Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... og jeg var mer tøffel enn jeg trodde, så her har det vært barnelek og skrål hele helgen :(

Dropper vel demoen og klarer nok å holde meg til den 17.

Derimot er jeg veldig spent på hva dere andre har å fortelle!!! :)

 

Hva gjør man ikke for å bevare husfreden :)

 

Tok en titt på ett annet forum og der var tilbakemld var ganske bra. Gameplayet var veldig likt Anno 1404 (heldigvis), bare med oppdatert grafikk og satt 700 fram i tid :p Men det er visst bare de to første campaign brettene man får prøve så får vel ikke så voldomt mye ut av det.

 

Bare 10 dager igjen to the real deal nå!

Lenke til kommentar

Nei, demoen var altfor kort... Eller så var det bare tiden som gikk fort, for jeg ble virkelig imponert!

 

Er som skrevet tidligere det samme i bunn og grunn, men fremdeles utrolig vanedannende. Følelsen av å se husene gå opp i nivå er fremdeles nøyaktig like tilfredsstillende som før. Historien bygger seg også opp til å bli skremmende typisk for serien, men vi vil vel ikke ha det noen annen vei. Dessverre var det ikke mye vi fikk spilt i demoen. Fikk testet et par ting og tilgang på ytterst få bygninger, og fremdeles kan jeg ikke vente med å teste spillet under vann. Alt var veldig mye mer oversiktlig enn før også, uten at det er forenklet.

 

Må si jeg gleder meg mer enn før nå til spillet! Og PS: spillet krever ENORMT hvis man øsnker å kjøre det på det høyeste. Jeg har en sterk stasjonær som tar så å si alt på toppers grafikk, men som så seg knekt av Anno på topp. Veldig stor variasjon i fps rundt om også. Over veldig bebygde øyer trekker fps'en veldig ned, mens den ellers er stabil og fin :)

Lenke til kommentar

Huff, likte ikke det siste du skrev :(

Vil heller ha pixelhus enn topp grafikk, men sikkert mulighet til å skru ned detaljnivået. Har en "toppspesifisert" bærbar - ihvertfall var den det i 2010 :)

Håper og tror at en medium-setting vil være kjørbart - for lagging i Anno ødelegger spillegleden enormt.

Lenke til kommentar

Har selv en veldig sterk bærbar, men den klarte ikke å ta spillet i mer enn rundt 20 fps på laveste settings. Ingen direkte gaming PC dog, så mulig din duger bedre :)

 

Dessuten syns jeg toppers grafikk passer veldig godt med settingen

 

20 fps på laveste settings sier du?? Nå ble jeg engstelig også, kan jo virke som at de som har oppgitt sannsynlige minimum krav har bommet grovt. Får jeg spørre hva slags specs du har på din bærbare?

Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke at mine tidligere bange anelser slår til her :(

Har tidligere påpekt mine bekymringer for at de har fokusert for mye på grafikken og at det skal gå ut over spillbarheten.

 

Har selv bærbar med Intel Core i7 720QM / 1.6 GHz og ATI Mobility Radeon HD 5850 + 8GB minne... bør kanskje vurdere å legge Anno på SSD'en for å ihvertfall spare lastetider?

 

Jaja... 9 dager igjen og jeg blir mer og mer bekymret... snufs...

Lenke til kommentar

@Ferb: Syntes det er ganske utrolig at ikke spillet går som en lek med dine spesifikasjoner, flaskehalsen der er da grafikkortet som er i "mellomklassen", men som man skulle tro holdt i lange baner for ett spill som dette. Vi snakker jo ikke Battlefield 3 her heller... :roll:

 

@oslo72: Tror ikke du trenger å bekymre deg nevneverdig, kortet ditt tilsvarer ett Nvidia GTX 460 kort. No prob.

 

Kan jo håpe på at det fullverdige spillet er bedre optimalisert for forskjellig maskinvare enn demoen er da. Time will show.

 

Uansett, 9 dager igjen! :)

Lenke til kommentar

Husk på det er mobility versjoner, altså er et midclass mobility kort langt under mid desktop ;) Når det er sagt drar jeg det feks. lekende lett på maks på et 5870. MOBILITY 5850 tilsvarer et mobilty 460gtx kort ja. Ikke kruttsterke saker det nei

 

Ja du har rett i at de har mindre ytelse, men forskjellen er kanskje ikke like stor som mange tror. Uten å vri denne tråden om til en hardware diskusjon så kan jeg si så mye som at en standard sammenligning mellom desktop og laptop kort er at man går èn "klasse" ned.

 

Dvs at ett mobilt 9800M GT kort yter som ett 9600 GT desktop kort eller da ett AMD HD 4870 mobile kort tilsvarer ett Radeon HD 4850 desktop kort osv osv.

 

Halve greia er vel uansett hvor mye ram du har på kortet. Har det 1 gig ram så skal det holde til så godt som alle nyere spill pr dags dato, mobilt kort eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor holde seg unna demoen? :!:

 

Er jo supert for å teste hvordan PCen din tar det, og bare få et lite innblikk i hvordan spillet er.

 

6 dager igjen, kan ikke huske sist jeg gledet meg så mye til et spill!

 

(Forresten, elsker coveret!)

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...