Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg la inn MoDaCo FR17 Fear Edition 10 på mobilen min i mai. Jeg har nå begynt å få litt batteri problemer (Batteriet varer i 4 timer uten å gjøre noe på mobilen) så jeg tenkte kanskje det kan hjelpe å legge inn en ny ROM. Så da lurer jeg på om jeg skal legge inn en oppdatert versjon av den jeg har eller om jeg skal legge inn en annen ROM som dere anbefaler?

 

Og en ting til. Jeg vil gjerne ta backup av ALT jeg har på mobilen min. Video, musikk, apps, games osv. Noen som kan vise meg en enkel måte å gjøre dette på?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Siden du har en custom ROM fra før av, en ROM som jeg for øvrig aldri har hørt om, så vil jeg anta at telefonen er rootet og at det bør gå fort og greit for deg å flashe en ny ROM.

 

Bruk et program som f. eks. ROM Manager til å ta backup av hele ROM-en din. Da får du backup av alle apps, meldinger, innstillinger... Absolutt alt. Musikk og andre ting (alt) som er lagret på minnekortet blir værende på minnekortet helt til du manuelt sletter dette.

 

Etter at du har tatt en backup (sikkert 500+ MB størrelse, lagres automatisk på minnekortet), er du klar for å flashe en ny ROM. MIUI og Cyanogenmod7 er de mest populære ROM-ene til Optimus 2X, selv bruker jeg sistnevnte, men MIUI er også veldig vanlig og er visstnok veldig god den også.

 

På linken under finner du XDA sitt delforum for O2X. Her finner du veldig mye kult til telefonen din, deriblant MIUI og CM7 som nevnt over. Les litt om de forskjellige og last ned ROM-en du synes ser best ut. ROM-en kommer i ei .zip-fil som du lagrer på minnekortet (ikke extract). Dersom du bruker ROM-manager, start telefonen i recovery, velg "install .zip from SD card" og bla deg frem til .zip-filen du lastet ned. Vent et par minutter og du har ny ROM.

 

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1002

 

Men før du flasher ny ROM, sjekk at backupen din ser grei ut. Det skal ta ganske mye plass, og filnavnet vil inneholde både dato og klokkeslett. Kopier gjerne backupen over til en PC, så har du sikret deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du har en custom ROM fra før av, en ROM som jeg for øvrig aldri har hørt om, så vil jeg anta at telefonen er rootet og at det bør gå fort og greit for deg å flashe en ny ROM.

 

Bruk et program som f. eks. ROM Manager til å ta backup av hele ROM-en din. Da får du backup av alle apps, meldinger, innstillinger... Absolutt alt. Musikk og andre ting (alt) som er lagret på minnekortet blir værende på minnekortet helt til du manuelt sletter dette.

 

Etter at du har tatt en backup (sikkert 500+ MB størrelse, lagres automatisk på minnekortet), er du klar for å flashe en ny ROM. MIUI og Cyanogenmod7 er de mest populære ROM-ene til Optimus 2X, selv bruker jeg sistnevnte, men MIUI er også veldig vanlig og er visstnok veldig god den også.

 

På linken under finner du XDA sitt delforum for O2X. Her finner du veldig mye kult til telefonen din, deriblant MIUI og CM7 som nevnt over. Les litt om de forskjellige og last ned ROM-en du synes ser best ut. ROM-en kommer i ei .zip-fil som du lagrer på minnekortet (ikke extract). Dersom du bruker ROM-manager, start telefonen i recovery, velg "install .zip from SD card" og bla deg frem til .zip-filen du lastet ned. Vent et par minutter og du har ny ROM.

 

http://forum.xda-dev...play.php?f=1002

 

Men før du flasher ny ROM, sjekk at backupen din ser grei ut. Det skal ta ganske mye plass, og filnavnet vil inneholde både dato og klokkeslett. Kopier gjerne backupen over til en PC, så har du sikret deg.

 

Kjempe bra og utfyllende svar. Takker :)

Lenke til kommentar
Not all drivers are integrated into Android, the hardware drivers and especially the camera driver is made by LG. We can only extract the driver from an older ROM. The problem now is: this driver is not made for ICS so it is lacking commands that need to be there for the new ICS camera interface.

 

This means that, unless we get the new drivers, there will be no camera work done. It takes to much time to hack around the whole framework.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå ser jeg at denne får forholdsvis gode anmeldelser, mens tilbakemeldingene fra brukere er blandet. Et raskt overblikk sier at mange av de negative tilbakemeldingene er relatert til softwaren. Kan man unngå disse problemene ved å legge inn en ROM? I såfall hvilke fungerer?

 

Evt kan man kanskje håpe at LG klarer å få gjort noe riktig med oppdateringen til ICS. Sammenligner man maskinvaren klarer jeg ikke å se hvilke andre telefoner som gir bedre valuta for pengene.

Lenke til kommentar

LG har laget forholdsvis dårlig software, ja, men jeg vet at det ikke bare er Optimus 2X-brukere som har problemer med telefonene sine, akkurat...

 

Selve telefonen er veldig god. Den er solid, pen og se på og skjermen (Gorilla-glass) er det mest ripesikre man får tak i. Samsung Galaxy S2, for eksempel, er en telefon som jeg personlig føler ikke er like solid - en gang da jeg kledde av meg en kjeledress på jobb, ble 2X-en slynget ut av innerlomma og slengt bortover det flislagte gulvet med skjermen ned -- ikke en ripe i skjermen, en synlig bulk i hjørnet som landet først (dette tviler jeg mange andre telefoner hadde tålt like godt). Telefoner med stock ROM er det mange blandede tilbakemeldinger på, men blant brukere av custom ROM er det langt færre som klager.

 

Her er link til den ROM-en jeg bruker per i dag (oppdaterer ROM langt oftere enn jeg oppdaterer forumsignaturen min, ser jeg): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421425

I tråden finner man og kernel som man må flashe etter ROM-en, som er en modifisert versjon av CM7. Folka bak CM7 til Optimus 2X tror jeg nå jobber med ICS/CM9, for CM7 blir ikke lengre oppdatert.

 

Etter et kjapt søk ser jeg at Sony Xperia Arc/Ray, Galaxy S Plus, Nokia 700 (Symbian)... Galaxy S2 tror jeg har falt litt i pris nå som Nexus har tatt over tronen som toppmobil, og kan kanskje vurderes. Ser man på hardware og byggekvalitet mener jeg Optimus 2X gir mer per krone enn Galaxy S2 (sett bort ifra skjerm, som vil være en smakssak, både m.t.p. størrelse og teknologi), men rent softwaremessig svikter LG sin telefon. Med custom ROM er 2X en knallgod mobil, men med S2 vil du få ICS mye tidligere (med en gang, kanskje?). LG har lovet ICS, men erfaringsmessig vil det være så inn i helvete forsinket.

 

Du får lese deg opp på disse to telefonene...

 

For øvrig er jeg glad for at du i motsetning til veldig mange andre ser på valuta for pengene og ikke bare på hva som er beste telefon til enhver tid - mange kjøper seg ny telefon flere ganger i året bare for å alltid ha den beste telefonen på markedet.

Lenke til kommentar

LG har laget forholdsvis dårlig software, ja, men jeg vet at det ikke bare er Optimus 2X-brukere som har problemer med telefonene sine, akkurat...

 

Her er link til den ROM-en jeg bruker per i dag (oppdaterer ROM langt oftere enn jeg oppdaterer forumsignaturen min, ser jeg): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1421425

I tråden finner man og kernel som man må flashe etter ROM-en, som er en modifisert versjon av CM7. Folka bak CM7 til Optimus 2X tror jeg nå jobber med ICS/CM9, for CM7 blir ikke lengre oppdatert.

 

Du får lese deg opp på disse to telefonene...

 

Dersom hadde vært 100% overbevist om at Android er veien å gå er det mulig jeg hadde splashet mer penger på en dyrere telefon, men jeg sitter med en følelse av at det egentlig er iPhone jeg vil ha. Rett og slett fordi den bare funker rett ut av boksen, med alt jeg tror jeg ønsker. Dog tror jeg at jeg vil ha en med litt større skjerm, da er det greit å teste en ok men ikke for dyr Android-telefon fram til Apple bestemmer seg for om de vil slippe en telefon med større skjerm, så får framtida vise om jeg flytter tilbake.

 

Pt blir det enten LG 2X eller SE Arc. Arc har litt større skjerm, men enkjernetprosessor uten at jeg helt vet hva det vil bety i praksis. Blir det LG må jeg være forberedt på å legge inn custom ROM for at den skal fungere tilfredstillende.

 

Enn så lenge fungerer min gamle 3GS, men den er blitt svært kresen på propper/ hodetelefoner det er bare A-Jays som gjengir korrekt lyd, resten høres det ut som lyden er filtrert gjennom vann.

Lenke til kommentar

Etter jeg la inn Cyanogen 7.1.0 for noen dager siden, har batteritiden på telefonen blitt vanvittig dårlig. Den varer i 12-16 timer ved det jeg vil kalle normal bruk, selv med JuiceDefender!

Finnes det en fix for dette, eller er det mulig å forbedre batteriytelsen på noe vis?

Du snakker om CM 7.1.0 stable? Den var forferdelig på min også vil heller anbefale Nightlies #204

Lenke til kommentar

Etter jeg la inn Cyanogen 7.1.0 for noen dager siden, har batteritiden på telefonen blitt vanvittig dårlig. Den varer i 12-16 timer ved det jeg vil kalle normal bruk, selv med JuiceDefender!

Finnes det en fix for dette, eller er det mulig å forbedre batteriytelsen på noe vis?

Du snakker om CM 7.1.0 stable? Den var forferdelig på min også vil heller anbefale Nightlies #204

Ja, stemmer. Er veldig fornøyd med den (ytelsen er noe helt annet enn stock!), men som sagt den tømmes for batteri innen 14 timer hver dag, noe som er en stor ulempe.

 

Hvordan er Nightlies i forhold til 7.1.0 stable, mtp ytelse og mangler?

Hvis jeg da flasher til Nightlies 204 som du nevner, hva vil de største forskjellene være i praksis (om noen)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...