Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 dager igjen! :)

 

Jeg droppet demoen for å ikke risikere å bli skuffet :)

Regner med at fullversjon har bedre innstillinger for grafikken - samt var i Danmark i helgen og har uansett ikke tid til å spille noe før spillet lanseres.

 

Ser ut til at det fremdeles er den noe klønete måten å plassere "fields" på når det gjelder farmer etc - men det får jeg vel leve med.

Håper bare at det ikke er videreført noe ala Norias som må "fylles på" i hytt og pine.

Lenke til kommentar

Helt enig med både fields plassering og norias, begge deler var litt klønete. Mulig dette med fields plassering var bevisst så det ikke skal bli for strømlinjeformet og for lett å optimalisere alt i byen sin da men uansett ble det ofte litt "rotete". :)

 

Har klart å ligge unna demoen selv, bruker det mest om det er spill jeg er usikker på om jeg skal kjøpe, noe som definitivt ikke gjelder dette spillet :)

 

Ser at spillet koster 399,- på Ubisofts hjemmeside mens det koster 34.95 pund på Direct2drive (NOK 315,-). Dvs man gjør lurt i å kjøpe det på d2d istedenfor. Spørsmålet er om man skal kjøpe Deluxe Edition som koster 5 pund mer.. Her er hva man får med for å forhåndsbestille og hva som ligger i Deluxe Edition: http://www.direct2drive.co.uk/11690/product/Buy-Anno-2070-Deluxe-Edition-Download

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato ikke bygget en eneste hekk eller statue. Har forsøkt meg på steinlagte veier, men sluttet med det også da jeg trenger stein til andre formål (dessuten er det aldri langt å gå for disse stakkarene som bærer).

 

Spent på hva som er "nytt", annet enn to ulike sivilisasjoner. For min del kunne de droppet krigsaspektet totalt. Har aldri lagt et krigsskip, og sørger heller for intens lobbyvirksomhet for å blidgjøre mine "fiender".

 

 

En tråd som passer perfekt for meg :)

 

Er det egentlig nytt med 2 ulike sivilisasjoner? 1404 har vel også det?!

 

Er relativt ny Anno spiller, men gleder meg til dette. (mine innlegg)

Lenke til kommentar

hmm... Ser ut som det er litt forskjellige pre order bonuser fra hvor man bestiller spillet også.

 

Ubi shop:

• FORMULA: BIOSPHERE GENERATOR: Special ark item in the academy. Once activated, the fluorescent biosphere attracts all kind of birds, fish and wales.

• SEALEOPARD: The Sealeopard offers you exclusive possibilities to give all commando ships a special military look.

 

D2D:

Sea Leopard (alternative commando ship) The Sea Leopard offers you exclusive possibilities to give all commando ships a special military look.

 

 

Lurer litt på å gå for DDE men noen som vet hva Breona Ibori egentlig er god for? Hva er det liksom?!

 

Breona Ibori (in-game item) Intelligent and charming Breona belongs to the Tech faction. Her development of Nano technologies is legendary
Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato ikke bygget en eneste hekk eller statue. Har forsøkt meg på steinlagte veier, men sluttet med det også da jeg trenger stein til andre formål (dessuten er det aldri langt å gå for disse stakkarene som bærer).

 

Spent på hva som er "nytt", annet enn to ulike sivilisasjoner. For min del kunne de droppet krigsaspektet totalt. Har aldri lagt et krigsskip, og sørger heller for intens lobbyvirksomhet for å blidgjøre mine "fiender".

 

 

En tråd som passer perfekt for meg :)

 

Er det egentlig nytt med 2 ulike sivilisasjoner? 1404 har vel også det?!

 

Er relativt ny Anno spiller, men gleder meg til dette. (mine innlegg)

Naah... I Anno spiller du "deg", men kan bosette deg både i nord og i orienten. Slik sett spiller du to "sivilisasjoner" på en gang - men i Anno 2070 er du (så vidt jeg har skjønt) låst til å enten spille Echos (De "grønne") eller Tycoon (De "møkkete"). Blir nok mye prøving for å finne ut hva slags faction jeg liker best... tar jeg ikke helt feil blir det nok Tycoon.

 

Jeg har også sett at det er litt forskjell på ekstramateriell... tror nok neppe det er så avgjørende for selve spillet. Breona Ibori er vel ei dame som gir deg en ekstra boost i forskning eller noe - litt på samme måte som man kunne kjøpe diverse stuff til båtene/øyene i Anno 1404

Lenke til kommentar

Hmmm... frister med Collectors Edition, men betaler ikke over dobbel pris (kr 649,-).

Noen som vet om andre steder rimeligere enn rett fra UbiSoft? Tenker da på retail og ikke download (betaler ikke i bøtter og spann for en PDF-fil).

 

Anno-2070-Collector-s-Edition.jpg

 

Ellers så ender det vel opp med retail hos Lefdal til kr 299 tenker jeg - trenger ikke noen Deluxe Edition for å kose meg med dette.

 

EDIT: Ser at CDON selger Collectors Edition til kr 399.

http://cdon.no/spill/anno_2070_collector%27s_edition-15710670?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato ikke bygget en eneste hekk eller statue. Har forsøkt meg på steinlagte veier, men sluttet med det også da jeg trenger stein til andre formål (dessuten er det aldri langt å gå for disse stakkarene som bærer).

 

Spent på hva som er "nytt", annet enn to ulike sivilisasjoner. For min del kunne de droppet krigsaspektet totalt. Har aldri lagt et krigsskip, og sørger heller for intens lobbyvirksomhet for å blidgjøre mine "fiender".

 

 

En tråd som passer perfekt for meg :)

 

Er det egentlig nytt med 2 ulike sivilisasjoner? 1404 har vel også det?!

 

Er relativt ny Anno spiller, men gleder meg til dette. (mine innlegg)

Naah... I Anno spiller du "deg", men kan bosette deg både i nord og i orienten. Slik sett spiller du to "sivilisasjoner" på en gang - men i Anno 2070 er du (så vidt jeg har skjønt) låst til å enten spille Echos (De "grønne") eller Tycoon (De "møkkete"). Blir nok mye prøving for å finne ut hva slags faction jeg liker best... tar jeg ikke helt feil blir det nok Tycoon.

 

 

 

 

 

Jeg ser på det som samme tingen. Vist jeg velger Echos så blir det som at jeg er echos (eneste forskjellen er at jeg ikke kunne velge mellom nomande og de andre i 1404) og jeg tror at jeg kan finne tycoon byer rundt om kring som kanskje vil trade osv. Dette er no selvølgelig kun spekilasjoner da jeg ikke har tilgang til spillet enda.

 

 

 

 

 

EDIT: Ser at CDON selger Collectors Edition til kr 399.

 

Det var jo merkelig billig!

 

 

Lenke til kommentar

Smilte bredt da jeg leste at anmelder også er en stor fan av serien, at NRK ikke bare satte en tilfeldig person på oppgaven. Smilte enda bredere da jeg leste dette:

 

Når jeg trenger en liten pause fra byliv og industriutbygging zommer jeg meg helt ned til havbunnen for å titte på rokker, haier, hvaler og maneter.

 

Det gleder dykkeren i meg!

Lenke til kommentar

Tyskerne er kanskje litt partiske i en slik kåring, men definitivt en god karakter. Håper bare at FLERE får opp øynene for ANNO-serien snart... en spillperle som har fått altfor lite oppmerksomhet i alle år.

 

EDIT: Sitter forøvrig med et glinsende, innplastet spillcover foran meg her på jobben nå... mmmm.... tror nesten jeg snart må ta en "3-dagers". :) Koster kr 299,- på Lefdal - droppet Collectors Edition - regner med at jeg klarer meg fint med vanlig versjon.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...