Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Veldig rart med tanke på at GTX 280 klarte å kjøre Alpha på ULTRA, riktig nok var det bare Directx 9 som ble brukt i alphaen.

 

Haha det er bullshit ingen trenger 2x580 om du ikke har en drøss med skjermer. Ett GTX580 vil være nok i massevis. zh1nt0 har aldri sagt det, det er et utsagn fra zht1nt0 som er en fake twitter profil.

 

Jeg vil tro GTX 560Ti alene kan kjøre spillet på Ultra.

Flott at du angriper utsagnet så bastant uten å sjekke fakta først.

Det var fakta det jeg sa, se bortifra Zhinto sa det samme nå senere. Uansett tror jeg ett GTX580 vil være nok i massevis.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at ultra i Alpha virkelig var ultra om et GTX280 kort klarte det på ultra.

Kjørte alt i alphaen på ultra med et GTX280 kort jeg. Merket ikke noe problemer med ytelsen da. Mulig ikke alle effekter var slått på, eller at textures ikke var i max oppløsning, men det viser i hvertfall at en fint kan komme unna med 3-4 år gammel hardware dersom en klarer å leve med lav grafikk (noe jeg tror de fleste som spiller i klan kommer til å kjøre uansett, med mindre de flotte effektene gir et bedre overblikk over slagmarken).
Lenke til kommentar

Ultra i alpha blir ikke det samme som i ultra i full release prøvde jeg å si Heradon. Når dem selv sier det trengs to GTX580 for ultra så klarer ikke ett GTX560ti det.

Derfor nevnte jeg at ALPHA var i DIRECTX 9. Forskjellen mellom Directx 9 og 11 forsåvidt bare AA/Shades og tessellation. Alphaen var heller ikke optimalisert, da det var blant mye memory leaks. Men vi får se hvordan det går nå fullversjonen er ute, jeg vil tro et GTX580 vil lett kjøre i ultra.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Det var ikkje Ultra i Alpha.

 

Til topic:

 

Håper inderleg dei kjem til å inkludere eit stort map etterkvart, føler ein beta der ein ikkje får teste det som faktisk er Battlefield ( Fly, heli, fleire tanks osv. ) mtp. balanse. Er og veldig spent på korleis helien faktisk kontrollerer.

Endret av gholie
Lenke til kommentar

Ultra i alpha blir ikke det samme som i ultra i full release prøvde jeg å si Heradon. Når dem selv sier det trengs to GTX580 for ultra så klarer ikke ett GTX560ti det.

Derfor nevnte jeg at ALPHA var i DIRECTX 9. Forskjellen mellom Directx 9 og 11 forsåvidt bare AA/Shades og tessellation. Alphaen var heller ikke optimalisert, da det var blant mye memory leaks. Men vi får se hvordan det går nå fullversjonen er ute, jeg vil tro et GTX580 vil lett kjøre i ultra.

Alpha var dx10/11. Det fantes ikke "Ultra" i alphaen. Høyeste var High, og det var ikke noen avanserte innstillinger som teksturnivå eller shadernivå. AA var heller ikke implementert.

Forskjellen mellom dx9 og dx11 er langt større enn det du sier, dx10 ble skrevet fra bunnen av for å passe dagens og fremtidens grafikkteknikker. dx9 var veldig bakoverkompatibelt og hadde bred støtte.

 

Når DICE sier at 2x 580 er kravet for Ultra har det ikke noe å si hva du tror, jo mer vi hører om dette spillet, jo mer virker det som om det kommer til å bli en solid benchmark for nyere grafikkort.

"Ja, men kan det kjøre BF3" kan gjerne bli et utttrykk brukt for min del.

 

Og tung, avansert grafikk betyr ikke at spillet vil kreve et monster av en rig. Mange spill skalerer veldig bra med HW, og BF3 ser egentlig ut til å kun kreve en relativt ny prosessor (fem år gamle Core 2 duo er minstekravet) og et dx10/11-grafikkort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...