Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i det med kontrolleren. Dualshocken er jo i realiteten en snes-kontroller med analogstikker. Både 360-kontrolleren, gamecube-kontrolleren og Classic Controller Pro sitter mye bedre i hånden, og det burde være naturlig for Sony å ta etter disse.

 

Ellers så må jeg si at det må mer til enn bare enda kraftigere maskinvare for at dette skal være interessant for meg.

Sony har allerede laget en mye bedre kontroller. Den heter Move. Men det er vanskelig for utviklerne å lage Move-spill helt fra grunnen av når bare en brøkdel av brukerbasen har Move.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony har allerede laget en mye bedre kontroller. Den heter Move. Men det er vanskelig for utviklerne å lage Move-spill helt fra grunnen av når bare en brøkdel av brukerbasen har Move.

 

Move er en glimrende kontroller, det er det ingen tvil om. Men det skulle da også bare mangle, da den kopierte Wii-remoten så totalt som den gjorde. Det beste etter min mening hadde vært en kontroller i flere deler som man kunne sette sammen til en klassisk kontroller, eller ta fra hverandre for å bruke til skytespill/motionspill. Overrask meg Sony!

 

Eg meiner handtaka på PS-kontrolleren er ein ganske vesentleg skilnad mellom den og SNES-kontrolleren. Dei er på ingen måte like i handa.

 

En kan selvsagt alltid diskutere graden av ulikhet. I mine øyne er det ikke en vesentlig forskjell, men for deg er det det, og det er helt greit.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

R2/L2 knappene kunne vært annerledes. Vet en kan få kjøpt slike dingser en kan sette på, men det burde vært standard. GameCube kontrolleren er flott, så noe lignende den ville vært bra.

 

Lurer på hvordan den tenkte kontrolleren til PS3 ville ligget i hånden? Jeg innbiller meg faktisk at den er bra, selvom den ser helt teit ut designmessig.

 

@Sir-Allistair: Nettopp. I slike spill så er ikke kontrolleren god nok. Når jeg spiller bilspill, så får jeg følelsen av at fingeren ikke får godt nok tak og at den er på nippet til å skli av.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Sony har allerede laget en mye bedre kontroller. Den heter Move. Men det er vanskelig for utviklerne å lage Move-spill helt fra grunnen av når bare en brøkdel av brukerbasen har Move.

Move er en glimrende kontroller, det er det ingen tvil om. Men det skulle da også bare mangle, da den kopierte Wii-remoten så totalt som den gjorde. Det beste etter min mening hadde vært en kontroller i flere deler som man kunne sette sammen til en klassisk kontroller, eller ta fra hverandre for å bruke til skytespill/motionspill. Overrask meg Sony!

Helt enig. Men ønsker ikke å sette sammen kontrollere til klassisk kontroller på noen måte. En Move(eller en annen kontroller med samme konsept) kunne for eksempel brukes til gass(holdes vertikalt) og en annen til ratt i racingspill, eller som en joystick man vipper i løse lufta for å bevege seg(en slags analogspak man styrer med hele armen) i 3P actionspill.

Lenke til kommentar

Helt enig. Men ønsker ikke å sette sammen kontrollere til klassisk kontroller på noen måte. En Move(eller en annen kontroller med samme konsept) kunne for eksempel brukes til gass(holdes vertikalt) og en annen til ratt i racingspill, eller som en joystick man vipper i løse lufta for å bevege seg(en slags analogspak man styrer med hele armen) i 3P actionspill.

 

Dette er en en vel så god idé som den jeg kom med, og det er denne måten å tenke på jeg håper Sony benytter seg av når de designer sin neste konsoll. Denne generasjonen har vel allerede vist at grafikkytelse er i ferd med å bli mindre viktig for å selge konsoller, og det vil mest sannsynlig bli enda mindre viktig neste generasjon, så da er det lurt (og spennende for oss konsumere) om de forsøker å gjøre noe annerledes med sin neste konsoll.

Lenke til kommentar

Sony har gjort noen fæle design feil når det kommer til ergonomien til DS3. Tenker da på den ulogiske utformingen på stikkene og triggerene, klart det fungerer samt man kan få kjøpt tilbehør som retter opp i disse tabbene.

 

Med mindre Sony har planlagt full virtual reality med sin PS4, tviler jeg på at vi ser de helt enorme endringene på DS'en. Den har tross alt fulgt oss i 3 generasjoner, og kun sett mindre modifikasjoner med tiden. Men jeg håper på å bli overrasket:)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Aldri hatt problemer med DS annet enn at de kan gjøre den hakket tjukkere, men om de går 100% for sånne Move-greier, ja da blir det ikke PS4 på meg. Beveger meg nok i livet om jeg ikke må drive med det mens jeg spiller også... Overlat det til Wii og barna som bruker det.

Her beviser du for alle i hvilken grad du mangler kreativitet og evnen til å tenke nytt.

Lenke til kommentar

Er delvis enig med Gnu'en. Motion kontrollere bør være valgfritt å skaffe seg, og "vanlig" kontroller bør være standard. Ikke omvendt.

Ordet motion controller brukes nærmest som et skjellsord blant de såkalte hardcore gamerne. Hvis man ikke er villig til å prøve noe nytt er man ikke mye hardcore. Veiving og peiving er faktisk ikke det eneste man kan bruke slike kontrollere til, selv om mangelen på kreativitet i bransjen generelt får det til å se slik ut.

Lenke til kommentar

Mer og bedre støtte for motion controllers er noe jeg nærmest forventer mer av i fremtiden, men at det fortsatt skal være fult mulig å bruke en tradisjonell kontroll like bra eller bedre enn det er idag.

 

Angående bevegelseskontroller, hvor mange har ikke fantasert om å leke Star Wars og muligheten til å stå å veive med lightsabers?

Lenke til kommentar

Nei, poenget er at å vifte mot høyre for et "sideway slash" og vifte opp for "uppercut knockback" og vifte nedover for "slash down" har vært utrolig mye bedre å gjøre med knappene. Istedet for å mashe knappene i riktig rekkefølge mens man slåss, sitter man og jukker med kontrolleren istedet. En sverdkamp blir ikke mere realistisk av at man sitter og sideswiper 2 ganger i sekundet heller.

 

Motion controller skal ikke implementeres for å gjøre en allerede perfekt kontrollmåte vanskeligere og unøyaktig. Si at jeg skal gjøre en kombo som er "slash, slash, down slash". Den registerer de to slashene, men feil når jeg hever motion dingsen for å slashe nedover. Combo broken.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei, poenget er at å vifte mot høyre for et "sideway slash" og vifte opp for "uppercut knockback" og vifte nedover for "slash down" har vært utrolig mye bedre å gjøre med knappene. Istedet for å mashe knappene i riktig rekkefølge mens man slåss, sitter man og jukker med kontrolleren istedet. En sverdkamp blir ikke mere realistisk av at man sitter og sideswiper 2 ganger i sekundet heller.

 

Motion controller skal ikke implementeres for å gjøre en allerede perfekt kontrollmåte vanskeligere og unøyaktig. Si at jeg skal gjøre en kombo som er "slash, slash, down slash". Den registerer de to slashene, men feil når jeg hever motion dingsen for å slashe nedover. Combo broken.

Move har knapper også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...