Gå til innhold

Anno 2070 tråden


Anbefalte innlegg

Er første gangen jeg roter meg bort i Anno-serien, så kan ikke snakke erfaringsmessig i forhold til de eldre spillene.

 

Dog en ting sliter jeg litt med. Power Games. Den frustrerer meg en smule... Klarer meg helt fint til Keto kommer innom på besøk, da går det til helvete for full musikk...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har ikke lest igjennom hele tråden, og jeg beklager om jeg spør om noe som er blitt besvart her tidligere. Men er dere fornøyd med spillet? Og er det mulig å bare spille uten noe campaign, bare freeplay? Tenker på å skaffe meg spillet, da jeg har likt 1404,men er usikker.

 

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å sitere oslo72 fra forrige side. Han nærmest forguder 1404.

 

Jeg har hatt mye tid til å spille i desember og særlig i romjula, men må innrømme at jeg ikke har spilt Anno 2070 siden slutten av november (!!).

Jeg vet ikke HVA det er som ikke fenger meg, men kan nok tenke meg at jeg ble mer fenget av musikken og stemningen fra Anno 1404 enn hva som var tilfellet med 2070-utgaven (kald, steril, grå, trist, monoton og irriterende). E.V.E. er et kapittel i seg selv (grøss).

 

For min del blir det altfor mye klikk-klikk-klikk (hektisk utbygging) - og går det tomt for noen varer er det bare å kjøre på med 5-6 nye plantasjer/fabrikker. Uansett hvor slapp og ukonsentrert jeg spiller så klarer jeg ikke å tape penger eller få innbyggerne misfornøyd. Høres jo forsåvidt ut som en bra ting - men det blir altfor lite utfordring.

Logistikk- og produksjonsmessig er Anno 2070 altfor enkelt i forhold til forgjengerne.

 

(Ja, jeg spiller mye Continious, men jeg har også gjort unna kampanjene uten å bli veldig imponert).

 

Joda, jeg kan kjøre opp vanskelighetsgraden, men da begynner motstanderne å yppe seg med krig - og krig og Anno er noe jeg IKKE gidder å bruke fritiden min på.

 

Totalt har jeg vel spilt Anno 2070 ca 20-25 timer siden lansering. Når Anno 1404 kom ut satt jeg vel 25 timer den første helgen.

 

Ble nok en gang mye syting fra min side - men jeg har nå gått fra å være en trofast, begeistret og ivrig ANNO-fanatiker til å ikke bry meg døyten.

Jeg kan forsåvidt forstå at noen liker 2070, men da setter man pris på andre områder av spillet enn det jeg gjorde i Anno 1404 - som for mitt vedkommende fremdeles er det mest fengende spillet som har kommet de siste 10 årene.

 

Sånn - da var det blåst ut :)

Nå er det From Dust, CitiesXL 2012, Cities in Motion, Bastion og altfor mange andre spill som kom ut på tilbud på Steam i romjula som gjelder :)

EDIT: Glemte Tropico 4 :)

Lenke til kommentar

Så er online tjenesten til Ubisoft stabil om dagen? Fristet til å kjøpe spillet, men hørt det har vært en del trøbbel, med tanke på at man må være online hele tiden.

 

Edit: Og er spillet "låst" til steam? Kan jeg kjøpe det en eller annen plass og legge det til i steam med andre ord?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Så er online tjenesten til Ubisoft stabil om dagen? Fristet til å kjøpe spillet, men hørt det har vært en del trøbbel, med tanke på at man må være online hele tiden.

 

Edit: Og er spillet "låst" til steam? Kan jeg kjøpe det en eller annen plass og legge det til i steam med andre ord?

Stemmer at jeg forguder Anno 1404, ja :)

 

Anno 2070 er ikke låst til Steam. Online-tjenesten skal være stabil, men har ikke vært innom spillet på et par måneder nå dessverre. Hadde aldri problemer med å være online i november ihvertfall.

 

Dersom du liker Anno 1404 er det ikke automatisk at du liker Anno 2070 (ref min post ovenfor) - men det kan også være at du synes at Anno 2070 bringer nytt liv i serien.

Det er mye nytt, men sandbox/continious game er fremdeles med.

Får du tak i demoen kan nok den gi deg et visst inntrykk, men spillet er BEDRE enn demoen.

Lenke til kommentar

Har vel aldri helt satt meg inn i Anno serien, spilte litt Anno 1404, men var ikke mange timene det, hvorfor vet jeg ikke helt.

 

Prøvde demoen litt istad, og virker artig, dog ikke helt sikker på noe kjøp enda, blitt en vane å ha spillene på Steam nå, men syns Anno 2070 er litt i dyreste laget der, Direct2Drive har en mye finere pris, men da får jeg jo ikke spillet på Steam.

Lenke til kommentar

Har vel aldri helt satt meg inn i Anno serien, spilte litt Anno 1404, men var ikke mange timene det, hvorfor vet jeg ikke helt.

 

Prøvde demoen litt istad, og virker artig, dog ikke helt sikker på noe kjøp enda, blitt en vane å ha spillene på Steam nå, men syns Anno 2070 er litt i dyreste laget der, Direct2Drive har en mye finere pris, men da får jeg jo ikke spillet på Steam.

Ser de har spillet på CDON for 249,- (ca 278,- inkl/frakt)

Om du kan aktivere det på Steam vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har vel aldri helt satt meg inn i Anno serien, spilte litt Anno 1404, men var ikke mange timene det, hvorfor vet jeg ikke helt.

 

Prøvde demoen litt istad, og virker artig, dog ikke helt sikker på noe kjøp enda, blitt en vane å ha spillene på Steam nå, men syns Anno 2070 er litt i dyreste laget der, Direct2Drive har en mye finere pris, men da får jeg jo ikke spillet på Steam.

Ser de har spillet på CDON for 249,- (ca 278,- inkl/frakt)

Om du kan aktivere det på Steam vet jeg ikke.

 

Ja sett det relativt billig div. steder, synd det bare ikke er like billig på steam.

Lenke til kommentar

Ubisoft fornekter seg ikke:

 

http://www.gamer.no/artikler/103025/kopisperre-nekter-deg-a-bytte-maskinvare/

 

Når dette er sagt syntes jeg det krisemaksimeres en smule her, det går vel gjerne ett par år i mellom folk flest oppgraderer maskinvaren sin og om de absolutt må ha en kopisperre så syntes jeg dette er en langt bedre løsning enn den alltid online varianten.

Lenke til kommentar
I praksis kan dette drastisk forkorte levetiden til det aktuelle produktet.

Vel, nå er det jo ikke slik at spillet selvdestrueres etter 3 forsøk, da - selv om det medfører at man må sende en epost til TAGES (eller noe). Null problem for meg.

Klønete DRM, men tross alt veldig mye bedre enn mange andre løsninger fra andre utgivere.

Lenke til kommentar

Blir nok ikke noen store problemer for min del i forhold til en eventuell DRM og maskinvare - det å bytte deler selv på en laptop er noe jeg ytterst tvilsomt kommer til å gjøre...

 

Dog et spørsmål - Har klart å knekke Keto og gjengen i Power Games, men sliter litt med at mine kjære Eco Executives ikke vil fylle opp husene. de trives tydeligvis med god plass, de ulike husene ser ikke ut til å være mer enn halvfulle. Er dette på grunn av at jeg mangler Service Bots til de? Eller noe jeg har gjort knakendes feil? Har fått på plass Monument og en by med kapasitet for langt over 5000 executives som oppdraget spesifiserer.

 

Edit: Fikk full uttelling på executives når alle varer var på plass. Dog litt frustrerendes at jeg ikke fikk kreditt for noen av de tingene som var en del av oppdraget. Mental note to self: Ikke start oppdrag når serverene er nede for maintenance...

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Amen.

 

Synes det rett og slett er trist og synd jeg også at Anno 2070 ikke klarer å fenge meg.

Fra å være helt betatt av Anno 1404 har Anno 2070 vært et irritasjonsmoment fra dag 1.

 

Mine tidlige bekymringer når de første nyhetene rundt Anno 2070 ble publisert har dessverre - i altfor stor grad - vært begrunnet; ANNO hører hjemme i fortiden!

 

Mange irriterer seg og rakker ned på UBIsoft pga DRM og annet vås - for mitt vedkommende er DRM null problem når spillet i seg selv ikke lever opp til forventningene - selv om de også var satt relativt lavt før release.

 

Selv CitiesXL 2012, Stronghold 3 (!!!) og Cities in Motion er mer fengende enn Anno 2070 - og DET var virkelig ikke noe jeg hadde trodd for bare noen måneder siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...