Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte utrolig godt de gamle anno spilla. Er de kompatible med windows 7? og er de te salgs på steam? har utrolig lyst å spille disse.

 

Du får nok tak i alle enda, for eks liger Anno 1503 og 1701 på Gamersgate

 

Anno 1602 må du vel omtrent på www.gog.com (good old games) for å få fatt i :)

 

Om disse Anno`ene som kom før 1404 funker på Windows 7 aner jeg egentlig ikke men ofte så blir jo gamle spill som enda selges konvertert til å funke i Windows 7.

 

 

 

Legger ved en liten Anno 2070 link til, en walkthrough trailer som ble sluppet for noen uker siden: http://www.gamespot.com/events/tgs-2011/video.html?sid=6334774&pid=626105

Lenke til kommentar

Anno 2070 ser litt for mye "Enten - Eller" ut...

Har så langt ikke sett noe som tyder på at du kan 'drive' mellom de to fraksjonene etter at du har begynt, som egentlig virker alt for stivt og direkte kjedelig til å være ett Anno spill. Hadde egentlig håpet at hele greia var å balansere miljø med økonomi og ekspansjon, som jeg ihvertfall tror ville blitt en god del mer interesant. Men, men, skal vel prøves, med mindre det kommer med Ubisoft's "Altid-på-Nett" DRM, da skal det ha ganske gode anmeldelser før Ubisoft får pengene mine.

 

Edit: Forøvrig er Anno 1404 (Eneste i serien jeg har prøvd) ett jævelig bra spill, og har nok tatt en del av tiden min siden jeg kjøpte det ett par mnd tilbake.

Endret av Skyenet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig er det blitt laget en tråd om dette spillet. Kanskje det spillet jeg ser mest frem til nå ved siden av BF3, ettersom Anno 1404 var så himmla bra!

 

Får gåsehud av hver eneste trailer jeg ser fra dette spillet, spesielt da jeg så at man kan gå under vann og bygge der. Enig med personen over meg, det burde vært mer åpenhet mellom klima og økonomi, ikke bare enten eller, men det virker som det forbedrer seg etterhvert som du spiller. Mannen i tutorial-videoen sier jo at grensene blir noe mer visket ut etterhvert, så hvis du spiller Tycoon kan du velge å satse mer på klima eller ikke, eller mer på sterk økonomi hvis du spiller Eco. Men uansett tror jeg det blir nok at valg, for i Anno 1404 var det jo ingen fraksjoner, og i alle fall ikke et valg mellom klima og økonomi. Tror spillet kommer til å bli vanvittig underholdende, men du trenger nok skikkelig hestekrefter for å kunne kjøre det ordentlig :p

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Så du mener at det er dødfødt å ikke lansere et spill på Steam?

Jeg synes det er helt greit at utviklere tar en egen vurdering av hva som kan være best for kunden. Hvis man føler at Steams vilkår/forretningside ikke passer med sin egen så er det vel helt OK å tilby sin egen portal?

Jeg skulle også ønske at Anno-spillene lå ute på Steam, men nå gjør det jo ikke det så da blir det KJØP fra min side uansett.

Lenke til kommentar

Tenker meg at grunnet det faktum at 2070 er et år som ikke har vært, vil det føre til at utviklerne står noe mer åpent enn tidligere, som gjør at historie ikke kan sette en grense for alle mulige morsomheter. Selvfølgelig, det er tross alt bare 59 år inn i fremtiden, men mener fremdeles det setter det hele veldig åpent, som jeg i det minste håper vil resultere i det veldig, veldig godt spill. Tipper få så for seg dagens samfunn for kun 59 år siden liksom.

 

Elsker virkelig 1404, og håper dette blir minst like bra. Men gawd, spillet kommer til å kreve en monster-PC!! Godt at jeg har det da :!:

Endret av Ferb
Lenke til kommentar

Så du mener at det er dødfødt å ikke lansere et spill på Steam?

Jeg synes det er helt greit at utviklere tar en egen vurdering av hva som kan være best for kunden. Hvis man føler at Steams vilkår/forretningside ikke passer med sin egen så er det vel helt OK å tilby sin egen portal?

Jeg skulle også ønske at Anno-spillene lå ute på Steam, men nå gjør det jo ikke det så da blir det KJØP fra min side uansett.

 

 

vel,

 

Jeg liker ikke retningen utviklingen tar.

Steam er en fungerende plattform for meg som sluttbruker. Origin er et mareritt og Ubisoft sin Uplay krangler jeg stort sett med hver gang jeg vil kjøre noe igjennom den.

 

Ser for meg at vi sitter med 6 forskjellige portaler til slutt hvor alle vil flytte inn på din maskin med sine DRM utgaver.

Lenke til kommentar

Tenker meg at grunnet det faktum at 2070 er et år som ikke har vært, vil det føre til at utviklerne står noe mer åpent enn tidligere, som gjør at historie ikke kan sette en grense for alle mulige morsomheter. Selvfølgelig, det er tross alt bare 59 år inn i fremtiden, men mener fremdeles det setter det hele veldig åpent, som jeg i det minste håper vil resultere i det veldig, veldig godt spill. Tipper få så for seg dagens samfunn for kun 59 år siden liksom.

 

Elsker virkelig 1404, og håper dette blir minst like bra. Men gawd, spillet kommer til å kreve en monster-PC!! Godt at jeg har det da :!:

 

Har lett litt etter specs krav men har ikke funnet stort annet enn antatte requirements som http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=1762&game=Anno%202070

 

Tror nok man skal kunne kjøre det greit på en dual core men burde vel muligens ha 4 gig ram og skjermkort som kan kjøre directx 11.

Lenke til kommentar

Håper virkelig det er litt større fokus på å pynte litt på byene, og gjøre dem litt staselige og fine, i alle fall hvis du spiller som Eco. Syns dette egentlig bare var overflødig i Anno 1404, så jeg sluttet å gjøre det til slutt, noe jeg syns var veldig synd. Det burde ha en større innvirkning på innbyggernes mentale helse, og totale syn på byen de bor i.

Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato ikke bygget en eneste hekk eller statue. Har forsøkt meg på steinlagte veier, men sluttet med det også da jeg trenger stein til andre formål (dessuten er det aldri langt å gå for disse stakkarene som bærer).

 

Spent på hva som er "nytt", annet enn to ulike sivilisasjoner. For min del kunne de droppet krigsaspektet totalt. Har aldri lagt et krigsskip, og sørger heller for intens lobbyvirksomhet for å blidgjøre mine "fiender".

Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato ikke bygget en eneste hekk eller statue. Har forsøkt meg på steinlagte veier, men sluttet med det også da jeg trenger stein til andre formål (dessuten er det aldri langt å gå for disse stakkarene som bærer).

 

Spent på hva som er "nytt", annet enn to ulike sivilisasjoner. For min del kunne de droppet krigsaspektet totalt. Har aldri lagt et krigsskip, og sørger heller for intens lobbyvirksomhet for å blidgjøre mine "fiender".

 

Krigingen var virkelig det svakeste med Anno 1404 når jeg tenker meg om, men bygde ofte store flåter kun for å beskytte de viktigste handelsrutene, samt kystlinjer. Dtt er bra at de ikke oppfordrer til å krige, men kunne gjort det på en annen måte enn å bare gjøre systemet elendig. Selv vil jeg ikke at det skal fjernes, for syns det er fint med en annen dimensjon som det gir,i det tilfeller det faktisk skjer noe.

Lenke til kommentar

Jeg har til dags dato ikke bygget en eneste hekk eller statue. Har forsøkt meg på steinlagte veier, men sluttet med det også da jeg trenger stein til andre formål (dessuten er det aldri langt å gå for disse stakkarene som bærer).

 

Spent på hva som er "nytt", annet enn to ulike sivilisasjoner. For min del kunne de droppet krigsaspektet totalt. Har aldri lagt et krigsskip, og sørger heller for intens lobbyvirksomhet for å blidgjøre mine "fiender".

 

Krigingen var virkelig det svakeste med Anno 1404 når jeg tenker meg om, men bygde ofte store flåter kun for å beskytte de viktigste handelsrutene, samt kystlinjer. Dtt er bra at de ikke oppfordrer til å krige, men kunne gjort det på en annen måte enn å bare gjøre systemet elendig. Selv vil jeg ikke at det skal fjernes, for syns det er fint med en annen dimensjon som det gir,i det tilfeller det faktisk skjer noe.

Problemet med AI'en i Anno 1404 er at du slipper krig hvis du er litt aktiv diplomat (slik det burde være i det virkelige liv). På Hard Settings er det derimot altfor vanskelig dersom du har mer enn 1 motstander på Hard (min oppfatning ihvertfall).

Lenke til kommentar

Må si jeg håper de oppgraderer krigsaspektet av serien på sikt, ikke at det nødvendigvis blir mer av det men med bedre mekanikker og flere muligheter.

 

Forøvrig melder annofans.com at system req er:

 

• 2 GHz dual-core processor

• 2 GB RAM

• Shader 3 capable graphics card with 512 MB of video RAM

• Windows XP, Vista or 7

• Direct X9

• 2.5 GB free hard disk space

 

Så ingen fare for at folk flest må kjøpe ny hardware m.a.o. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...