Gå til innhold

[HTC Titan] Den store tråden om HTC Titan (WP7 Mango)


Anbefalte innlegg

Har hatt Titan ein stund no og er kjempefornøgd, sjølv om det sikkert vil gå ein stund før eg faktisk betalar for ein app i staden for å bruke dei som er gratis :) Ellers passar den heilt fint i dongeribuksa mi, til og med når eg brukar ein som er altfor stram for meg, mest sannsynligvis fordi mobilen er sopass tynn.

 

Eg kjenner meg igjen i ringetonelydeproblematikken, og det kan virke som at når eg ringer til nokon på eit anna nettverk (t.d. broren min som er på Netcom sitt) so kjem den grufulle ringelyden. Når eg ringer til Telenor-mobiler so er det vanleg lyd. Ellers kunne eg gjerne tenkt meg at mobilen dukka opp som ein ekstern disk i staden for å starte opp Zune-programvaren når eg koplar til datamaskina, men eg hørte nokon rykter om at det kunne bli slik i ein ikkje altfor fjern framtid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vurdert en liten stund å selge min Galaxy S2 og skaffe meg en slik telefon. Er ganske lei av en del elementer i Android og har lyst til å prøve noe nytt. Er det noen som har byttet fra Android til WP7, og hva er erfaringene deres? Hvordan er funksjoner i forhold til Android? Stabilitet, utvalg apps etc?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Stabilitet, brukervennlighet og brukeropplevelse er veldig bra i Windows Phone, like bra som iPhone. Det som irriterer mest er apps-listen, som vises i en alfabetisk liste med 1 app pr linje, og hvor det legges inn bokstaver for å skille appene når du passerer ca 45. Det er ikke mulig å endre rekkefølge, eller gruppere apps i mapper eller på andre måter. Det blir masse blaing opp og ned i denne listen, ikke så lett å huske navnet på appene (var det Watch eller HTC Watch, for eks). De appene du bruker ofte har du selvsagt på startskjermen.

Lenke til kommentar

Har vurdert en liten stund å selge min Galaxy S2 og skaffe meg en slik telefon. Er ganske lei av en del elementer i Android og har lyst til å prøve noe nytt. Er det noen som har byttet fra Android til WP7, og hva er erfaringene deres? Hvordan er funksjoner i forhold til Android? Stabilitet, utvalg apps etc?

 

Takk :)

 

Hei!

 

Vil bare si at min overgang fra Galaxy S (1'ern) til Titan var helt avgjørende på syn av mobiltelefoner generelt.

 

Flyten i WP er fortryllende. Apps-utvalget er fortsatt ikke på høyde med Android og IOS men det kommer seg. Jeg har per dags datum ALT jeg trenger av apps. Jeg savner ingen ting. Jeg føler at du gjerne betaler mer og ofter for apps i WP i forhold til Android, men i gjengjeld så er appsene som oftest MYE mer forseggjorte og gjennomførte. Nesten aLle appsene har denne "Metro" looken som er 10 av 10 poeng, og alt fungerer bare. Noe som var veldig overraskende og svært gledelig er måten hele telefonen synkroniserer og sammensveiset med Facebook og sosiale medier. Animasjonene er silkesmoothe og hele telefonen har et helhetlig uttrykk som jeg synes android mangler. Alt i alt, så virker den rett og slett mer gjennomarbeidet, og er i bunn og grunn en komplett mobiltelefon.

 

Byggekvaliteten til HTC har jeg alltid likt, og jeg går aldri mer tilbake til plastic fantastic. Kombinerer du dette med et OS, som legger vekt på brukervennlighet og tilfredsstillende visuelle elementer så har du oppnådd nærmest et ultimatum i mobilproduksjon. Det er også spennende å se hvordan alle mobiler med oset får tilstrekkelig med oppdateringer og service gjennom nyhetssider som WPcentral.com.

 

Jeg stoler rett og slett mer på mobilen enn det jeg gjorde med Andorid. Mail-klienten og Officeprogrammet som er helt elementære funksjoner i en smartmobil får Andorids versjoner til å virke 20 år gamle. Jeg føler selv at mange av Android-telefonene ofte glemmer helt basic funksjoner som bare skal fungere bra på en mobil i 2011, slik som f.eks batteritid.

 

- stehal

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei!

 

Vil bare si at min overgang fra Galaxy S (1'ern) til Titan var helt avgjørende på syn av mobiltelefoner generelt.

 

Flyten i WP er fortryllende. Apps-utvalget er fortsatt ikke på høyde med Android og IOS men det kommer seg. Jeg har per dags datum ALT jeg trenger av apps. Jeg savner ingen ting. Jeg føler at du gjerne betaler mer og ofter for apps i WP i forhold til Android, men i gjengjeld så er appsene som oftest MYE mer forseggjorte og gjennomførte. Nesten aLle appsene har denne "Metro" looken som er 10 av 10 poeng, og alt fungerer bare. Noe som var veldig overraskende og svært gledelig er måten hele telefonen synkroniserer og sammensveiset med Facebook og sosiale medier. Animasjonene er silkesmoothe og hele telefonen har et helhetlig uttrykk som jeg synes android mangler. Alt i alt, så virker den rett og slett mer gjennomarbeidet, og er i bunn og grunn en komplett mobiltelefon.

 

Byggekvaliteten til HTC har jeg alltid likt, og jeg går aldri mer tilbake til plastic fantastic. Kombinerer du dette med et OS, som legger vekt på brukervennlighet og tilfredsstillende visuelle elementer så har du oppnådd nærmest et ultimatum i mobilproduksjon. Det er også spennende å se hvordan alle mobiler med oset får tilstrekkelig med oppdateringer og service gjennom nyhetssider som WPcentral.com.

 

Jeg stoler rett og slett mer på mobilen enn det jeg gjorde med Andorid. Mail-klienten og Officeprogrammet som er helt elementære funksjoner i en smartmobil får Andorids versjoner til å virke 20 år gamle. Jeg føler selv at mange av Android-telefonene ofte glemmer helt basic funksjoner som bare skal fungere bra på en mobil i 2011, slik som f.eks batteritid.

 

- stehal

 

Du er ikke alene om denne følelsen, kunne egentlig ikke ha sagt det noe bedre selv. Telefonen passer meg helt perfekt, og synes at Android telefonene er helt håpløs. Ustabile, batterisluk, trauste og kjedelig - akkurat som iOS.

 

Når det gjelder Android og iOS, så har disse vært på markedet lengst - og dermed flere brukere og Apps. Men jeg kan love at WP7/WP8 kommer til å ta virkelig av i 2012, og dette bare beviser at brukerne er superfornøyd med WP7 - og alt vi kan å gjøre, er å spre det gode budskap. Jeg kan love at jeg anbefaler alle til å bytte over til WP7 - byggkvaliteten på HTC Titan og Radar er jo helt nydelig. Og tenk når Nokia kommer for fullt i med nye telefoner snart.

 

Jeg skal aldri gå tilbake til Android eller iOS. Makan så traust og kjedelig det er å sitte å fikle med telefonen.

Min konklusjon er: Android er for nerdene, iOS for de som ikke vet bedre...

Lenke til kommentar

Hvordan er det med kontakter og slikt? Hvor synkroniseres de? Siden jeg har hatt Android en stund, har jeg selvfølgelig bygget opp endel rundt Gmail. Og har hørt litt om at man ikke har mulighet for tethering på telefonen. Stemmer dette?

 

Kontakter synker fint mot Exchange, Messenger, Facebook og Linkedin som jeg bruker. Gmail har jeg ikke prøvd, men det burde gå helt fint.

 

http://support.google.com/mobile/bin/answer.py?hl=en&answer=138636

Dokumentet beskriver gmail activesync på gamle Windows Mobile. Der var kontakter tilgjengelig. Windows Phone bruker også activesync så det ville vært rart hvis kontakter ikke var tilgjengelig. Noen med gmail synkronisering kan sikkert bekrefte.

 

Tethering fungerer helt fint på Titan. I motsetning til hva jeg har sett på Android så er det ikke wifi i ad-hoc modus, men WP tethering fungerer istedenfor som en helt vanlig trådløs ruter. Det er en fordel fordi det er bittelitt mer kompatibelt enn ad-hoc som på mange PC'er krever at du endrer nettverkskort-innstillinger for at de skal se ad-hoc nett.

Endret av FOTORALF
Lenke til kommentar

Noen her med erfaringer både fra HTC Titan og HTC Radar?

 

For meg er Radar den mest fristende mobilen hvis den "har alt" som det Titan har.

For meg er 8GB minne mer en nok, 3.8"-skjermen er stor nok og jeg liker størrelsen på hele mobilen bedre.

Kameraet (hvis det er noen forskjell)er heller ikke noe tungtveiende argument for meg.

 

Så hvis Radar inneholder alle samme funksjoner samt har samme "speed" som Titan blir valget enkelt...

(Vet de har forskjellige prossesorer men brukeropplevelsen kan vel være tilnærmet lik uansett vel pga den mindre skjermen?).

Hva med opplevelsene av spill og film? GPS?

 

Gode argumenter for den ene eller den andre mobilen mottaes med takk.

 

 

Har for øyeblikket en litt sliten HTC TP2..

Lenke til kommentar

Noen her med erfaringer både fra HTC Titan og HTC Radar?

 

For meg er Radar den mest fristende mobilen hvis den "har alt" som det Titan har.

For meg er 8GB minne mer en nok, 3.8"-skjermen er stor nok og jeg liker størrelsen på hele mobilen bedre.

Kameraet (hvis det er noen forskjell)er heller ikke noe tungtveiende argument for meg.

 

Så hvis Radar inneholder alle samme funksjoner samt har samme "speed" som Titan blir valget enkelt...

(Vet de har forskjellige prossesorer men brukeropplevelsen kan vel være tilnærmet lik uansett vel pga den mindre skjermen?).

Hva med opplevelsene av spill og film? GPS?

 

Gode argumenter for den ene eller den andre mobilen mottaes med takk.

 

 

Har for øyeblikket en litt sliten HTC TP2..

 

Jeg anbefaler at du sammenligner spesifikasjonene på telefonene, dette kan du gjøre på amobil.no under "Prisguide".

HTC Radar og HTC Titan er ikke den samme telefonen.

 

HTC Ttitan har bedre skjerm, større skjerm, mer minne, bedre oppløsning på kamera, bedre prosessor + annen type GPS (A-GPS). Men det er ikke sikkert at det er den aller store forskjellen på vanlig bruk. Men det er absolutt ikke den samme telefonen

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Trophy en stund, den er veldig lik Radar (spesielt etter at jeg oppgraderte til WP 7.5 No): http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3118&idPhone2=4131

Hovedforskjellen er batterilevetiden, som har blitt ca 50% bedre på Radar, pga større batteri. Titan har enda større batteri, men pga kraftigere CPU og større skjerm har den dårligere batterilevetid enn Radar.

 

Ytelsen på Trophy er helt topp, tror ikke du vil savne det som Titan gir ekstra i CPU, selv om den er raskere på en del ting dersom du har dem side-by-side. Radar og Titan har samme grafikkprosessor, så her er det ikke store forskjellen. Spørsmålet blir mer om hvor stor skjerm du ønsker.

 

Dersom jeg skulle kjøpt ny WP-telefon i dag hadde valget stått mellom Radar og Lumia 800, men pga batterilevetiden hadde jeg nok valgt Radar.

Lenke til kommentar
1324766812[/url]' post='18754503']

Er det mulig å endre hvor lang tid det tar før telefonen går i dvale? Synes det tar i overkant kort tid før den går i dvale. Kjempeirriterende når man tenker på sitt neste trekk i Sudoku. ;-)

 

Er det også mulig å nekte telefonen å slå av Wi-Fi i dvale?

 

Du finner innstilling på hvor lang tid det tar før skjermen går i lås under "Innstillinger" og "lås og bakgrunn". Kanskje fint å se igjennom alle innstillingene på telefonen først?

Lenke til kommentar

Aiai, takk. Flaut at jeg ikke engang så det stod tidsavbrudd for skjerm der engang. Jeg har vært flere ganger på innstillinger (som jeg for øvrig synes er grøtete), men har sett etter dvale, skjerminnstillinger og batterisparing, og ikke lås.

Endret av keungz
Lenke til kommentar

Hvordan opplever du skjermen med den relativt lave oppløsningen, noe du legger merke til ved vanlig bruk?

 

Går alt kjapt eller er det noe lag å spore?

 

Regner med at det blir Titan på meg også, men ikke før Spotify er på plass!

 

 

Spotify ER på plass, i alle fall var det noe av det jeg første jeg lastet ned fra Marketplace.

HTC Titan er en utrolig god telefon. Skjermen er helt knall, jeg tror ikke øyet er i stand til å merke spesiell forskjell på Titans oppløsning og de som er litt høyere. Og endelig funker windows mobile som den skal, den er en fryd å bruke.

 

Jeg har bare EN negativ ting å si om HTC Titan, og den er faktisk ganske viktig, skjermen/glasset tåler INGENTING! Jeg lå på sofaen og skulle legge fra meg telefonen på stuebordet, som er 37.5 cm over gulvet. Jeg bommet på bordkanten og den landet på parkettgulvet og skjermen/glasset gikk i tusen knas ;-(((((

 

Heldigvis så har jeg forsikring, men det er tragisk at det skulle gå slik etter bare TO dager. Mobiler MÅ jo tåle mer enn som så, greit nok at jeg var en kløne, men det får da være måte på ;-(((( Jeg fikk lyst til å grine....

 

Jeg vet ikke hva som nå blir situasjonen, jeg må jo levere mobilen selvsagt, men får jeg en ny en eller må jeg vente i månedsvis på at de får fikset på skjermen? Jeg kjøpte den av Netcom (Trondheim Torg) og vet ikke åssen de gjør det siden det er første gang jeg bruker dem. Selv om jeg likte mobilen til gangs er jeg heller ikke sikker på om jeg vil ha en mobil som tåler så lite...Går i tusen knas etter et fall mindre enn 40 cm....

 

Jeg bor jo sånn halveis (mer enn halvveis) i utlandet og er ikke spesielt lysten på veldig mange service-runder. Mobilen var helt super den og eg vet hva jeg snakker om. Jeg har Iphone 4 (med utenlandsk sim) og ga nettopp bort min Galaxy S2 til min sønn. HTC Titan klarer seg utmerket sammenlignet med disse, men den MÅ tåle et fall på 30-40 cm!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...