Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva tror dere jeg klarer å kjøre bf3 på?

 

Hardwaren ligger i signaturen :)

 

Hvis alpha var noe å måle etter, så vil jeg tippe low i 1080p. Sannsynligvis har de optimalisert mer så muligens medium.

 

Jeg har 4870x2, dvs litt mindre enn dobbelt så godt som ditt (to 4870 på samme pcb) og jeg vil også ha nytt til BF3, for å si det slik. Crossfire var ikke enablet i alpha, og det var dårlig optimalisert (antageligvis), men det var så vidt spillbart på low i 1920x1200 for meg da.

 

Spent på ytelsen i beta, men jeg sikter etter nytt kort uansett...Håper bare gamla holder ut til desember/januar og 7xxx serien til AMD kommer...(eller nVidia sitt alternativ).

Endret av MrLee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er dette spillet UHORVELIG dårlig optimalisert. Det er FAKTA. Å gå fra å makse crysis 2 på eldre hardware til å kreve 2x580 er bare latterlig. Ja, BF3 blir det peneste spille til nå, men forskjeller er ikke SÅ stor. Crysis 2 på MAX ser absolutt ikke mye dårligere ut.

Her har man endel ødeleggelser og greier, men etter hva jeg har sett så er det vel som i BC2. Dessuten er det vel CPU-intensivt?

 

Hvilken utdanningsbakgrunn innen spillutvikling har du ettersom du er så skråsikker på at dårlig koding er grunnen til at BF3 krever 2x580 for å kjøre på Ultra?

Er det Crysis 2 med DX11 og high res texturer du har spilt på gammel HW?

Og om du tror den mer eller mindre mislykkede DX11 patchen til Crysis 2 var noe i forhold til hva vi får i BF3, hvor DX11 ligger i bunn må du tro om igjen.

I tillegg så må man også tenke på at med dagens grafikknivå så kreves det enormt mye mer optimalisering og krefter for å spillet til å se betraktelig bedre. Grafikknivåene begynner å bli såpass gode at f. eks en dobbling av polygoner og teksturoppløsning ikke ville gjort at spillet så spesielt mye bedre ut. (men det ville for skjermkortet svært mye mer)

 

Dette er såklart bare et dårlig eksempel, men poenget er det samme, og det er at det blir vanskeligere og vanskeligere å lage et spill med merkbart bedre grafikk, etterhvert som vi smått nærmer oss den ekte verden.

 

Ellers er jeg enig med deg kakeshoma. BF3 ser da virkelig mye bedre ut enn Crysis 2. Det er vel snakk om flere spillere, større brett og større tegneavstand. Jeg har ikke prøvd Crysis 2 med tekstur/DX 11 patch, men FØR den kom så så det i hvertfall begredelig ut.

 

 

 

Lenke til kommentar

Når det gjelder settings. Jeg personlig gir blaffen i enkelte effekter som 16xaa og sånt, kan fint ha den på 4xAa. og andre ting som en ikke engang merker noe spesiell forskjell fra på high til ultra osv osv.

Forventer å klare dette spillet på rundt high en plass. Tviler på at pcen ikke skal klare high med enkelte effekter av og lav på de derre anti-aliasing dritten.

Lenke til kommentar

Har dere sett at Battlefield 3 står oppført som spill hos Can You Run It?

 

EDIT:

 

Nå er det sluppet hardware requirements for BF3 Beta:

 

Minimum System Requirements

OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT

PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ATHLON X2 2.7 GHZ)

MEMORY: 2 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)

GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE

 

Recommended System Requirements

OS: WINDOWS 7 64-BIT

PROCESSOR: QUAD-CORE CPU

MEMORY: 4 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg husker da jeg spilte BC2 betaen på mitt GTX275 så var det såvidt jeg fikk det til å kjøre smooth på medium 1680x1050, men så fort retail release kom ut klarte jeg fint å kjøre spillet på high med masse AA/AF uten problemer så jeg ville ikke løpt rett til komplett selv om betaen ikke kjører helt 100.

 

Dog med BF3 er det jo klart at kortet mitt ikke holder stand lenger så det blir nok kjøp av enten Gainward "Phantom" eller Asus DirectCU II GTX 570 for min del, må bare få sammenlignet viftestøy og temperatur på de først og se hvem som er best :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...