Gå til innhold

Alt om Hitman: Absolution


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå får du gi deg. Med unntak av det alle første så har Hitman blitt gitt ut på de fleste konsoller. Det er ikke det at spillet er laget for folk flest som er problemet, anmeldere peker jo på at spillet IKKE er for folk flest, men heller det at spillet ikke er noe bra. Å skylde på konsoller blir fryktelig barnslig.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Nå får du gi deg. Med unntak av det alle første så har Hitman blitt gitt ut på de fleste konsoller. Det er ikke det at spillet er laget for folk flest som er problemet, anmeldere peker jo på at spillet IKKE er for folk flest, men heller det at spillet ikke er noe bra. Å skylde på konsoller blir fryktelig barnslig.

 

Vel hvis man ser på andre spillserier som CoD, BF, NFS med mer er de blitt ødelagt av consoles. Om dette er tilfelle med Hitman gjenstår å se. Så langt har vi sett gameplay med "hjelpemodes" som instinct osv. Dette tyder på at de vil nå flere målgrupper enn bare hardcore gamers. Mesteparten av consolegamers er casuals og der har vi linken. Når anmelderen bruker ordet "disaster" til å beskrive spillet lover det heller ikke godt. Vi får se hva andre anmeldere sier og prøve spillet selv før vi fortsetter denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Samme anmelderen gav Max Payne 3 55/100. Så tar ikke dette veldig seriøst.

 

PC Gamer gav ikke 55/100 i følge metacritic ...

 

 

Vel hvis man ser på andre spillserier som CoD, BF, NFS med mer er de blitt ødelagt av consoles. Om dette er tilfelle med Hitman gjenstår å se. Så langt har vi sett gameplay med "hjelpemodes" som instinct osv. Dette tyder på at de vil nå flere målgrupper enn bare hardcore gamers. Mesteparten av consolegamers er casuals og der har vi linken. Når anmelderen bruker ordet "disaster" til å beskrive spillet lover det heller ikke godt. Vi får se hva andre anmeldere sier og prøve spillet selv før vi fortsetter denne diskusjonen.

Call of Duty har ikke forandret seg nevneverdig siden det første spillet, så ser ikke helt hva du tenker på her. Battlefield har fått mindre og mindre maps, men det er vel heller fordi EA er ute etter Call of Duty, ikke fordi konsollspillere vil ha det. Need for Speed har vel lenge vært mest populært på konsoll, og ser ikke helt hva konsollene har ødelagt der. Er vel heller EA som har prøvd seg på ulike trender med ulikt hell.

 

En må også huske på at det er langt flere spillere på konsoll enn på PC, så man må forvente at spillene også kommer på konsoller. Dessuten selger jo det du kaller casual-spill godt også på PC. Er vel heller få som kjøper de mest hardcore-titlene, og de finnes jo gjerne ikke til konsoll, så da kan man ikke sammenligne der.

Lenke til kommentar

PC Gamer gav ikke 55/100 i følge metacritic ...

 

Call of Duty har ikke forandret seg nevneverdig siden det første spillet, så ser ikke helt hva du tenker på her. Battlefield har fått mindre og mindre maps, men det er vel heller fordi EA er ute etter Call of Duty, ikke fordi konsollspillere vil ha det. Need for Speed har vel lenge vært mest populært på konsoll, og ser ikke helt hva konsollene har ødelagt der. Er vel heller EA som har prøvd seg på ulike trender med ulikt hell.

 

En må også huske på at det er langt flere spillere på konsoll enn på PC, så man må forvente at spillene også kommer på konsoller. Dessuten selger jo det du kaller casual-spill godt også på PC. Er vel heller få som kjøper de mest hardcore-titlene, og de finnes jo gjerne ikke til konsoll, så da kan man ikke sammenligne der.

 

CoD4%20Vs%20MW2%20PC%20comparison%20chart.png

 

Neddummet og strippet for features er det vi sitter igjen med nye CoD spill. Du sier det ikke har forandret seg, en annen grunn til at jeg nevner spillet. Det er skjedd mange forandringer av spillet siden CoD 4. Spillet er fullstendig låst, neddummet og strippet for features, uten mulighet for modding og med låst FOV på 55 uten mulighet for å tweake settings uten å måtte endre configfiler. Hvert år får vi servert dette sølet + et par fullpris DLCs som inneholder et par nye maps. BF går under samme punkt på bildet nå etter som de har planlagt å melke serien fremover, nytt spill hver 1-2 år + en haug med DLCs.

 

"En må også huske på at det er langt flere spillere på konsoll enn på PC, så man må forvente at spillene også kommer på konsoller. Dessuten selger jo det du kaller casual-spill godt også på PC."

 

Statistikken viser at det er større fortjeneste av salg av spill på PC vs console som bildet under viser. I tillegg finnes det mange fler datamaskiner enn det finnes consoles. Dette er også listet opp på bildet under.

 

Jeg har ikke noe i mot console i seg selv men alt som skjer for å tilpasse spill til dårlig hardware, controllers og casuals er det som ødelegger for PC gaming. Spill som CoD4 og de første BF spillene hadde main platform PC og da ble det tilrettelagt for PC gameplay med modstøtte mm. Spillene ble så portet(CoD som et eksempel) over til console og tilpasset der og alle var fornøyde. Når man kjøper et nytt AAA spill på PC i dag vil man mest sansynlig få et uoptimalisert corespill som er portet over fra console.

 

 

IgniteGT-PC-gaming-vs-CONSOLE-gaming1-620x.jpg

 

Lenke til kommentar

Fin diskusjon gutter, men CoD og PC vs Konsoll har vi andre tråder til! No offence.

 

Etter PC Gamer og OXM sine anmeldelser ser det ut til at dette kan bli et elsk/hat forhold til dette spillet.

Nå tar jeg sjeldent anmeldelser så veldig seriøst, da jeg ikke aner hva han som anmelder liker, eller hvordan han er. Håper, når jeg får spillet selv, at jeg liker det! Alt kan vinkles positivt og negativt, utifra perspektivet til den som anmelder.

 

Håper de ikke har fucket det til! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Max Payne 3 fortjente aldri mer enn 55/100. Det eneste man gjør er å løpe rundt i forskjellige omgivelser og skyter folk i slow motion. Det er absolutt null variasjon utenom dette. Det er etter min mening bra at PC Gamer UK er kritisk, for nesten alle andre anmeldere overdriver og gir spillene skyhøye karakterer som de ikke fortjener.

Lenke til kommentar

Godt forventningene mine er lave i denne casualize/consolltiden. Hvis spillet er shit har jeg alltids Hitman 1, 2 og 4 å kose meg med. 3 er ikke alt for ille det heller.

 

lol

 

 

Uansett. Glad jeg ikke har forhåndsbestilt dette. Det er som jeg sa i fjor, dette spillet kommer ikke til å ha noe med de tidligere spillene å gjøre. Hitman har blitt COD`et.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Who the fack cares hva anmeldere skriver. Enten liker du Hitman serie, eller ikke. Dette skal spilles uansett.

 

Der tar du feil! Vis de har ødelagt alt som gjorde de andre Hitman spillene bra så er jo ikke Hitman det samme lengre. Noe jeg selvfølgelig ikke kan svare på siden jeg ikke har prøvd spillet og skal teste for meg selv når spillet kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...