Gå til innhold

[HTC Titan] Den store tråden om HTC Titan (WP7 Mango)


Anbefalte innlegg

Jeg har bare EN negativ ting å si om HTC Titan, og den er faktisk ganske viktig, skjermen/glasset tåler INGENTING! Jeg lå på sofaen og skulle legge fra meg telefonen på stuebordet, som er 37.5 cm over gulvet. Jeg bommet på bordkanten og den landet på parkettgulvet og skjermen/glasset gikk i tusen knas ;-(((((

 

Heldigvis så har jeg forsikring, men det er tragisk at det skulle gå slik etter bare TO dager. Mobiler MÅ jo tåle mer enn som så, greit nok at jeg var en kløne, men det får da være måte på ;-(((( Jeg fikk lyst til å grine....

 

 

 

Har en helt annen erfaring. Har mistet Titan'n flere ganger i bakken, blant annet fra 1,5 meter og rett ned på flisgulv.. Telefonen og glasset er helt og pent. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se kameratest her: http://www.gsmarena.com/8mp_shootout_2011-review-673p3.php (flere sider). Skal du ha en god kameratelefon, er alternativene tydeligvis iPhone 4S og Galaxy S2.

 

Takk for linken. Ja det kan se slik ut, men samtidig skriver de:

 

"The Titan managed to surprise us. We weren't expecting much of a WP7 phone by HTC, but it offered very balanced still camera performance (with a knack for poor lighting) and solid video output (for a 720p shooter)."

 

Så spørsmålet er hvor mye dårlig Titan er irl mot f.eks. S2 og Arc. Det var mye støy i bildene i dårlig belysning kontra S2 så jeg.

Lenke til kommentar

Se kameratest her: http://www.gsmarena....eview-673p3.php (flere sider). Skal du ha en god kameratelefon, er alternativene tydeligvis iPhone 4S og Galaxy S2.

 

Takk for linken. Ja det kan se slik ut, men samtidig skriver de:

 

"The Titan managed to surprise us. We weren't expecting much of a WP7 phone by HTC, but it offered very balanced still camera performance (with a knack for poor lighting) and solid video output (for a 720p shooter)."

 

Så spørsmålet er hvor mye dårlig Titan er irl mot f.eks. S2 og Arc. Det var mye støy i bildene i dårlig belysning kontra S2 så jeg.

 

Personlig så synes jeg at kameraet er mer enn bra nok, og har kun sammenligningsgrunnlag mot en SE Xperia Arc. Jeg er fornøyd med bildekvaliteten på begge, men HTC her kanskje ikke så god på bilder hvor det er dårlig lys. Men alle kameraer har vel problemer med dårlig lys (så fremt du ikke bruker blitz)

 

 

 

Lenke til kommentar

Hadde inntil i dag bestemt meg for å jytte min gamle htc desire inn i galaxy note, men så begynte jeg lese om Htc titan... Og er nå på nippet til å bestille meg denne, men lurer på noen ting:

 

1.Vil det komme støtte for video i MMS?

2.Kan jeg legge over divx/xvid-filmer og se disse på en enkel nåte?

3.Mister jeg mye av det fancy "people" opplegget i og med at jeg ikke bruker facebook/twitter etc...

4.Finnes det bra gps-programmer til denne?

5.Hva vil jeg savne fra android?

6.Bruker tlf i dag til: gps, se filmer/serier, surfe, spotify, spille litt, mms, epost. Får jeg gjort dette med en Titan?

7.Htc Watch... Funker det greit?

8.Kan jeg koble til tv på en grei måte?

Lenke til kommentar

Har for første gang fått tafset litt på HTC titan. Og førsteinntrykket er: KVALITET!

For det første, tlf var i perfekt størrelse for mine hender. Byggekvaliteten var vannvittig bra. Samt at windpws phone 7,5 (eller hva det nå heter) overrasket meg stort. Makan til mobil-os hadde jeg aldri forventet å se.

 

Jeg som er android"whore", synes faktisk android og ios virler gammeldags og knotete.

 

Ser ut som det blir en titan på meg snart ja:)

 

Men en ting, skulle ønske det var mulig å kutte ut Tiles, og kjøre tlf i "metro-ui"! :)

Lenke til kommentar

Hadde inntil i dag bestemt meg for å jytte min gamle htc desire inn i galaxy note, men så begynte jeg lese om Htc titan... Og er nå på nippet til å bestille meg denne, men lurer på noen ting:

 

1.Vil det komme støtte for video i MMS?

2.Kan jeg legge over divx/xvid-filmer og se disse på en enkel nåte?

3.Mister jeg mye av det fancy "people" opplegget i og med at jeg ikke bruker facebook/twitter etc...

4.Finnes det bra gps-programmer til denne?

5.Hva vil jeg savne fra android?

6.Bruker tlf i dag til: gps, se filmer/serier, surfe, spotify, spille litt, mms, epost. Får jeg gjort dette med en Titan?

7.Htc Watch... Funker det greit?

8.Kan jeg koble til tv på en grei måte?

 

1. Neppe. Det finnes andre og sannsynligvis bedre alternativer med direkte opplasting av video til sosiale medier eller skydrive.

 

2. Vet ikke. Har ikke testet hvilke formater den støtter, men zune gjør en konvertering samtidig som den kopierer filmen til telefonen.

 

3. Du mister litt, men bruker du ikke facebook så er det jo ikke mer enn det som foregår der du mister.

 

4. Ja, det finnes bilnavigasjon og terrengnavigasjon med statens kartverk sine veldig gode kart.

 

5. Vet ikke. Er ikke synsk.

 

6. Ja.

 

7. Nei. Glem den.

 

8. Vet ikke.

Endret av FOTORALF
Lenke til kommentar

Hadde inntil i dag bestemt meg for å jytte min gamle htc desire inn i galaxy note, men så begynte jeg lese om Htc titan... Og er nå på nippet til å bestille meg denne, men lurer på noen ting:

 

1.Vil det komme støtte for video i MMS?

2.Kan jeg legge over divx/xvid-filmer og se disse på en enkel nåte?

3.Mister jeg mye av det fancy "people" opplegget i og med at jeg ikke bruker facebook/twitter etc...

4.Finnes det bra gps-programmer til denne?

5.Hva vil jeg savne fra android?

6.Bruker tlf i dag til: gps, se filmer/serier, surfe, spotify, spille litt, mms, epost. Får jeg gjort dette med en Titan?

7.Htc Watch... Funker det greit?

8.Kan jeg koble til tv på en grei måte?

1. Den støtter jo video i MMS...? Iallfall å sende, ser at det sutres på nettet over dette, men jeg har ikke forstått det.

2. Du må konvertere dem først til WMV eller MP4. Kan gjøres direkte fra Zune, men også på forhånd.

3. Du mister litt. People Hub'en går da over til å bli en vanlig, kjedelig kontaktliste. Jeg var før ikke en særlig aktiv bruker av sosiale tjenester, men Titan har gjort det mye enklere :)

4. Navigon får gode skussmål.

5. Ikke mye. Enkelte Android/iOS-applikasjoner finner du fremdeles ikke for WP7, men de blir færre og færre.

6. Ja. :)

7. Til å se filmtrailere? Ja. Til noe annet? Foreløpig nei.

8. Ikke direkte, nei.

 

Lenke til kommentar

1. Den støtter jo video i MMS...? Iallfall å sende, ser at det sutres på nettet over dette, men jeg har ikke forstått det.

 

Det umiddelbare problemet er vel å generere en video som er liten nok til å sendes. Med filstørrelser som Titan lager på video-opptak så skal det ikke mange sekunder til for å komme over grensen for hva MMS takler.

 

 

TheMoonMan nevnte DLNA og det hadde jeg glemt. Selv har jeg såvidt prøvd streaming fra Titan til en WD TV Live boks og det fungerte fint.

 

 

 

Edit: Jeg ser at Titan kan lage videoer i QVGA oppløsning, men på min Titan er det ikke mulig å velge videoer for å sette inn i meldinger. Får kun valgt bilder. Så du må gjerne gi oss en kokeoppskrift på hvordan du får det til.

Endret av FOTORALF
Lenke til kommentar

Lite spørsmål,kjøpte meg titan her om dagen og lurte på om det er mulig og ha egen lyder til sms eller må jeg bruke de som er på telefonen?

om det går hvordan gjør jeg det?har lagt inn egen rinetone men sliter med sms.

 

noen som vet....

Lenke til kommentar

1. Den støtter jo video i MMS...? Iallfall å sende, ser at det sutres på nettet over dette, men jeg har ikke forstått det.

Det umiddelbare problemet er vel å generere en video som er liten nok til å sendes. Med filstørrelser som Titan lager på video-opptak så skal det ikke mange sekunder til for å komme over grensen for hva MMS takler.

Man må velge "MMS-video" under Kvalitet før man begynner å filme. En ulempe helt klart, men det er mulig.

 

Personlig har jeg aldri, og vil aldri, savne video på MMS.

Forøvrig fungerer Skydrive helt problemfritt :)

Ja, Skydrive fungerer overraskende bra. Faktisk såpass bra at jeg nå har flyttet alt fra Evernote tilbake til OneNote. :)

 

Det eneste negative med Skydrive jeg kommer på er at det Live Sync ("Mesh") ikke støttes over hele fjøla. Mine synkroniserte dokumenter kan jeg ikke få fatt i på WP7 av en eller annen idiotisk grunn. Altså ingen grunn til å ikke bruke Dropbox fremdeles. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...