Gå til innhold

[HTC Titan] Den store tråden om HTC Titan (WP7 Mango)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror alle telefoner har bedre batterikapasitet enn androidtelefoner. Iallefall etter min erfaring.

 

Er skjermen jeg er skeptisk til mest, men må vel se den side ved side med e lumia 900 før jeg kan gjøre opp noe valg der :)

 

Nokia Lumia 900 er en telefon som ikke er offentliggjort enda, og det er bare spekulasjoner rundt den telefonen. Selv om den skal visst nok ha en 4.3" skjerm med AMOLED, men det er bare rykter. Så jeg tror nok at du må vente en stund til å sammenligne disse 2 telefonene ;-)

Lenke til kommentar

Fikk min HTC Titan i går, og så langt er jeg kjempefornøyd. Dette er min første smarttelefon, og gikk over fra N82 til denne. Avgjørende faktorer var testen i amobil, engadget, lovord om Mango og Xbox LIVE integrasjonen. Størrelsen virket avskrekkende på papiret, men når jeg fikk den i hånd oppdaget jeg kjapt at den var perfekt. Dette var et kjøp jeg ikke angret på og har allerede anbefalt den til min bror som også har bestilt den. :)

 

Har dog et problem med den. Har naturlig nok "fiklet" en del med WP7 og apps og slikt, og fikk etter hvert opp en beskjed om at en ny oppdatering er tilgjengelig for telefonen. Jeg innstallerte Zune på min bærbare som kjører Vista, koblet til telefonen, innstallerte drivere og restartet datamaskinen. Når jeg nå prøver å kjøre oppdatering av software stopper den opp på steget hvor den skal sikkerhetskopiere medier på enheten, altså:

 

"Medier på enheten blir sikkerhetskopiert. Det kan ta noen minutter å fullføre prosessen."

 

På denne skjermen har den nå stått i ca en time. Dette er vel neppe normalt. Er det noen som vet hva som kan være galt og hva jeg kan gjøre for å rette opp i det?

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min HTC Titan en ukes tid!

 

Generelt er jeg veldig fornøyd med telefonen. Kjempebra hardware, fin skjerm og Windows Phone er en kul oppfriskende opplevelse etter å ha hatt Android et års tid. Den har også utrolig bra batterilevetid. Når jeg legger meg på kvelden har jeg 40 % igjen ca, min gamle Galaxy S var skrape tom når jeg skulle legge meg.

 

Er et par ting jeg ikke er så fornøyd med.

 

1. Mange Bing-tjenester virker ikke i Norge enda. F.eks. ikke mulig å søke i kartet! latterlig dårlig. Google maps finnes ikke for WP7, men annen software basert på Google maps er OK. Ikke kjempebra men OK. Savner skikkelig google maps.

 

2. Amazon Kindle har en kjempefin app for Windows Phone, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig i Norge. Dette til tross for at Iphone og Android appen til Kindle er tilgjengelig. Wazz up?

 

Og så har selvfølgelig ikke Wimp fått ut fingern enda, til tross for å ha skrytt av at de skal komme med en app når Windows Phone ble lansert i Norge.

 

Og til slutt en rar ting som kanskje noen kan hjelpe meg med:

Dere vet, når man ringer noen så hører man at det ringer inne i telefonen. Altså det ringer hos den andre (sånn langt borte), og så ringer det lokalt. Annenhver gang helt til den andre tar av røret. Problemet er at den ringelyden som er lokalt er kjempehøy! Når jeg ringer noen så kan jeg nesten ikke ha øret borti telefonen før den andre har svart, det er vanvittig høyt. Det rare er at når jeg ringer søstra mi så er det lavere ringelyd i telefonen. Merkelig...

 

Jeg har opplevd det samme angående ringelyden, har det kommet en fiks til det eller er situasjonen fortsatt den samme? Det er så høyt og irriterende!

Lenke til kommentar

Har aldri hatt trøbbel med dette på Windows 7. Prøv en annen PC.

 

Skal prøve på det. Forhåpentligvis er det bare min bærbare det er noe riv ruskende galt med :)

 

Plages også veldig av den høye ringelyden når man ringer noen. Blir jo nesten slik at man ikke tør ringe noen i offentlighet da den er forferdelig høy og plagsom. Håper dette blir rettet opp i!

 

En annen ting jeg lurer på er hva telefonen aktivt bruker GPRS til. Jeg har alltid telefonen koblet til et Wi-Fi-nettverk, men likevel ser jeg på telefonloggen til operatøren min at den på et døgn har brukt GPRS 9 ganger fra 0.2MB til 1.9MB. Ikke den store utgiften, men hva gjør GPRS som Wi-Fi ikke kan gjøre? Er det eventuelt mulig å deaktivere GPRS?

Lenke til kommentar

En annen ting jeg lurer på er hva telefonen aktivt bruker GPRS til. Jeg har alltid telefonen koblet til et Wi-Fi-nettverk, men likevel ser jeg på telefonloggen til operatøren min at den på et døgn har brukt GPRS 9 ganger fra 0.2MB til 1.9MB. Ikke den store utgiften, men hva gjør GPRS som Wi-Fi ikke kan gjøre? Er det eventuelt mulig å deaktivere GPRS?

Når telefonen er i "dvale", slår den av wifi for å spare strøm. Dersom du benytter synk eller andre tjenester, vil de benytte gprs i stedet.

Lenke til kommentar

solosuper; du mener sikkert androidenheter? Joda, er 1 enhet med ics. Sikkert stor kø på den iansett. Syntes den har litt kjipt design, men OSet virker iallefall forbedret. Får se om det kommer noen bra mobiler og om ics er så bra i bruk før jeg blindt hopper på den vognen selv =)

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min HTC Titan en ukes tid!

 

Generelt er jeg veldig fornøyd med telefonen. Kjempebra hardware, fin skjerm og Windows Phone er en kul oppfriskende opplevelse etter å ha hatt Android et års tid. Den har også utrolig bra batterilevetid. Når jeg legger meg på kvelden har jeg 40 % igjen ca, min gamle Galaxy S var skrape tom når jeg skulle legge meg.

 

Er et par ting jeg ikke er så fornøyd med.

 

1. Mange Bing-tjenester virker ikke i Norge enda. F.eks. ikke mulig å søke i kartet! latterlig dårlig. Google maps finnes ikke for WP7, men annen software basert på Google maps er OK. Ikke kjempebra men OK. Savner skikkelig google maps.

 

2. Amazon Kindle har en kjempefin app for Windows Phone, men den er selvfølgelig ikke tilgjengelig i Norge. Dette til tross for at Iphone og Android appen til Kindle er tilgjengelig. Wazz up?

 

Og så har selvfølgelig ikke Wimp fått ut fingern enda, til tross for å ha skrytt av at de skal komme med en app når Windows Phone ble lansert i Norge.

 

Og til slutt en rar ting som kanskje noen kan hjelpe meg med:

Dere vet, når man ringer noen så hører man at det ringer inne i telefonen. Altså det ringer hos den andre (sånn langt borte), og så ringer det lokalt. Annenhver gang helt til den andre tar av røret. Problemet er at den ringelyden som er lokalt er kjempehøy! Når jeg ringer noen så kan jeg nesten ikke ha øret borti telefonen før den andre har svart, det er vanvittig høyt. Det rare er at når jeg ringer søstra mi så er det lavere ringelyd i telefonen. Merkelig...

 

Jeg har opplevd det samme angående ringelyden, har det kommet en fiks til det eller er situasjonen fortsatt den samme? Det er så høyt og irriterende!

 

Jeg har nå funnet hvor problemet ligger, og løsningen for meg i er i hvert fall litt drastisk må jeg si. Talkmore(gamle simkort?). Jeg vet ikke om dette gjelder Talkmore som operatør eller Telenor nettet generelt, men du mister i alle fall all form for rar og høy ventetone hvis du ikke bruker Talkmore, kvaliten blir faktisk mye bedre på samtalen generelt hvis du bruker en operatør som benytter seg av Netcom sitt nettverk. Dermed har jeg nå portert over til Chess(Netcom), så jeg må klare meg i ca 2 uker til, for det er porteringsperioden.

 

Dette var kanskje ikke en direkte løsning på problemet, men nå veit du at det ikke har noe med telefonen å gjøre i hvert fall ;)

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet hvor problemet ligger, og løsningen for meg i er i hvert fall litt drastisk må jeg si. Talkmore(gamle simkort?). Jeg vet ikke om dette gjelder Talkmore som operatør eller Telenor nettet generelt, men du mister i alle fall all form for rar og høy ventetone hvis du ikke bruker Talkmore, kvaliten blir faktisk mye bedre på samtalen generelt hvis du bruker en operatør som benytter seg av Netcom sitt nettverk. Dermed har jeg nå portert over til Chess(Netcom), så jeg må klare meg i ca 2 uker til, for det er porteringsperioden.

 

Dette var kanskje ikke en direkte løsning på problemet, men nå veit du at det ikke har noe med telefonen å gjøre i hvert fall ;)

 

Jeg har ikke dette problemet med min HTC Titan, og min operatør er Ventelo (som benytter Telenor nettet).

Lenke til kommentar

Når telefonen er i "dvale", slår den av wifi for å spare strøm. Dersom du benytter synk eller andre tjenester, vil de benytte gprs i stedet.

 

I innstillinger\mobil kan du slå av mobildata.

 

Takk! Har deaktivert mobildata nå, og så langt har jeg ikke hatt noen uønskede GPRS-bruk :)

 

Angående ventetoneproblemet, har også Talkmor og dette problemet oppstår veldig ofte. Broren min som har Chess har ikke dette problemet. Jeg blir nok å bytte mobiloperatør da jeg sannsynligvis vil få bruk for dataoverføring i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hei. Vil bare skryte av at jeg nå nettop har fått meg en htc titan. Har brukt den en ukes tid ca :!:

 

Mitt intrykk er overveldene positivt etter lagghælvete til android. Jeg har tilogmed sett på kompisene mine sine flunkene nye dualcore androidmobiler som begynner og lagge etter at en viss mengde programmer er instalert.

 

Alt er så lekkert og fungerer utrolig raskt. Batteriet varer bare så sinnsykt mye lenger enn min gamle experia til vanlig bruk.

 

Jo jeg savner litt av friheten som var i android systemet, og mener microsoft burde følge google sitt eksempel der , men alt jeg vil bruke mobilen min til klarer den helt fint.

 

En ting jeg ikke liker er at jeg må bruke dropbox for å overføre filer til spesifikke programmer. Det har tilogmed iphone/pad mulighet til (mulig jeg bare ikke vet hvordan enda?)

 

Ellers anbefaler jeg flere til å hoppe på wp bølgen :)

Endret av I_hate_bottles
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...