Gå til innhold

Når har vi fått nok innvandrere i Norge?


Anbefalte innlegg

Min personlige erfaring tilsier at afrikanere er flinkere enn normenn til å jobbe. I mitt yrke er det en hel del afrikanere, og de er sjeleglade for å bli ansatt i Norge, og de står virkelig på.. Nordmenn har en tendens til å føle at de har rett på veldig mye, og løfter helst ikke en finger mer enn nødvendig.

Godt. Nå har du bevist hvor ikke rasist du er.

 

Det har ikke noe med rase å gjøre. Da trur jeg du har misforstått.

 

"De" er glade for å komme hit, mens "vi" er bortskjemte som vokste opp her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir sjokkert over meningene til enkelte postere her inne. Rasisme og fremmedfrykt lever i beste velgående, ser jeg.

Ja vel. Opplys oss. Gi eksempler fra denne tråden på rassisme og hvorfor det er rassisme.

 

Er det ikke lov å kritisere grupper basert statistikk om disse gruppene lenger?

Å nei du må ikke kritisere nynazistene som gruppe, det er jo generallisering.... :roll:

 

Dette er noen eksempler, alle hentet fra kun første side. De fleste er fra trådstarter.

 

Er det ikke noe naivt å tro at en oppløsning av den etniske majoriteten ikke vil føre til en splittelse i befolkningen og påfølgende kaos?

 

Noe annet som MÅ tas opp er formeringsraten blant vår egen befolkning kontra innvandrere og de følger og konsekvenser. Vi må favorisere politikk som sørger for vår egen majoritet inn i fremtiden.

 

Aldrig, enligt judarna. De vill göra norge (och hela världen) till rasblandningsnationer.

 

Jo større fysiske og åndelige forskjeller jo verre.

 

Jeg så ikke noe rasisme der. Jeg så kun et tilfelle som kansje kan forklares som femmedfrykt blandet med konspirsajonsteorier.

 

Så forklar hvordan det er rasisme

 

1 Legitim problemstilling om splittelse i befolkningen pga en annen kultur som kommer inn. Se f.eks til Malmø i Sverige

2 Legitim problemstilling som refererer til samme problemet som nr 1 pluss faktabaserte problemer med høyere krimminalitet, lavere arbeidsdeltakelse, ol.

3 konspirasjon/fremmedfrykt, men ikke rassisme

4 fakta.

 

 

Min personlige erfaring tilsier at afrikanere er flinkere enn normenn til å jobbe. I mitt yrke er det en hel del afrikanere, og de er sjeleglade for å bli ansatt i Norge, og de står virkelig på.. Nordmenn har en tendens til å føle at de har rett på veldig mye, og løfter helst ikke en finger mer enn nødvendig.

Haha og du kritiserer andre for å være rassistiske... Du er jo den værste rassisten av alle :no: Å prate så nedsettende om en hel folkegruppe a gitt. Og atpåtil er det det stikk motsatte av det statistikken forteller = løgn.

Endret av flesvik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
"De" er glade for å komme hit, mens "vi" er bortskjemte som vokste opp her.
Jeg kjenner også eksempler som deg, men de er ikke representative i forhold til hva statistikken viser.

 

Man kan selvsagt påstå at hudfarge og unorske navn gjør at de blir utelukket fra arbeidsmarkedet og det kan selvsagt forekomme, men grupper fra Sri Lanka og Somalia befinner seg i forskellige ender av skalaen for arbeidsdeltagelse og man kan vel ikke si at de fra Sri Lanka har lysere hud eller enklere navn for nordmenn.

 

Man må altså lete etter andre grunner. Jeg har selv sett at afrikanere har mobbet andre afrikanere fordi de var så "dumme" å arbeide. Dette kan være en del av forklaringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan noen si hvorfor innvandring er viktigere en syke norske personer?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10030488

 

Er syke mennesker så dyre sammenlignet med innvandring? Det tviler jeg på, tydligvis er hele jens stoltenberg sin familje innvandere.

 

Så er det ikke så rart de er viktigere og billigere en syke personer?

 

Jeg syns poltikerne skyter seg i foten, men når de først skal til legen får de legetiden gratis på blå resept.

 

Men vi som har lite penger i sammenligningen må tømme lommeboken for å kjøpe så mye som smertestillene tableter. Bare fordi innvandring er viktigere? Forstår ikke noe lengere JS sies å ha god støtte, men jeg tror han ikke blir valgt i neste valgår.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde vi ha en øvre grense for hva vi tillater av mennesker med fremmed opphav i Norge?

 

Er det ikke noe naivt å tro at en oppløsning av den etniske majoriteten ikke vil føre til en splittelse i befolkningen og påfølgende kaos? Er ikke samholdet i Norge verdt å ta vare på?

For å svare kynisk men enkelt på spørsmålet i headeren til tråden så er det bare en ting å si...

 

Vi har fått nok innvandrere i Norge når mangelen på arbeidskraft er dekket...

Flyktninger er et helt annet tema som ikke berører denne problemstilllingen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jo. Men jeg ser ikke problemet. Samfunnet er ikke kløyvet, og da det en gang var det, så var det rasisme og fremmedfrykt som var årsaken!
Alle sunne folkegrupper ønsker å verne om sitt og sine, for sikre videreførelsen av sin egen arv. Det er like sant for dyr som det er for mennesker. Rasisme og fremmedfrykt kommer kun inn i bildet når denne videreførelsen trues - noe ethvert multikulturelt samfunn bidrar til. At denne filosofien har fått rotfeste i den Vestlige Verden (og merk; KUN den Vestlige Verden) er et utslag av flere årtier med kulturell og åndelig forråtnelse. Det er på tide å reise oss opp fra gjørma. :) Endret av 793
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde vi ha en øvre grense for hva vi tillater av mennesker med fremmed opphav i Norge?

 

Er det ikke noe naivt å tro at en oppløsning av den etniske majoriteten ikke vil føre til en splittelse i befolkningen og påfølgende kaos? Er ikke samholdet i Norge verdt å ta vare på?

For å svare kynisk men enkelt på spørsmålet i headeren til tråden så er det bare en ting å si...

 

Vi har fått nok innvandrere i Norge når mangelen på arbeidskraft er dekket...

Norge har klart seg helt greit fram til nyere tid uten å ha mangel på arbeidskraft, det har faktisk vært motsatt, vi har tidligere hatt for lite arbeid. Bare fordi verden skriker etter olje og gass betyr ikke at vi må tømme ressursene våre fortest mulig. Rett meg vis jeg tar feil, men mener å ha hørt at Norge har like mange byråkrater som Sverige selv om vi bare er halvparten så mange mennesker i Norge, kanskje burde vi se om lovene i Norge er litt for avanserte og vanskelige.

 

Den hurtige befolkningsvekst som som vi har i norge i dag skaper mangel på arbeidskraft fordi vi må bygge ut med boliger, veier og diverse som følge av befolkningsveksten i seg selv. Det er viktig å ikke glemme at etter oppgangstider kommer ofte nedgangstider.

 

Flyktninger er et helt annet tema som ikke berører denne problemstilllingen...

Flykninger er også innvandrere og er en del av problemstillingen, men du nok rett i at vi ikke løser mangelen på kvalifisert arbeidskraft ved å ta inn nomader i fra Afrika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Burde vi ha en øvre grense for hva vi tillater av mennesker med fremmed opphav i Norge?

 

Er det ikke noe naivt å tro at en oppløsning av den etniske majoriteten ikke vil føre til en splittelse i befolkningen og påfølgende kaos? Er ikke samholdet i Norge verdt å ta vare på?

Samholdet vårt er veldig viktig og ta vare på MEN det vil skal nødvendig vis tilsi mer innvandring. Innvandring er bare bra vis det bidrar til go samholds messig og økonomisk vekst for norge,Det er svært dårlig for norge og ta inn folk med ingen utdannelse eller kunnskap til språket i det evt landet. Men det mest hårreisende er at vi slipper in flere og flere innvandrere med kriminell bakgrund og ferre som faktisk er utdannet
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jo større fysiske og åndelige forskjeller jo verre. Folkeslag har en sjel som utrykkes gjennom kunst, kultur, bygninger og språk og det å verne om dette er en plikt hvor enn mann befinner seg.

 

Hvis den første antakelsen stemmer, så slår den i hjel den neste, og dermed har du bitt deg i halen - gratulerer med dagen :p

 

Ingen vits å satse på at noe som helst vil stå til evig tid, for det vil det ikke gjøre uannsett hvor langt ned i sanden man stikker hodet. Kultiver heller verdier og metoder, og slipp alle kadavere som tviholder på det de fantaserer om er "bare mitt" og ingen annens

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvilket nivå du snakker på, om det er politisk eller personlig. Uansett så føler jeg ikke at det er noen særlige tegn på splittelse, for annet enn kulturforskjeller.

Har du sett hva som foregår i Sverige, Danmark, Frankrike osv i de siste par åra? Hvis ikke, så bør du følge litt mer med i timen. :)

Lenke til kommentar

Jevnere og mer rettferdige globale fordelinger av mat og inntekt, dekonstruksjon av militæret og avliving av alle mennesker som står ansvarlige for 100+++ sivile dødsfall.

 

Da har man kvittet seg med flere av de største problemene som fører til innvandring. Er dere redde for økt innvandring, bør dere optimalt sett bli anarkister, støtte dekonstruksjon av alle statlige institusjoner og dannelsen av hundrevis av småsamfunn som er tilpasset hver og en. Det nytter ikke å legge sin lit til staten, den kommer bare til å skuffe dere uansett om det er Frp eller Rødt som sitter i regjering.

Lenke til kommentar

Nå er innlegget hans nesten to år gammelt, så med mindre han er synsk hadde han nok ikke sett hva som har foregått de siste to årene... :wee:

 

Geir :)

Vel, det er slike ting jeg forventer, siden Snåsakaillen er blitt så populær. Det er helt vanlig å være synsk, så det overrasker meg at vedkommende IKKE hadde fått det med seg allerede da! :p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Burde vi ha en øvre grense for hva vi tillater av mennesker med fremmed opphav i Norge?

 

Er det ikke noe naivt å tro at en oppløsning av den etniske majoriteten ikke vil føre til en splittelse i befolkningen og påfølgende kaos? Er ikke samholdet i Norge verdt å ta vare på?

Jeg syntes det ikke burde være en grense for hvor mange mennesker med fremmed opphav i Norge, fordi jeg mener at alle skal ha mulighet for å kunne starte et nytt liv. Mange har det veldig vanskelig i deres hjemland, de kan være fattige, det kan være krig og det kan være masse andre ting. Så skal ikke de kunne komme til Norge for vi har en grense for hvor mange vi kan ha i landet vårt. Men det jeg tenker er at visst de først skal komme til Norge må de også gjøre en innsats, og vise at de er interrisert i å komme inn i en ny kultur og respertere vår kultur, og ikke bare komme å snylte på de fordelene vi har her. Gjør de ikke dette syntes jeg ikke at de fortjener en ny start, og ikke skal få lov å utnytte de fordelene man får her i Norge.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Nå for tiden kommer det en del innvandrere/asyl til Norge, noe som er skummelt og uerfarent for oss. 

Vi kan ikke ta alle under en og samme hånd, alle er ikke like. Så lenge det er familier eller gode personer med åpne sinn og vil gi Norsk kultur en sjanse, er de velkommen.

 

Nå står alle voldtektene på innvandrere her i Norge, noe som er skremmende og de aller fleste er her enda eller alle er her enda. De som kommer inn og skader vårt samfunn, hører ikke til her. Da ser jeg mot de ekstremistene som ikke lar ei jente gå alene uten at hun skal bli trakasert for klærene hun går med, eller at hun jogger i fred uten at de skal trakasserer henne.. 

 

Jeg skulle ønsker jeg kunne språket til alle som kommer til Norge, for å forstå og skjønne de bedre. Jeg hadde kunnet selv verget eventuelle episoder om jeg hadde tatt opp en diskusjon i en gjeng, som de oftest vandrer i. 

 

I mine øyne vil deres gamle tro ødelegge mye av våres kultur og tro, men mange av oss snur blikket og vender et blindt øye mot de, fordi vi ikke bryr oss mere. Det gir de en sjanse til å trå frem og ta over visse områder/stater som de kaller det. 

 

Husk at dette er et multikulturelt land, som aksepterer de fleste, men vi vil IKKE akseptere trakassering, egen stat, eller bedre muligheter for innvandrere. Staten gir mye mere enn det vi vil noen gang få om vi er arbeidsledig. Noe som er helt feil!.. 

Vi skal selvfølgelig gi støtte og hjelpe andre mennesker i nød, men om de ikke klarer å inntigrere seg, da må de ut av landet. Staten og Norge gir det vi kan og mye mere, og de fortsetter å klage noe som de ikke har stemme over.

Staten gir de mere enn de noen gang vil få andre steder, så de bør være takknemlig for det. 

 

ER IKKE NORGE BRA NOK, SÅ DRA HJEM! ELLER ET ANNET STED SOM TILBYR BEDRE (NOT)!! 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er mange år siden vi fikk nok innvandrere i Norge. Men når det er sagt, en innvandrer er ikke en innvandrer. Svensker, dansker, briter, amerikanere o.l. er mer enn velkomne, og vi har kulturelt plass til veldig mange av disse. Innvandrere fra muslimske land derimot står så langt fra norsk kultur at vi knapt bør tillate dem bosatt i Norge over lengre tid. 

 

I disse dager er det viktigere enn noen sinne å ta absolutt avstand fra det politiske og religiøse budskapet som kommer via hijab, burka og niqab. Gjør dette ved å bevisst velge vekk all interaksjon med de som sprer dette antidemokratiske og kvinnefiendtlige budskapet. isoler dem på samme vis som vi isolerer nazister og klans-medlemmer. Ta avstand fra deres uniformering der de kjemper for en religiøs og udemokratisk stat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...