Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som irriterer meg med 2070 var også i 1404, jeg liker/skjønner ikke routes systemet. Har et brett hvor jeg har 4 øyer med byer på og noen flere som bare produserer. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å holde oppe stock på forskjellige produkter som convenient food osv, har sikkert 25 byggninger som produserer dette + et lass med farmer, men folka skriker bare etter mer mat. Samme skjer med plast, drikke og alt annet egentlig.

 

Har satt opp routes hvor jeg har container ship som går fra by 1 til 2 et skip fra 2 til 3, hvor skipene tar inn full last og lesser av alt ved neste by, i byene har jeg satt av en limit slik at det alltid vil være igjen 30 av ressursene som blir eksportert, men det nytter ikke 0,o

 

Noen bedre måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha ett skip som går fra Øy 1 -> Øy 2 -> Øy 3 og deretter tilbake til Øy 1? Fyll opp med det du trenger på Øy 1 og lemp av alt på Øy 2. Det som det eventuelt ikke er plass til på Øy 2 blir lempet av på Øy 3 etc. Etterhvert som du fyller opp Warehouse på en øy blir det mer og mer levert til de andre øyene du har.

Definitivt en fordel om Øy 2 er den største byen, da det vil ta noen runder før Øy 2 og 3 blir fylt opp.

 

Ikke transporter f.eks 40 Wood, 40 Tea, 40 Building Modules. Da er det bedre å ha 3 skip som lastes på max med ett produkt.

 

Det er også mulig å kutte ut etterspørselen etter f.eks Tea hos en del av befolkningen dersom de har nok av andre ting. Klikk på et hus og klikk på Tea slik at det kommer et kryss over. Etterspørselen vil da stoppe (eller du nekter de jo faktisk Tea).

På den måten kan du bygge opp Tea-lageret til max, men husk å tilby Tea når du er klar.

 

Pass også på at Warehouse har stor nok kapasitet på de ulike øyene.

Lenke til kommentar

AVG Free. Tenkte å slå det av, men frister ikke helt. Hele poenget med det er jo å stoppe virus, så å slå det av fordi det gir meg en virus-advarsel uten å sjekke først er litt meningsløst. :p

 

Jeg endte med å måtte avinstallere hele AVG for å kunne starte spillet... Vet ikke om det funker om jeg legger det inn igjen nå etter at spillet er installert, gjør det ikke det så blir det ikke noe mer AVG på meg. Har jo hundre andre anti virus prog å velge mellom heldigvis :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører Microsoft Security Essentials og har aldri opplevd liknende problemer.

 

Kom borti en morsom bug (tror jeg) i går:

Dobbeltklikket ved en feil på ikonet for å få "ubåten" til å stige - og da havnet den over vannet og kunne kjøre over øyene. Hadde jo vært praktisk hvis jeg bare kunne fått den til å "lande"... Noen andre som har vært borti tilsvarende?

Lenke til kommentar

Også usikker på duellen mellom 1404 og dette. Har ett oppdrag igjen av kampanjen nå, og må si jeg virkelig har kost meg, og utfordringer har det vært nok av.

 

Har dog ikke spilt noen andre moduser, så der har jeg ingenting jeg skulle sagt. Uansett, det viktigste for meg er at spillet er like vanedannende som før, og det er alt som betyr noe. Et herlig spill, årets beste uten tvil!

 

 

Helt enig med deg der. Spillet er også en skikkelig tidstyv. Timene har en tendens til å "forsvinne" i full fart :dribble:

Lenke til kommentar

Forresten, er det mulig å se hvor lenge man har spilt et spill i Uplay, ala slik det er i Steam?

 

 

Jeg tror du finner det inne på profilen din i selve spillet. Jeg har sett det ett eller annet sted der inne. Jeg husker ikke nøyaktig hvor, men jeg skal sjekke det når jeg kommer hjem fra jobb i dag.

Lenke til kommentar

Sikker på at det ikke er "Last session" bare du har sett? Jeg har sett meg litt rundt jeg også, men ikke funnet totaltid. Steam forteller meg hvor lenge jeg har spilt - men den tar jo med pauser og alt så det blir jo et galt tall uansett.

 

Det kan godt være det. Jeg har ikke sjekket det grundig nok. Men jeg er enig i at det burde være slik som Steam har lagt det opp.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Jeg sjekket en liste over de beste gratis antivirusprogrammene og fant AVG nært toppet. Et av de som lå høyere er Avast, så jeg prøver det. Om jeg ikke er fornøyd skal jeg prøve MSE. :)

 

Edit: Har fullført det første oppdraget, og så langt lover det svært bra. Spilte Anno 1503 en gang i tiden, men gadd aldri sette meg inn i det. Prøvde også Anno 1404, men det ble oversett fordi jeg hadde så mye annet å spille. Men blir jeg ferdig med Anno 2070 skal jeg nok prøve Anno 1404 igjen og gi det en bedre sjanse. :) Anno 2070 virker komplisert, men ikke så mye at det jeg ikke skjønner hva som foregår. Og i tillegg bruker det UPlay. Det gjør at jeg kan spille Anno 2070 og låse opp ting til Heroes of Might & Magic 6, og omvendt. Det er en ekstra bonus. Si hva dere vil om Steam, men jeg vil heller få belønning i favorittspillet mitt ved å spille andre spill enn å bli tvunget til å bruke en klient som sjelden funker fordi jeg da kan ha spillene samlet. Det har jeg jo uansett. (det kalles Spill-mappen min.)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Vel, Steam-versjonen bruker uPlay den også.

Når det gjelder viruskiller skjønner jeg ikke hvorfor du ikke går rett over på MSE - men du står jo fritt til å velge.

Har du Win7 mener ihvertfall jeg at den er definitivt best.

Anno 1404 er nok litt vanskeligere å få dreisen på økonomisk - men enklere å forstå da man skjønner bedre hvordan produksjonskjedene fungerer.

Men det er vel en vanesak etterhvert.

Spilte 2070 i 3 timer i kveld og kjenner at jeg begynner å takle det bedre - til tross for små irritasjonsmomenter fremdeles.

Lenke til kommentar

Ja, Steam bruker UPlay. Du får ikke noe som helst belønning for å bruke Steam, bare en hel masse problemer. ;)

 

Men kjapt spørsmål: Bør jeg starte med kampanjen eller Continous Mode? Foretrekker å ta ting med ro og gjøre det jeg vil, men samtidig blir en del ting forklart bedre i kampanjen. (ikke alt; det sto for eksempel ingenting om at folkene ville ha en vei, eller hvordan jeg skulle lage det. Fant det ut etterhvert.)

Lenke til kommentar

Leser mange av dere snakker om byggninger og handleruter, men hvordan er krigsdelen av spillet i forhold til anno1404?

Spiller du uten motstandere i continious game Oslo, siden det var så lett?

Hvordan er motstanderene i spillet, er det noe lignende crossairs som i 1404, pirater?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest hele tråden, så aner ikke om dette er nevnt. Men når jeg velger Continious Game får jeg valget mellom å velge Eden Initiative og Global Trust. Velger jeg Eden Initative får jeg en lang beskrivelse av hvem de er, hva de gjør og så videre, og jeg må starte manuelt derfra. Men velger jeg Global Trust starter spillet med en gang? Jeg må trykke Faction Description under logoen deres for å få vite mer om dem. Skal det være sånn?

Lenke til kommentar

Leser mange av dere snakker om byggninger og handleruter, men hvordan er krigsdelen av spillet i forhold til anno1404?

Spiller du uten motstandere i continious game Oslo, siden det var så lett?

Hvordan er motstanderene i spillet, er det noe lignende crossairs som i 1404, pirater?

Hehe... første runde tok jeg uten motstandere for å få roen til å bli kjent med de ulike bygningene etc.

Nå spiller jeg med Easy motstand - men kunne like gjerne spilt uten. Krigsaspektet aner jeg ikke noe om da jeg aldri har havnet i krig - verken i 1404 eller 2070 :)

Jeg spiller Anno hovedsaklig for å bygge og mestre logistikken - å ødelegge alt med krig ser jeg bare som destruktivt.

 

Hadde krig vært vakkert hadde jeg kanskje vurdert noe annet :) Hehe...

 

Jeg har ikke lest hele tråden, så aner ikke om dette er nevnt. Men når jeg velger Continious Game får jeg valget mellom å velge Eden Initiative og Global Trust. Velger jeg Eden Initative får jeg en lang beskrivelse av hvem de er, hva de gjør og så videre, og jeg må starte manuelt derfra. Men velger jeg Global Trust starter spillet med en gang? Jeg må trykke Faction Description under logoen deres for å få vite mer om dem. Skal det være sånn?

Har bare prøvd Eden foreløpig, men det hørtes jo litt rart ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...