Gå til innhold

Enkel program for konvertering til WMV


Anbefalte innlegg

Windows Phone støtter kun WMV (eller også MP4, tror jeg?). Zune kan konvertere, men kun når den synkroniserer med telefonen. Jeg vil gjerne "pre-konvertere" utvalgte videofiler først.

 

Har noen et tips om et (helst gratis) program som kan konvertere diverse formater til WMV?

Har prøvd Any Video Converter, men det bare feiler... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows Phone støtter kun WMV (eller også MP4, tror jeg?). Zune kan konvertere, men kun når den synkroniserer med telefonen. Jeg vil gjerne "pre-konvertere" utvalgte videofiler først.

 

Har noen et tips om et (helst gratis) program som kan konvertere diverse formater til WMV?

Har prøvd Any Video Converter, men det bare feiler... :(

 

Windows live movie maker kanskje? Ligger på pc'n din om du har win:)

Lenke til kommentar

Mulig jeg har oversett noe, men konverterer Handbrake til WMV som trådstarter ønsker?

 

Outputs:

•File format: MP4(M4V) and MKV

•Video: MPEG-4(ffmpeg), H.264(x264), or Theora(libtheora)

•Audio: AAC, CoreAudio AAC (OS X Only), MP3, or Vorbis. AC-3 pass-through, DTS pass-thorugh (MKV only)

Lenke til kommentar

Ett viktig tips, ser at du ønsker WMV, men om windows phone støtter mp4 så konventer til dette. Du får bedre bildekvalitet pr. megabyte. Og det er maange flere enheter som støtter mp4, hvis du tenker litt fram i tid.

 

Om det kun er for å se på kommersielle filmer, så for all del bruk WMV, men om du skal se på private bilder anbefaler jeg på det sterkeste mp4.

 

Dette programmet ser ok ut for konvertering: http://cl.ly/3t0h1o3S1e3x0e2Z2N0S

Lenke til kommentar

Det er godt mulig, men trådstarter spurte etter et "Enkel program for konvertering til WMV".

 

Det var da mest for å konstatere at Windows Phone ikke kun støtter WMV. I tillegg er kodeksen brukt i WMV, VC-1, dårligere på de fleste områder i forhold til H.264 som brukes i MPEG4. MPEG4 (H.264) er også den som er reell og offisiell standard og har svært god kryssplattformstøtte. Så skal man først konvertere så bruker man et format som enkelt kan deles i dag og i framtida.

 

Handbrake er ellers glimrende til å konvertere til mp4 (H.264).

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...