Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

etter pinlig mange timer med fikling utti de sene nattetimer klarte jeg endelig å få roote mobilen og lagt inn CM9. kontakt listen overlevde av en eller annen grunn ikke, men ellers fungerer alt topp så sender ut en liten takk til dere alle som har bidratt med nyttig info her i tråden :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay... Nå som CM9 til Optimus 2X er ute, har jeg mistet noe oversikt over hvor jeg skal følge med for nye oppdateringer av ROM og kernel. Jeg har foreløpig bare to linker på bokmerkelinja som jeg er innom daglig, samt en jeg nettopp fant..:

 

ROM: http://rootzwiki.com/topic/18090-cyanogenmod9-for-o2x-and-g2x-selfkang3/

Kernel (ironkrnL): https://github.com/SetiroN/

 

samt

 

[link til feil mobil fjernet]

 

Er det flere som jobber med ICS-ROM? Finnes det andre kernels beregnet for ICS?

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Den var til den andre telefonen ja, det har du helt rett i.

 

Min erfaring med ironkrnL er at den slår seg av under ladning, noe som betyr at jeg må lade den om kvelden og ta den ut av laderen samt sette den i flymodus før jeg legger meg, siden jeg bruker mobilen som vekkeklokke. Sett bort ifra det, er jeg godt fornøyd med kernelen, som også tilbyr overklokking til 1.5 GHz (det er 50% overklokking, folkens). Under vanlig bruk bruker jeg vel og merke bare 1.1 GHz, og om natten 0.9, og dersom mobilen bikker 43.4 grader celcius underklokkes prosessoren til 0.2 (SetCPU).

 

Det eneste problemet jeg har med ICS så langt, dersom man ser bort ifra delvis manglende menyer og så videre, er at flere programmer ikke tåler auto-rotate - for eksempel Dolphin HD og Pulse. Roterer jeg skjermen, kræsjer programmet (gjelder både vertikal til horisontal og omvendt).

Lenke til kommentar

Når det gjelder ICS ROM er det kommet noen lett modifiserte av RC sin CM9 på XDA, men har ikke sjekket hva de har modifisert..

 

Når det gjelder Kernel brukte jeg ironKrnl de første dagene, men den var litt ustabil. Bl.a. fikk jeg problemer med å vekke telefonen fra dvale i siste versjon (ikke ved lading mens generelt ellers, skjermen reagere, men kommer aldri bilde, må ta ut batteri), ett problem jeg har hatt tidligere med ironkrnl på andre MODs.

 

Så kjører nå kernel som følger med CM9.

Den er så langt mer stabil, og min erfaring er bedre batteritid. Kan ikke overklokkes, men er rask nok for mitt bruk.

 

Ellers er jeg fortsatt imponert over CM9 til å være en alfa versjon. Dersom LG noen gang kommer med ICS drivere kan det bli veldig bra..

Lenke til kommentar

Min erfaring med ironkrnL er at den slår seg av under ladning, noe som betyr at jeg må lade den om kvelden og ta den ut av laderen samt sette den i flymodus før jeg legger meg, siden jeg bruker mobilen som vekkeklokke.

 

Settings - Uyvikleralternativer - Forbli våken

Det sier at dette hjelper. Har ikke hatt problemet selv så har ikke prøvd det ut..

Lenke til kommentar

Etter som lyset har gått i min iPhone haster det å få ny telefon. 2X står øverst på lista, vil da legge inn en ny rom ettersom LG sin orginale får litt pes.

 

Jeg lurer på hvilker alternativer jeg har som fyller disse kravene.

 

Norsk

100% stabil hvor alt fungerer som det skal

Gir ok batterikapasitet

 

Hva er i grunn ok batterikapasitet? på denne telefonen, har en 3GS som holder 1-2 dager med normal bruk på ettermiddag/kveld.

Lenke til kommentar

Jeg skal være forsiktig med å anbefale en spesiell rom, da det viser seg at det er forskjell på telefon til telefon hvilke som er stabile..

 

Men mine erfaringer med min telefon er at Modaco sine rom'er har vært veldig stabile, men har ikke prøvd siste versjon (GR6). Er ikke den rom'en som oftest får oppdateringer osv, men er det stabilitet du er på jakt etter så er nok det beste å velge en godt utprøvd rom.

 

Har også kjørt Gueste sine rom en periode, og litt avhengig av hvilken kernel jeg brukte var disse også ganske stabile, og raskere enn Modaco..

 

Har nå de siste ukene kjørt CM9 (ICS), og den er for min del stabil nok. Har hatt noen BSOD, men ikke oftere enn at det er til å leve med. For meg virker alt jeg har bruk for (har vært borti ett par programmer som ikke ville starte, men har ikke tatt meg bryet med å feilsøke). Veldig responsiv og hurtig rom, og så er det jo litt kjekt med ICS da :)

 

Jeg anbefaler deg å ta backup, velge deg ut en rom som du syns oppfyller dine krav, og teste den ut. Med backup er det jo veldig enkelt å bytte rom så er du ikke fornøyd tar det ett par minutt å gå tilbake :)

 

Mvh Stian

Lenke til kommentar

Men, når jeg går inn på System settings - om telefonen (ja, det er norsk og engelsk), så står det at jeg har Radioprogramvare 1035.21_20110725. Det tror jeg er nyeste, så jeg trenger ikke flashe nytt? Hvordan finner jeg eventuelt ut om dette er både BB og RIL?

Lenke til kommentar

Jeg skal være forsiktig med å anbefale en spesiell rom, da det viser seg at det er forskjell på telefon til telefon hvilke som er stabile..

 

Men mine erfaringer med min telefon er at Modaco sine rom'er har vært veldig stabile, men har ikke prøvd siste versjon (GR6). Er ikke den rom'en som oftest får oppdateringer osv, men er det stabilitet du er på jakt etter så er nok det beste å velge en godt utprøvd rom.

 

Har også kjørt Gueste sine rom en periode, og litt avhengig av hvilken kernel jeg brukte var disse også ganske stabile, og raskere enn Modaco..

 

Har nå de siste ukene kjørt CM9 (ICS), og den er for min del stabil nok. Har hatt noen BSOD, men ikke oftere enn at det er til å leve med. For meg virker alt jeg har bruk for (har vært borti ett par programmer som ikke ville starte, men har ikke tatt meg bryet med å feilsøke). Veldig responsiv og hurtig rom, og så er det jo litt kjekt med ICS da :)

 

Jeg anbefaler deg å ta backup, velge deg ut en rom som du syns oppfyller dine krav, og teste den ut. Med backup er det jo veldig enkelt å bytte rom så er du ikke fornøyd tar det ett par minutt å gå tilbake :)

 

Mvh Stian

 

 

Takker har sett på disse, men såvidt jeg kan se er CM eneste med norsk språk. Finnes det andre utprøvde med norsk? mtp at populære Miui ikke har norsk tipper jeg det kun er CM som har norsk.

 

Tenker jeg derfor begynner med CM.

Hvilken versjon er fornuftig å begynne med?

Stable Mod

Experimental Mod

Nightly Builds

 

Hva er forskjellen på disse?

 

Når jeg flasher er det mulig å få tatt en eksakt kopi av hjemskjermen? Med alle programmer og widgets på riktig plass?

Lenke til kommentar

Takker har sett på disse, men såvidt jeg kan se er CM eneste med norsk språk.

 

 

Alle de jeg har testet har norsk språk..

 

Når det gjelder CM hva gjør at du ikke vil teste ut CM9? Den er rimelig bra stabil (ihverfall dersom du ikke overklokker eller undervolter). Det aller meste virker også som det skal nå.

 

Jeg bruker nå Owain's KANG (finnes på XDA). Denne oppdateres jevnlig, slik at den fungerer nesten som en nightly for CM9..

 

Ta en nandroid backup før du starter, så er det fort gjort å teste ut forskjellige ROM. Er du ikke fornøyd tar det ett par minutt å gå tilbake.

Lenke til kommentar

Takker har sett på disse, men såvidt jeg kan se er CM eneste med norsk språk.

 

 

Alle de jeg har testet har norsk språk..

 

Når det gjelder CM hva gjør at du ikke vil teste ut CM9? Den er rimelig bra stabil (ihverfall dersom du ikke overklokker eller undervolter). Det aller meste virker også som det skal nå.

 

Jeg bruker nå Owain's KANG (finnes på XDA). Denne oppdateres jevnlig, slik at den fungerer nesten som en nightly for CM9..

 

Ta en nandroid backup før du starter, så er det fort gjort å teste ut forskjellige ROM. Er du ikke fornøyd tar det ett par minutt å gå tilbake.

 

Grunnen til at jeg ikke velger CM9 er fordi jeg bare vil ha en rom som er stabil og funker, er ikke så opptatt av å ha det nyeste. Kunne fint fortsatt med orginal Rom dersom den ikke hadde begynt å hakke og kødde (nå var jo dette forventet mtp det jeg har lest om tlf).

 

Takker for tips om nandroid, tar den en kopi av orginal ROM også, slik at jeg det lite annet jeg trenge å gjøre for å gjenopprette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...