Gå til innhold

[HTC Titan] Den store tråden om HTC Titan (WP7 Mango)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt mange ulike mobiler gjennom årene, og gikk fra Xperia Arc til HTC Titan. Jeg er storfornøyd med telefonen, og blir bare mer og mer glad i denne. Størrelsen er helt utmerket, og Metro brukergrensesnittet er så lækkert. Synes at Android og IOS er så gammeldags ut, og har absolutt ingen planer om å gå tilbake.

 

HTC Titan er en telefon jeg virkelig anbefaler. Skjermen er nå mer enn bra nok, og kameraet er helt ok.

Lenke til kommentar

Da bestillte jeg HTC Titan. Gadd ikke vente på Nokia. Jeg bestillte den på Netcom sin nettbutikk. Helt på slutten av bestillingen stod det at jeg ville få en ordrebekreftelse straks på epost. Etter noen døgn er den ennå ikke kommet. Jeg liker ikke butikker som ikke får til selv det enkleste engang. Hva er erfaringene med Netcom sin butikk?

Lenke til kommentar

Test av Titan

 

De skriver at de hadde problem med å sette opp samtaler. Noen andre som har det?

 

Jeg har ikke hatt problemer med å sette opp samtaler.

Har heller ikke hørt at noen andre som har hatt det.

 

Testeren nevner også at han har hatt problemer med lydkvaliteten i samtalene.

Min erfaring er at lydkvaliteten på Titan er mye bedre på andre telefoner jeg har testet (3GS, Desire, Omnia 7).

 

Det er mulig at Dagens IT har et enhet eller operatør problem som forårsaker problemet de har hatt med sin Titan.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alt jeg har slitt med etter å ha hatt telefonen i 2 uker.

 

Jeg har hatt problemer med å sette opp samtaler. Ofte så tar opp og sier hallo, og selv om jeg hører de andre så hører de ikke meg før andre eller tredje gangen jeg snakker. Eller så får jeg ingen summetone og det kobler ikke opp.

 

Jeg sliter også med at det er "lokal" summetone som er vanvittig høy; men det gjelder ikke alle samtaler. Det er så høyt at det ikke er mulig å ha telefonen inntil øret, og det å skru ned lyden mens man ringen hjelper ikke. Jeg har ikke klart å finne ut når det skjer og ikke; det er så tilfeldig virker det som.

 

Noe annet som jeg også reagerer veldig på som jeg ikke har sett noen andre kommentere ennå er at det ikke finnes en "forward" knapp. Det er jo vanvittig irriterende når man surfer. Hvis jeg klarer å trykke "tilbake" i nettsiden litt for fort og klarer å treffe to ganger, så må jeg faktisk søke på nytt eller gå inn på den nettsiden jeg var ved å skrive inn adressen på nytt; det finnes ingen forward knapp. Er det noe jeg har gått glipp av her? Er den skjult på en eller annen måte? Swiping går jo heller ikke.

Endret av x3no
Lenke til kommentar

Jeg har hatt noe av de samme problemene, dvs. den lokale summetonen er sykt høy. Det heter vel kanskje ikke summetone, men den ringelyden som er i røret når man venter på at noen skal ta telefonen. Noen som vet hva den egentlig heter? Har forsøkt å søke på nettet men vet ikke hvilket uttrykk jeg skal bruke.

 

Merkelig nok er det ikke på alle samtaler, det varierer med hvem jeg ringer til. Av den grunn har jeg tenkt at det kanskje er den eksterne summetonen som er høy, ikke den som min telefon lager. Den eksterne summetonen har jeg følelsen av at kan variere fra hvem jeg ringer til, noen har ikke noen summetone mens andre har en type lyd og andre en annen. Jeg vet ikke hvorfor telefonen kjører den ut på høytaleren, virker som det er den eksterne høytaleren på telefonen nesten.

 

Har ikke hatt noe problemer med samtaler, men blir av og til brutt. Men det har jeg blitt med alle mine telefoner, så jeg skylder på Telenor :)

 

Det med foreward i IE er et problem, men jeg tror du kan få opp siden ved å trykke på "Nylige", i menyen som popper opp nederst.

Endret av Galilee77
Lenke til kommentar

Alt jeg har slitt med etter å ha hatt telefonen i 2 uker.

 

Jeg har hatt problemer med å sette opp samtaler. Ofte så tar opp og sier hallo, og selv om jeg hører de andre så hører de ikke meg før andre eller tredje gangen jeg snakker. Eller så får jeg ingen summetone og det kobler ikke opp.

 

Det skjer også meg, at jeg svarer telefonen og den som ringer meg hører ikke meg før mitt andre hallo. Men det har skjedd på alle mine tidligere telefoner også, så det regner jeg som et problem med min operatør (telenor). Det er heldigvis ikke så plagsomt at jeg orker å gjøre noe med det.

 

Jeg sliter også med at det er "lokal" summetone som er vanvittig høy; men det gjelder ikke alle samtaler. Det er så høyt at det ikke er mulig å ha telefonen inntil øret, og det å skru ned lyden mens man ringen hjelper ikke. Jeg har ikke klart å finne ut når det skjer og ikke; det er så tilfeldig virker det som.

 

Har også iblandt en veldig høy "lokal" summetone, men som Galilee77 sier så skjer det ikke på alle samtaler.

Tenker litt høyt nå, men kan det hende at det skjer når vi ringer 1 spesielle operatører som har sine høye ringetoner, og at det blir plagsomt for oss, siden høytaleren i Titan er såpass sterk?

 

Noe annet som jeg også reagerer veldig på som jeg ikke har sett noen andre kommentere ennå er at det ikke finnes en "forward" knapp. Det er jo vanvittig irriterende når man surfer. Hvis jeg klarer å trykke "tilbake" i nettsiden litt for fort og klarer å treffe to ganger, så må jeg faktisk søke på nytt eller gå inn på den nettsiden jeg var ved å skrive inn adressen på nytt; det finnes ingen forward knapp. Er det noe jeg har gått glipp av her? Er den skjult på en eller annen måte? Swiping går jo heller ikke.

 

Nå husker jeg ikke helt, men var det ikke en forward knapp i gamle WP7 browseren (pre IE9).

Kanskje kommer den tilbake?

Lenke til kommentar

Noe annet som jeg også reagerer veldig på som jeg ikke har sett noen andre kommentere ennå er at det ikke finnes en "forward" knapp. Det er jo vanvittig irriterende når man surfer. Hvis jeg klarer å trykke "tilbake" i nettsiden litt for fort og klarer å treffe to ganger, så må jeg faktisk søke på nytt eller gå inn på den nettsiden jeg var ved å skrive inn adressen på nytt; det finnes ingen forward knapp. Er det noe jeg har gått glipp av her? Er den skjult på en eller annen måte? Swiping går jo heller ikke.

 

Dette er vel strengt tatt ikke en bug, men en "feature". Men dette har ingenting med telefonen å gjøre, men heller mot operativsystemet.

 

For min del, så har ikke dette vært noe stort problem. Men meld ifra til Microsoft om dette til ny versjon :-)

Lenke til kommentar

Jeg installerte oppdateringen i går kveld, men jeg har ennå ikke oppdaget noen endringer eller forbedringer. Leste på en utenlandsk side at man nå får internettdeling, men det hadde da Titan før oppdateringen også?

 

Hvis dere kobler til telefonen til Zune, så får dere beskjed om hva som er nytt. Oppdateringen er fra Microsoft og inneholder nye oppdateringer. Det vi vet er at 2 feil er korrigert (støtte for Exchange 2003 + voicemail notification issue).

Lenke til kommentar

Har fått HTC oppdateringen på min Titan:

Fra: Firmware revision number old: 1600.2200.10806.401

Til: Firmware revision number new: 1600.2200.10902.401

 

men bootloaderen ble ikke forandret hos meg som hos noen andre:

Fra: (Bootloader version old: 1.8.160015.3(132000))

Til: (Bootloader version new: 1.9.160015.3(132193))

 

Har noen fått Windows Phone 7740 på sin Titan?

Jeg har fortsatt 7720

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...