Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet når neste konsoll for Microsoft eller Sony sånn ca kommer? Vurderer å kjøpe meg en PS3 i sommer, men gidder ikke det om det kommer ny konsoll om 1 eller 2 år :)

Løp og kjøp. Sjansen for at MS eller Sony lanserer noe nytt i løpet av de neste 2 årene er minimal, og spillbiblioteket vil uansett være magert for en ny konsoll de 2 første årene.

Lenke til kommentar

Helt klart ikke særlig mye å lure på, bare å kjøpe. Noen ny konsoll kommer ikke før om tidligst 2 år, mest sannsynlig lenger, og da uansett til en høy pris og lite spillbibliotek. Som Sir-Allistair sier; PS3 er på sin høyde, har lav pris og et bredt spillutvalg. Ser ingen grunn til at du ikke skulle slå til med et kjøp der. :)

Lenke til kommentar

Nei, poenget er at å vifte mot høyre for et "sideway slash" og vifte opp for "uppercut knockback" og vifte nedover for "slash down" har vært utrolig mye bedre å gjøre med knappene. Istedet for å mashe knappene i riktig rekkefølge mens man slåss, sitter man og jukker med kontrolleren istedet. En sverdkamp blir ikke mere realistisk av at man sitter og sideswiper 2 ganger i sekundet heller.

 

Motion controller skal ikke implementeres for å gjøre en allerede perfekt kontrollmåte vanskeligere og unøyaktig. Si at jeg skal gjøre en kombo som er "slash, slash, down slash". Den registerer de to slashene, men feil når jeg hever motion dingsen for å slashe nedover. Combo broken.

Move har knapper også ;)

 

Får du kickback fra Sony for hver Move som blir solgt i Norge?

 

Du får ikke meg til å spille Fifa ved å løpe stillestående foran tv'en, sparke i lufta og vifte med en dildo. Eller Mortal Kombat og Street Fighter.. Hvordan skal man spille det hvis ikke med en kontroller?

 

Du som mener jeg mangler kreativitet og mangler evnen til å tenke nytt kan jo:

1. Vurdere om jeg faktisk kan stå og hoppe foran tv'en i det hele tatt

2. Har jeg to fungerende armer

3. Kanskje jeg er lam??

4. Andre grunner? Skal jeg ikke spille PS4 da??

 

Du bør tenke litt ut av boksen og se lenger enn din egen nesetipp før du fordømmer andre gamere, være seg hardcore eller ikke.. Move er sikkert kommet for å bli, men mest sannsynlig som valgfritt tilleggsutstyr. Jeg leste et intervju tidligere i år i PSM hvor en av utviklerne i Sony sa at neste generasjon konsoll ikke kom til å være 100% bevegelseskontrollerbasert siden salgstallene til Move tilsvarte ca 25% av totalmarkedet....

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Nei, poenget er at å vifte mot høyre for et "sideway slash" og vifte opp for "uppercut knockback" og vifte nedover for "slash down" har vært utrolig mye bedre å gjøre med knappene. Istedet for å mashe knappene i riktig rekkefølge mens man slåss, sitter man og jukker med kontrolleren istedet. En sverdkamp blir ikke mere realistisk av at man sitter og sideswiper 2 ganger i sekundet heller.

 

Motion controller skal ikke implementeres for å gjøre en allerede perfekt kontrollmåte vanskeligere og unøyaktig. Si at jeg skal gjøre en kombo som er "slash, slash, down slash". Den registerer de to slashene, men feil når jeg hever motion dingsen for å slashe nedover. Combo broken.

Move har knapper også ;)

 

Får du kickback fra Sony for hver Move som blir solgt i Norge?

 

Du får ikke meg til å spille Fifa ved å løpe stillestående foran tv'en, sparke i lufta og vifte med en dildo. Eller Mortal Kombat og Street Fighter.. Hvordan skal man spille det hvis ikke med en kontroller?

 

Her viser du igjen hvor vanvittig akterutseilt du egentlig er. Hvem ville vel løpe stillestående foran tven og sparke i lufta med en Move? Det ville hvert fall ikke jeg gjort. Derimot kunne man styre retningen på pasninger og skudd med mye større presisjon enn analogspaker tillater. I slåssespill trykker man som oftest på en knapp samtidig som man bestemmer retning med d-pad/analogspak. Retningsbestemmelse kan Move utføre langt mer presist og nøyaktig enn spaker, og knapper har den også.

 

Morsomt hvordan du sier jeg må tenke ut av boksen når du selv ikke ser lengre enn analogspakene du knuger til brystet.

Lenke til kommentar

.....

 

Kan du bevise dette:

"Derimot kunne man styre retningen på pasninger og skudd med mye større presisjon enn analogspaker tillater. ... Retningsbestemmelse kan Move utføre langt mer presist og nøyaktig enn spaker, og knapper har den også."

 

Jeg personlig synes ikke det var noe særlig mer presist..

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Kan du bevise dette:

"Derimot kunne man styre retningen på pasninger og skudd med mye større presisjon enn analogspaker tillater. ... Retningsbestemmelse kan Move utføre langt mer presist og nøyaktig enn spaker, og knapper har den også."

 

Jeg personlig synes ikke det var noe særlig mer presist..

Hvilke beviser kan jeg gi deg gjennom et internettforum?

 

Moderator har fjernet unødig sitering

Endret av Hårek
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er første gangen jeg titter i denne tråden, og jeg lurer på en ting som jeg ikke vet om er besvart før:

 

Har noen oppgradert til 3.61 og opplever at dette funker helt fint? Jeg har selv en Slim 120gb og er litt bekymret for å oppgradere med tanke på alle som gir tilbakemeldinger på at konsollen har gått ad dundas.

 

 

Er det trygt å oppgradere for meg?

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...