når de nye fra nVidia kommer, men dette får holde til den tid tenkte jeg. Det er jo bare 1 år gammelt. Det vil vel ikke greie å kjøre max, men desto mer gøy å få seg et nytt kort etter hvert ! :)

Lenke til kommentar

Vil et GTX 460 1gb fortsatt holde koken? Ser jo at det greide seg greit i BC2. http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2010/07/12/nvidia-geforce-gtx-460-graphics-card-review/10

 

Resten av dataen har jeg oppgradert til en i5, 8gb ram og SSD. Vurderer nytt kort til nyåret når de nye fra nVidia kommer, men dette får holde til den tid tenkte jeg. Det er jo bare 1 år gammelt. Det vil vel ikke greie å kjøre max, men desto mer gøy å få seg et nytt kort etter hvert ! :)

Null problem, bare ikke forvent Crysis-lignende grafikk på 60fps :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå i7 920, 6gb RAM og gtx 275. Vil gjerne kjøre bf3 på full guffe, og har derfor tenkt å oppgradere til et gtx 570, kanskje 580, og leke meg litt med overklokking på cpuen. Vil det holde, eller vil prosessoren være flaskehals? Og er det egentlig noe poeng i 8 gb RAM?

 

Hva med å vente å se når faktisk spillet kommer ut? Det er alltid noen reviwes ute noen dager før spillet settes i gang. Der får man vite hvordan skjermkort yter og hvordan cpu'er yter i forhold til hverandre. Da får du fasiten!

 

 

:thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Ok da, så ser jeg halvveis etter en unnskyldning for å kjøpe ny hardware da... :innocent:

i7-980 til ca 4500 kr om du absolutt skal oppgradere nå. Å gå fra firekjerners i7-9xx til en i7-2600k er ikke en voldsomt oppgradering på noen måte, og særlig ikke i spill. En i7-980 vil ikke gi deg bedre spillytelse, men du får hvertfall seks kjerner.

 

Er du helt sikker på at en 6 kjerner 980 ikkje gir mere ytelse enn en 4 kjerner SB i BF3? BF3 alpha brukte iallefall 6 kjerner...

 

 

Men dette får vi testet når spillet kommer :thumbup:

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...