Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP700Z3CS02/samsung-7-serie-14-barbar-pc

 

Bra kjøp? Er ute etter en lett og grei allround-maskin til nett, film, skole og diablo 3. Alternativet er å vente på n46 fra asus tror jeg..

 

Hva syns dere?

 

Virker som et veldig godt tilbud og den dekker også dine behov med glans... Jeg personlig er overrasket over at skjermkortet faktisk er såpass godt i denne maskinen den drar jo alt i aksepeltabel kvalitet / medium på det meste og high på flere også. Jeg personlig skal ha en pc som takler Skyrim i grei kvalitet og denne kjører dette spillet helt greit i High så her blir det endelig kjøp :) Jeg kan ikke se et tilbud som er i nærheten av denne hvis man ønsker en stilig og portabel maskin.

Lenke til kommentar

Virker som det var et svært kort tilbud, i går kostet den 6900,- eller der omkring, i dag ligger den samme pcen ute til førpris som er 8795,-. Utrolig surt! Burde jeg bare vente litt og se om den blir satt ned igjen?

 

Det var et dagstilbud på helligdag og Lefdal gjentar sjeldent samme tilbud igjen så det hadde jeg ikke ventet på.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

nå er tilsvarende maskin satt ned i pris, men nå med 1 TB 5400 rpm i stedet for 750 GB 7200.

 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP700Z3CS03/samsung-7-serie-14-barbar-pc

 

Ville heller hatt mindre og raskere HD, men nå er det vel kanskje bare å slå til før jeg er for sen igjen. Vil det være merkbar forskjell?

 

Eneste som gjør meg usikker på samsungen er kvaliteten på skjermen som jeg har lest litt om, så jeg får kanskje ta meg en tur på Lefdal og kikke først.

Endret av apekatt85
Lenke til kommentar

nå er tilsvarende maskin satt ned i pris, men nå med 1 TB 5400 rpm i stedet for 750 GB 7200.

 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP700Z3CS03/samsung-7-serie-14-barbar-pc

 

Ville heller hatt mindre og raskere HD, men nå er det vel kanskje bare å slå til før jeg er for sen igjen. Vil det være merkbar forskjell?

 

Eneste som gjør meg usikker på samsungen er kvaliteten på skjermen som jeg har lest litt om, så jeg får kanskje ta meg en tur på Lefdal og kikke først.

 

Som OC-F skriver så er det marginal forskjell på 7200/5400 jeg personlig har ikke klart å merke forskjellen og tror du må ta frem målapperatet for å se dette... Det virker som et vel så bra tilbud kontra i helgen så her ville jeg handlet.

 

Lenke til kommentar

Jeg dro på Lefdal og kikket på pcen, så veldig bra ut, så jeg kjøpte den på nett.

 

Har testet den i kveld. Virker som en bra maskin, men trådløskortet er så legendarisk dårlig at jeg ikke har opplevd maken. Når min 4 år gamle Acer Aspire 5930g står ved siden av Samsungen har Aceren 4/5 i styrke, mens Samsungen har 1/5 og detter ut hele tiden. Helt sinnsykt, er bare et par steder i leiligheten der jeg får OK dekning. Dette har ikke vært noe problem i det hele tatt med andre pcer.

 

Kortet er et Intel Centrino Advanced N 6235. Driveren er den siste jeg finner: 15.0.0.75. Noen som har opplevd lignende eller har tips til hva jeg kan prøve?

 

Dette blir klagesak og sannsynligvis retur for min del. Ringer Lefdal i morgen. Triste greier...

Lenke til kommentar

Ja akkuratt samme på storebroren 700Z7C. Er ikke kortet, det er annteneoppsettet som er problemet.

 

Prøvde 3 forskjellige kort og 2 forskjellige maskiner, samme problem. Driverversjon har ikke noe å si heller.

 

Dekningen er bare elendig. Noen bruker maskinen så nær ruteren at dette ikke er noe problem, har du derimot problemer må du se deg om etter andre merker laptop.

Lenke til kommentar

Ja akkuratt samme på storebroren 700Z7C. Er ikke kortet, det er annteneoppsettet som er problemet.

 

Prøvde 3 forskjellige kort og 2 forskjellige maskiner, samme problem. Driverversjon har ikke noe å si heller.

 

Dekningen er bare elendig. Noen bruker maskinen så nær ruteren at dette ikke er noe problem, har du derimot problemer må du se deg om etter andre merker laptop.

 

Er det sant? Da blir det retur, kan ikke sitte oppå ruteren heller til enhver tid.

 

Har vært på utkikk etter laptop i et halvt år og gikk endelig for denne.. Hva skal jeg velge i stedet som kan tilsvare?

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=757247#reviews Kunne noe slikt løst problemet tro?

Vel det er jo såklart irriterende at netverkskortet er så dårlig, men hvis man kan klare seg med bare 1 usb kan kanskje dette være en løsning for noen?

 

Selv så bor jeg i leilighet og klarer meg fint med det innebygde. Men er skeptisk til hvordan det vil fungere på hytta hvor avstandene er litt lenger. Hmmmmm skikkelig dritt når pc'en ellers er helt konge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke at det var noe godt alternativ, men hvis det fungerer veldig bra så bør jeg kanskje vurdere det? Har levert pcen tilbake, men hvis den fungerer såpass bra så er det kanskje verdt et nytt forsøk? Syns det var en super pc ellers. Får du merkbart bedre rekkevidde ift signalet også?

 

Eneste minuset må være at det bare er 2 usb ja, hvis man har mus i tillegg så er plutselig alle slottene opptatt.

Lenke til kommentar

Har hatt denne pcen i 2 dagar no, og er nesten meir forelska i denne enn fruen ;)

 

Eg har 14" (S03) og var veldig skeptisk til dette med nettverkstilkoblinga, som eg har lest fleire skrekkeksempel på her inne..

 

Men, heilt sidan eg kobla meg opp på husvertensnettverk så har tilkobling fungert som smurt og signalstyrken vore på maks. Det hender sjølvsagt at den tek turen ned på å kun vise 4 strekar, men alt i alt så konkluderar i vertfall eg i at eg gjorde lurt i å gå for S03 og at denne absolutt ikkje kan vere utsett for dette wifi problemet desse pcane er plaga med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...