Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her sitter jeg og tenker høyt for meg selv å spør meg hvorfor i helvete jeg ikke har rootet og installert ny ROM før nå. :roll:

 

Er du fornøyd etter du roota og la inn nytt ROM? Merkbart bedre og mer stabil enn med stockROM? :)

 

Merkbart bedre i menyer, i tunge grafiske applikasjoner, også videre. Har bare opplevd positive ting, bortsett fra i natt så slo den seg bare av når jeg tok på Lommelykt- appen, og ville ikke slå seg på før jeg tok ut både simkort og batteri idag morges. Men alt i alt, er jeg VELDIG mye mer fornøyd med mobilen nå enn stock ROM. Stock ROM var et rent helvete så å si.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve å roote telefonen min nå:) Har hatt mobilen inne til service tre ganger, og den siste gangen så reklamerte jeg og fikk en helt ny telefon, men ser ikke ut som om den er så mye bedre.... Men er det noen som har tips til noen enkel og grei måte å ta sikkerhetskopi av telefonen, i tilfelle alt skulle gå feil? Hvis det skulle skje noe under rootingen slik at den krasjer, er det da mulig å flashe tilbake til stockROM?

Kan vel bare glemme å sende den inn til service igjen hvis jeg har roota den...

Lenke til kommentar

Rooting inneholder veldig liten risiko. Om du finner en guide for hvordan man rooter en 2X og faktisk leser og følger den til punkt og prikke er det ingen risiko overhodet, og du sitter igjen med en telefon med rettigheter på alle nivå.

 

Hva service gjelder, skal ikke rooting ha noe å si, skjønt noen vil kanskje krangle på det. Men -- telefonen kan unrootes også.

 

Etter at du har rootet, kan du også ta backup av telefonen. Selv bruker jeg ROM Manager, men det finnes flere programmer på Market som kan gjøre den jobben. Etter at du har tatt backup, sjekker du at backupen er der, og så tar du backup av backupen din (...) og lagrer den på datamaskinen. Skulle du måtte levere telefonen på service en gang er det bare å flashe backupen din og deretter unroote telefonen, så er den god som ny.

 

Telefonen altså må rootes for at du skal kunne ta backup og flashe ny ROM (eller tidligere backup av stock ROM). Root, ta backup, gjør hva du vil -- I den rekkefølgen.

Lenke til kommentar

Hjelp! Nå har jeg roota og lagt inn CyanogenMod 7.1 Stable, men Android Market er jo ikke der?! Er det mulig å flashe tilbake til Stock ROM? Evnt Hvordan ? :)

 

du trenger bare google apps så får du market. http://goo-inside.me/gapps/

 

 

 

Backupen av det gamle ROMet ligger på minnekortet men det vises ikke i ROM manager... HVa er galt?

Endret av muummi
Lenke til kommentar

Fikk sikkerhetskopien min til å virke, ihvertfall sånn halvvegs... Etter jeg hadde kjørt gjennopprettingen så sto det Restore complete, og så reboota telefonen, men den vil ikke starte opp. Det blinker bare LG logoen på skjermen. Noen som vet hvordan man kan fikse dette ? :)

Endret av muummi
Lenke til kommentar

Fikk sikkerhetskopien min til å virke, ihvertfall sånn halvvegs... Etter jeg hadde kjørt gjennopprettingen så sto det Restore complete, og så reboota telefonen, men den vil ikke starte opp. Det blinker bare LG logoen på skjermen. Noen som vet hvordan man kan fikse dette ? :)

 

Gjør CyanogenMod filsystemet til ext4? I så tilfelle er det godt mulig du må få det konvertert tilbake til ext3.. Har erfart at jeg har glemt å konvertere tilbake ved testing av ext3 mod, og da kommer det typisk bare blinkende LG logo på skjerm. Jeg har brukt backtoext3 eller noe slikt for å konvertere

Lenke til kommentar

Fikk sikkerhetskopien min til å virke, ihvertfall sånn halvvegs... Etter jeg hadde kjørt gjennopprettingen så sto det Restore complete, og så reboota telefonen, men den vil ikke starte opp. Det blinker bare LG logoen på skjermen. Noen som vet hvordan man kan fikse dette ? :)

 

Gjør CyanogenMod filsystemet til ext4? I så tilfelle er det godt mulig du må få det konvertert tilbake til ext3.. Har erfart at jeg har glemt å konvertere tilbake ved testing av ext3 mod, og da kommer det typisk bare blinkende LG logo på skjerm. Jeg har brukt backtoext3 eller noe slikt for å konvertere

 

Har ikke CyanogenMod lengere. Jeg tok restore tilbake til StockROM. Har prøvd å bruke smartflash, men det fungerer ikke. Den forbaskede LG logoen blinker enda

Lenke til kommentar

Har ikke CyanogenMod lengere. Jeg tok restore tilbake til StockROM. Har prøvd å bruke smartflash, men det fungerer ikke. Den forbaskede LG logoen blinker enda

 

Er usikker på om en restore setter tilbake til ext3, men har du brukt en ext4 rom og flasher en ext3 rom får du typisk slik feil du har. Filsystemet er fortsatt ext4, så derfor du bør prøve å få filsystemet tilbake til ext3 før du på ny prøver en restore..

Lenke til kommentar

Har ikke CyanogenMod lengere. Jeg tok restore tilbake til StockROM. Har prøvd å bruke smartflash, men det fungerer ikke. Den forbaskede LG logoen blinker enda

 

Er usikker på om en restore setter tilbake til ext3, men har du brukt en ext4 rom og flasher en ext3 rom får du typisk slik feil du har. Filsystemet er fortsatt ext4, så derfor du bør prøve å få filsystemet tilbake til ext3 før du på ny prøver en restore..

 

Fikk det til etter mye om og men :)

 

Men er det noen som har noe tips til en app man kan avinstallere forhåndsinstallerte programmer med? :)

Lenke til kommentar

Titanium backup fiksa saken det ;)

 

Er litt redd for å prøve å installere et nytt ROM til, etter at det ble så mye tull når jeg la inn CyanogenMod 7.1 Stable. Funker det forresten like greit å skifte rom uten eksternt minnekort?

 

Synes egentlig at Cyanogen var dårligere enn stockROM. Var liksom ikke like "smooth" i menyene. Men hadde vært litt gøy å prøvd ut MIUI :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg forsøker å roote telefonen, men støter på et problem.

 

Jeg følger forøvrig denne guiden og er nede på punkt 6 (commands).

 

Når jeg tastet inn "adb push busybox /data/local/" fungerte det, men når jeg så taster inn "adb push psneuter /data/local/" får jeg beskjeden:

 

"cannot stat 'psneuter':No such file or directory"

Dette til tross for at filen faktisk ligger i samme dir som busybox.

 

 

 

Jeg har forsøkt å slette og kopiere filen på nytt, men dette er langt utenfor min forståelse så jeg vet sannelig ikke hva som kan være/er galt.

 

 

Er det noen av dere som kan hjelpe meg?

 

Mvh

-Deluze

 

Edit: Limte inn feil kommandoer, rettet nå.

 

 

 

Edit 2: Benyttet meg av SuperOneClick i stedet for, telefon er frisk nå.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Har lurt litt på om jeg skal prøve å overklokke telefonen. Noen som har noen god guide for å overklokke til 1,5GHz? :) Er det fare for at telefonen blir litt for varm hvis man gjør dette?

Den blir selvsagt varm over lengre tids bruk.

 

1: Root telefon

2: (valgfritt) Flash en ny ROM

3: Flash en kernel med støtte for overklokking som også passer til din custom/original ROM

4: Bruk et program som f. eks. SetCPU til å overklokke telefonen.

5: EDIT: Jeg har prøvd 1.5 GHz overklokk på Optimus 2X. Det anbefales ikke. 1.2 GHz er stabilt.

 

Her finner du alt fra ROMs til kernels og medhørende guider. Hvilken ROM og kernel jeg selv bruker står i signaturen.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...