Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken DRM-løsning er det på spillet?

 

Jeg kjøpte det uavhengig av Steam (direct2drive) og man er avhengig av å logge seg på Ubisofts UPlay for å launche spillet og registrere seg første gang men ikke i ettertid. Ubisoft har jo gått bort ifra det gamle og utskjelte DRM systemet de hadde hvor du alltid måtte være online.

Lenke til kommentar

Hmmmm.

Som mange sikkert har fått med seg er jeg over middels interresert i Anno-serien. Anno 2070 både gledet og "gruet" jeg meg til.

Gruet i den forstand at potensiell fallhøyde er stor fra et så godt spill som Anno 1404 var.

Anno 2070 er definitivt en perle grafikkmessig og interfacet er velkjent. Jeg føler likevel at jeg får litt blandede følelser... ER 2070 bedre enn 1404?

Variasjon er sunt - men da må det nye by på nye utfordringer. Jeg føler at mye er det samme, men at 1404 bød på større utfordringer. Greit, det er mulig å bygge under vann - men det alene er ikke nok. I tillegg blir det mye vanskeligere å få full oversikt.

Likevel føler jeg at 2070 er MYE enklere. Første runde i continious play: 500.000 på bok og +10.000 i inntekt. Ikke EN gang har jeg vippet på minussiden. Der hvor jeg tidligere brukte tid på å samle wood, bygge hus og deretter følte det tok en evighet for å få produsert nok tools var dette nå unnagjort på noen få museklikk.

Mange ting er bedre og ting gjøres på enklere måter - likevel føler jeg at det optimale ANNO hadde vært 1404+2070 - i 1404 innpakning.

Det må sies at jeg fremdeles ikke har veldig mange timer 2070 bak meg - men jeg sliter med motivasjonen og vurderer hele tiden om jeg heller skal ta en ny runde i 1404.

Synd - for jeg ser potensialet - men blir ikke fanget på samme måte som tidligere. Om det skyldes tidsepoken, lydsporene eller det faktum at jeg har blitt to-tre år eldre (og en sønn ekstra) klarer jeg ikke å avgjøre.

Tiden får vise - jeg har ihvertfall tenkt å gi 2070 sjansen noen uker til.

Lenke til kommentar

Også usikker på duellen mellom 1404 og dette. Har ett oppdrag igjen av kampanjen nå, og må si jeg virkelig har kost meg, og utfordringer har det vært nok av.

 

Har dog ikke spilt noen andre moduser, så der har jeg ingenting jeg skulle sagt. Uansett, det viktigste for meg er at spillet er like vanedannende som før, og det er alt som betyr noe. Et herlig spill, årets beste uten tvil!

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det input lag/delay ? Føler hele tida at det er noe feil med kontrollen.

 

Edit:

Sjekka litt nærmere. Er ikke nødvendigvis input-lag, men når du edge-scroller så bygges det opp momentum, så det går sakte i starten og stopper ikke med en gang når du flytte pekeren vekk. Det er også ett problem med presisjon når det kommer til plassering av bygninger. Hvis du beveger musa fort mens du har en bygning klar så vil du se at den ikke faktisk følger pekeren, men dersom du klikker så bygger du der du peker. Sjekka ut 1404 igjen for å være sikker og de samme problemene var ikke til stede. Virker merkelig at de har gjort kontrollen dårligere med vilje.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er det input lag/delay ? Føler hele tida at det er noe feil med kontrollen.

 

Edit:

Sjekka litt nærmere. Er ikke nødvendigvis input-lag, men når du edge-scroller så bygges det opp momentum, så det går sakte i starten og stopper ikke med en gang når du flytte pekeren vekk. Det er også ett problem med presisjon når det kommer til plassering av bygninger. Hvis du beveger musa fort mens du har en bygning klar så vil du se at den ikke faktisk følger pekeren, men dersom du klikker så bygger du der du peker. Sjekka ut 1404 igjen for å være sikker og de samme problemene var ikke til stede. Virker merkelig at de har gjort kontrollen dårligere med vilje.

Jeg har definitivt merket meg det samme. Bygger man f.eks hus (som er en ganske hurtig prosess) så havner hvert tredje hus utenfor der hvor man ønsket. Virker som Anno 2070 lider litt av det samme som Stronghold når det gjelder 3D-motoren. Der JEG har musa er ikke nødvendig det samme stedet som spillet oppfatter det.

 

Jeg er ikke blitt bitt fenget av Anno 2070 på samme måte som Anno 1404. Det er for mange små irritasjonsmomenter - og undervannsbyggingen gir det hele en dårligere oversikt. Ser ikke sjarmen med å måtte zoome inn og ut hele tiden.

 

Mye av det som var bra med de tidligere Anno-spillene var stemningen rundt det hele - lydsporene, de fredelige innbyggerne, grønne skoger og blått hav.

Nå er alt blankpolert og grått, bygningene er bortimot umulig å skille dersom man har zoomet litt ut og musikken (?) er håpløs.

 

Jeg har fremdeles ikke altfor mange timer med Anno 2070 bak meg, men det slår meg at jeg oftere og oftere tenker at det snart er på tide å gå tilbake til Anno 1404 - som tross alt trollbant meg i timer. Lengste sammenhengende session jeg har hatt med 2070 er vel 1.5-2 timer - etter det går jeg lei eller blir sliten i øynene av å prøve å skjelne de ulike bygningene fra hverandre.

 

Det ble masse negativt nå - men jeg kan faktisk ikke finne EN ting som er bedre i Anno 2070 kontra 1404 (bortsett fra at vi slipper Noria'ene).

Lenke til kommentar

1. Samme som i Anno 1404 (punktum eller komma).

2. Klikker du på et hus må alle kriterier være oppfylt (mat, underholdning, drikke etc).

3. Jeg ser det vel i Steam tror jeg - men vet ikke om Ubi har egen funksjon for det.

 

1. Åja, pleide bare å holde inne musetasten og vri den i retningen jeg foretrakk.

2. Haha, så noob er jeg da ikke. Men det jeg egentlig mente var hvilke materialer du trenger for at et hus skal oppgradere seg, for eksempel tools og wood. Skjønner ikke hvor det står.

3. Ja, savner den funksjonen fra Steam :(

 

Men takk!

 

Forresten; rundet kampenjen nettopp! Virkelig artig, selv om historien nemme vinner riktig så mange priser... :p

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Hehe... begynte nesten å lure... Beklager, men vurderte deg ikke som noob :)

 

Jeg har faktisk ikke sjekket selv, men dersom du lar musa hvile over der hvor du manuelt "oppgraderer" husene når du har slått av "Ascension Rights" (pardon my french) vil det kanskje stå? Er vel litt wood og tools (etterhvert).

Lenke til kommentar

Bare for å påpeke visse ting i forhold til min "depressive" post fra i dag tidlig:

Anno 2070 er definitivt et spill som er verdt å kjøpe - men for nye spillere vil jeg nok likevel også anbefale at man prøver Anno 1404. Jeg tror nok at 2070-fans kan finne mye bra i 1404-versjonen - og motsatt.

Setter man de to versjonene opp mot hverandre heller jeg til å kåre Anno 1404 som vinneren - men jeg gir absolutt 2070 muligheten til å overbevise meg ytterligere. Nye patcher vil kanskje rette opp det som plager meg mest (unøyaktig plassering av bygninger, mangel på stemingsfull bakgrunnsmusikk etc).

 

Irriterer meg litt over plassering av fields også - i Anno 1404 ble jeg veldig vant med å bygge effektive produksjonskjeder - i 2070 synes jeg fields er for store (tenker da på corn, vegetables etc). Mulig jeg må sette meg ned og tenke ut noen lure plasseringer av depot og felt... :)

 

Noen forslag har jo allerede kommet ser jeg:

http://anno2070.wikia.com/wiki/Building_Layouts

 

EDIT:

Eehhh.. denne skjønte jeg ikke? Hvorfor 9 fields pr corn farm?

Cornfarm.png

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Har et problem her. Kjøpte Anno 2070 i dag i fysisk kopi, og dro hjem og installerte det. Problemet er at når jeg starter første gang prøver det å patche, og når den var ferdig fikk jeg advarsel om at anno5.exe inneholdt et virus. Jeg flyttet den til karantene, og patcheren startet på ny. Igjen fant jeg et virus, så jeg flyttet det i karantene. Tredje gang viruset kom ignorerte jeg det, men patcheren startet på nytt igjen, og fant et virus igjen. Hva gjør jeg? I tillegg nekter spillet å starte etter at jeg avsluttet patcheren. Selv om jeg kjører som Administrator får jeg bare beskjed om at anno5.exe ikke er et gyldig Win32-program?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...