Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Bare jeg som syns de har bommet ganske big time på musikken i spillet? For all del, det som faktisk er der er jo nydelig og vakkert å høre på, men jeg føler bare at det ikke passer til tidsperioden. De har brukt de samme tonene i både 1404 og 2070, noe jeg mener blir helt feil. Syns det hadde vært mye bedre med litt mer funky og frempå musikk, uten at det kunne blitt irriterende.

 

Litt skuffet der bare, for musikken syns jeg er veldig viktig i Anno-spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg når det gjelder musikken.

Det tok flere timer før jeg faktisk fikk med meg at det var musikk i bakgrunnen - og etter det har jeg irritert meg litt over hvor lite den gir spillet.

I Anno 1404 var musikken halve opplevelsen.

I Anno 2070 er det kun grafikken som skaper stemningen - og den synes jeg er både grå og kjedelig/monoton.

E.V.E. gir meg også grå hår etter en time.

Bra da at i det minste spillbarheten og byggegleden er like god. Håper på en patch som gir oss valg om bakgrunnsmusikk og mulihet til å kverke E.V.E.

Lenke til kommentar

Hva i huleste skjedde med den bygningen vi ser her: http://www.youtube.com/watch?v=J3bDaLFS930

 

Var sikker på at det var en form for marketplace, men der tok jeg grundig feil. Kan man i det hele tatt bygge den?

 

Vet at på øverste nivå hos Eco er det et stort byggeprosjekt man kan hive seg ut på, ala katadralene i 1404. Er det det som blir denne? For på bygningene rundt ser vi at det er Eco-hustander.

Lenke til kommentar

Starter man opp en lagret Continious Game starter E.V.E. med å gjenta de siste "hundre" hendelsene:

 


  •  
  • "E.V.E." er glad for at du hørte på hennes anbefalinger om skattenivå.
  • "E.V.E." er glad for at du hørte på hennes anmodninger om å øke Tea-produksjonen.
  • "E.V.E." er glad for at du fikset strømtilførselen til øya.
  • "E.V.E." melder om bekrymring over skattenivået.
  • "E.V.E." er glad for at du hørte på hennes anbefalinger om skattenivå.
  • "E.V.E." melder om bekrymring over skattenivået.
  • "E.V.E." er glad for at du hørte på hennes anbefalinger om skattenivå.
  • "E.V.E." er glad for at du fikset strømtilførselen til øya.

 

...

 

Blir litt masete (understatement) når den første halve timen går med til å høre E.V.E. gjenta hendelser som skjedde FØR jeg lagret forrige gang.

 

Det er mulig at jeg ikke leser advarselen godt nok, men er det ikke en logisk feil i advarselen man får når man plasserer ut en vindmølle som overlapper en annen?

Mener at meldingen er noenlunde "Produksjonen vil bli redusert med 98%" dersom man står plassert heeeelt ute i kanten av en annen vindmølle-dekning. Står man helt inntil blir produksjonen redusert med 38% eller noe. Andre som har merket dette? Bør jo være melding om at produksjonen er REDUSERT TIL 98% - ikke redusert med 98%?

 

Men som sagt - mulig jeg bare ikke har sett hele meldingen.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

TRENGER HJELP

 

En oljeplattform har brent ned, noe som har forårsaket forurensning langs en øy.

Hva kan jeg nå gjøre nå?? Kan jeg rense vannet?

I et mission eller i continious game?

I oppdraget får du god hjelp fra E.V.E. til å løse oljeutslippet (se på de ulike deloppdragene på venstremenyen).

 

I continious game har jeg aldri vært borti det samme.

Lenke til kommentar

Har ikke fått spilt altfor mye enda, men tar jeg veldig feil i å tenke at det er veldig lite inter-aksjon mellom techs og eco/tycoons. Spilt ett continous opp til jeg fikk techs og da hadde jeg allerede 3 tiers med population. Og fra hva jeg så så var det ikke noe med det første som bare en av dem kunne produsere som den andre trengte.

Lenke til kommentar

TRENGER HJELP

 

En oljeplattform har brent ned, noe som har forårsaket forurensning langs en øy.

Hva kan jeg nå gjøre nå?? Kan jeg rense vannet?

 

Du må utvikle en modul i laboratoriet ditt for å rense kysten. Etter den er utviklet overfører du den til en båt og aktiverer modulen, deretter vil båten rengjøre kysten. Her kan du også utvikle en modul som kan slukke brann på oljeplattform.

 

Har ikke fått spilt altfor mye enda, men tar jeg veldig feil i å tenke at det er veldig lite inter-aksjon mellom techs og eco/tycoons. Spilt ett continous opp til jeg fikk techs og da hadde jeg allerede 3 tiers med population. Og fra hva jeg så så var det ikke noe med det første som bare en av dem kunne produsere som den andre trengte.

 

Hvis du starter et continous game som eco, vil du få tilgang til tycoons sine bygninger etter hvert. Jeg mener å huske jeg fikk tilgang like etter jeg fullførte eco sitt monument. Jeg regner med det tilsvarende skjer med eco sine bygninger hvis man starter som tycoon. Jeg tror ikke eco trenger noen av tycoons sine bygninger, men man er avhengig av tech sine undervannsmuligheter etter hvert til eco befolkningen.

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Sliter litt med å forstå meg på hvordan jeg får T3 bygninger.

Jeg har plenty av Tycoon workers eller hva de heter, jeg trenger Tycoon engineers.

Folka har plenty av mat og drikke. Men får forsatt ikke de folka jeg trenger.

 

Jeg har tatt av automatisk oppgradering av husene og gjør det nå manuelt.

Skatten er også innen det grønne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, det var for min del frustrerende å se på for å si det mildt...

 

Jeg har kost meg gløgg i hel med spillet siden jeg anskaffet det, dog jeg skulle ønske det var en hel del flere missions som krevde sin tid og planlegging for å gjennomføre.

 

Personlig holder jeg meg for det meste til Eco, men kommer snart til å ha en periode med Tycoons for å variere litt. Forandring fryder, i alle fall her.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt mye tid til å spille i desember og særlig i romjula, men må innrømme at jeg ikke har spilt Anno 2070 siden slutten av november (!!).

Jeg vet ikke HVA det er som ikke fenger meg, men kan nok tenke meg at jeg ble mer fenget av musikken og stemningen fra Anno 1404 enn hva som var tilfellet med 2070-utgaven (kald, steril, grå, trist, monoton og irriterende). E.V.E. er et kapittel i seg selv (grøss).

 

For min del blir det altfor mye klikk-klikk-klikk (hektisk utbygging) - og går det tomt for noen varer er det bare å kjøre på med 5-6 nye plantasjer/fabrikker. Uansett hvor slapp og ukonsentrert jeg spiller så klarer jeg ikke å tape penger eller få innbyggerne misfornøyd. Høres jo forsåvidt ut som en bra ting - men det blir altfor lite utfordring.

Logistikk- og produksjonsmessig er Anno 2070 altfor enkelt i forhold til forgjengerne.

 

(Ja, jeg spiller mye Continious, men jeg har også gjort unna kampanjene uten å bli veldig imponert).

 

Joda, jeg kan kjøre opp vanskelighetsgraden, men da begynner motstanderne å yppe seg med krig - og krig og Anno er noe jeg IKKE gidder å bruke fritiden min på.

 

Totalt har jeg vel spilt Anno 2070 ca 20-25 timer siden lansering. Når Anno 1404 kom ut satt jeg vel 25 timer den første helgen.

 

Ble nok en gang mye syting fra min side - men jeg har nå gått fra å være en trofast, begeistret og ivrig ANNO-fanatiker til å ikke bry meg døyten.

Jeg kan forsåvidt forstå at noen liker 2070, men da setter man pris på andre områder av spillet enn det jeg gjorde i Anno 1404 - som for mitt vedkommende fremdeles er det mest fengende spillet som har kommet de siste 10 årene.

 

Sånn - da var det blåst ut :)

Nå er det From Dust, CitiesXL 2012, Cities in Motion, Bastion og altfor mange andre spill som kom ut på tilbud på Steam i romjula som gjelder :)

EDIT: Glemte Tropico 4 :)

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...