Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Er ikke så veldig imponert over Playstation Move :/ Blir liksom Wii med bedre grafikk.. Men jeg hadde vel ikke forventet meg noe annet heller..

 

Edit:

 

Det er mye mulig det er mer responsivt og har fler "dimensjoner" enn Wiimoten, men allikevel synes jeg ikke det byr på noe nytt.

 

Dreit forresten Sony totalt i sixaxis? Jeg mener og huske jeg så en konferanse der de påpekte at risting var ut, og at sixaxis var inn, men jeg har enda til gode og se flere spill som utnytter dette på en god måte, eller i det hele tatt..

Endret av andypandy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

At det var en ren Wii-kopi såg vi jo etter forrige E3, dagens fremvisning styrket jo bare det. Nå virket det som de hadde kopiert Wii Sport også...

 

Sony er tradisjonelt bedre på hardcore-spill, så vi kan jo håpe vi får spillene Wii ikke har gitt oss. Nye spill skal kunne støtte både move-kontrolleren og den tradisjonelle gamepaden, slår det an kan vi få mange tradisjonelle spill med ny kontroller.

 

Hva som gjør meg mest skeptisk er trolig prisen. De annonserte en start-pakke til under 100 dollar (som er en grei pris), men det virket som den kun inneholdt en kontroller, og de fleste spillene som ble vist frem brukte to stykker. I tillegg fikk se en ny Move-kontroller med tommelstikke, så det virker som man trenger tre kontrollere totalt. Med andre ord kan det blir forholdsvis dyrt likevel.

Lenke til kommentar

Ja, da har jeg en liten update på reprasjonen, (det har gått 2 mnd).

 

Den var vist først sendt til et verksted(det er der jeg har lest registrert av butikk), så har den blitt sendt videre til Nordisk Film eller noe sånn. Der har den vist bare blitt stående, mulig de har den på Peisen siden den var så blank og fin.

 

Jeg snakket med samme fyren som jeg leverte den til hos expert, han la seg langflat og beklaget så mye bla bla bla. Egentlig forstår jeg dem også litt, men det er sånn det blir når en skal bruke en 3 part, så en 4 part osv til å fikse alt mulig.

Han hadde ingen PS3 til utlån, egetnlig burde jeg jo kringlevridd fyren til det datt en nye ps3 ut av han, men det er ikke helt min stil ;)

 

Han har ivertfall sendt mail og purret på den, så får vi se, om jeg ikke har den innen et par uker, så skal jeg ned å kreve en ny.

 

Ville aldri kjøpt den på Expert i utgangspunktet, men ble litt påvirket av en kompis under handel, begge kjøpte der på likt.

Lenke til kommentar

Noen som anbefale meg en mikrofon til ps3-en? Har ingen interesse av å få lyden direkte inn i ørene, jeg kommer altså til ha lyd i rommet jeg kommuniserer i. Derfor er det viktig at mikrofonen er støyreduserende. Har opplevd fjotter med elendige mikrofoner, og jeg akter ikke å være en av dem.

 

Disse har jeg sett på hittil, men jeg har lest at begge er svært sensitive til bakgrunnsstøy:

- http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/LTPS3HEADSET/logitech-hodetelefoner

- http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/PS3BLUETOOTH/sony-ps3-bluetooth-headset

Endret av Rotteh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

pswii.PNG

4422318151_7b148cca77_b.jpg

4423083794_908b3da0b9_b.jpg

 

Litt underveldende. Skulle tro man snart fem år etter at Wii-kontrollene ble vist fram for første gang hadde kommet opp med noe mer spennende enn flere knapper.

 

Når det gjelder prising tipper jeg både MS og Sony tar en Wii Sports Resort, altså utstyret og noen minispill til prisen av et vanlig fullpris-spill (600 kr).

Lenke til kommentar

Noen som anbefale meg en mikrofon til ps3-en? Har ingen interesse av å få lyden direkte inn i ørene, jeg kommer altså til ha lyd i rommet jeg kommuniserer i. Derfor er det viktig at mikrofonen er støyreduserende. Har opplevd fjotter med elendige mikrofoner, og jeg akter ikke å være en av dem.

 

Disse har jeg sett på hittil, men jeg har lest at begge er svært sensitive til bakgrunnsstøy:

- http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/LTPS3HEADSET/logitech-hodetelefoner

- http://www.elkjop.no/product/spill-konsoll/spilltilbehor/PS3BLUETOOTH/sony-ps3-bluetooth-headset

Du kan få det billigere hos Play.com. Med dagens kurs koster den 164kr sånn circa (£17.99 fri frakt)

 

Ja, PS3 Bluetooth er laget med fokus bakgrunnstøy. Jeg har ikke brukt min ordentlig ennå så jeg kan ikke bekrefte det.

Lenke til kommentar

Skal Move bli ein konkurent til wii så må kontrolleren være både betre og meir underholdande å bruke en dagens kontroll.

 

Typisk for veldig mange spel som bruker slike alterenative måter å styre på er at spelet alltid blir lettare om du går tilbake til vanlig kontroller.

 

Ein anna fordel som PS3 har over wii er at vi på PS3 kan få meir "voksen" spel som benytter denne teknologien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Vet ikke om det har blitt diskutert her før og ikke gidder jeg å søke det opp heller så.

Dersom jeg kjøper PSN Card på ebay for la oss si 50$. Jeg kan bruke den her i Norge på US Accounten min? I og med at jeg ikke kan kjøpe per kredittkort fra USA, så tenkte jeg å kjøpe PSN Card.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...