Gå til innhold

Samsung 7-series tråden


Jakke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en NP700Z5A- S04SE

 

 

Easy Software Manager = ESM

 

Jeg har hatt store problemer med ESM i lengre tid.Det ,kommer bare opp feilmeldingen : "Du er ikke tilkoblet nettverket, koble deg til og start easy software manager på nytt".

Men jeg er jo logget på for pokker!!

Har prøvd å reinstalert ESM, oppdatert BIOS og reinstalert ESM,

Gjennoppretta maskina tilbake til lang tid for så å avinstalere og reinstalere. Jeg tror jeg har prøvd alt jeg, men ennå er det feil. Og nå har mange av programmene også godt tilbake til eldre versjoner, å siden ESM ikke fungerer å oppdater, så kan ikke jeg oppdatere de andre programma heller.

 

Så var jeg så dum at jeg gikk inn på Samsung sine sider å lastet ned ESM der, og da var det ESM 1.1.39 etteleranet som var den eneste som var der. Nyeste oppdatering er jo 1.2.24.18 og den finner jeg ikke slik jeg kan manuelt innstalere den isteden for.

 

Oj ble veldig langt det her.

UPS!

Er ikke verdens beste til å forklare, men håper noen forstår meg og kan hjelpe.

 

Samsung svarer ikke på henvendelser.

 

Er det noen her inne som har vært borti det samme og vet hva som må gjøres?

Lenke til kommentar

Jeg har en NP700Z5A- S04SE

 

 

Easy Software Manager = ESM

 

Jeg har hatt store problemer med ESM i lengre tid.Det ,kommer bare opp feilmeldingen : "Du er ikke tilkoblet nettverket, koble deg til og start easy software manager på nytt".

Men jeg er jo logget på for pokker!!

Har prøvd å reinstalert ESM, oppdatert BIOS og reinstalert ESM,

Gjennoppretta maskina tilbake til lang tid for så å avinstalere og reinstalere. Jeg tror jeg har prøvd alt jeg, men ennå er det feil. Og nå har mange av programmene også godt tilbake til eldre versjoner, å siden ESM ikke fungerer å oppdater, så kan ikke jeg oppdatere de andre programma heller.

 

Så var jeg så dum at jeg gikk inn på Samsung sine sider å lastet ned ESM der, og da var det ESM 1.1.39 etteleranet som var den eneste som var der. Nyeste oppdatering er jo 1.2.24.18 og den finner jeg ikke slik jeg kan manuelt innstalere den isteden for.

 

Oj ble veldig langt det her.

UPS!

Er ikke verdens beste til å forklare, men håper noen forstår meg og kan hjelpe.

 

Samsung svarer ikke på henvendelser.

 

Er det noen her inne som har vært borti det samme og vet hva som må gjøres?

 

Fikk min maskin på tirsdag, første jeg gjorde var og sette inn ssd. Lasted ned ESM, og fikk samme problemet med at det sto at jeg ikke var tilkoblet, men i dag tidlig fikk jeg plutselig opp ESM og kunne oppdatere alt mulig rart. Har ikke gjort noe spesielt, så du for nesten bare vente og se :)

Lenke til kommentar

Jeg har en NP700Z5A- S04SE

 

 

Easy Software Manager = ESM

 

Jeg har hatt store problemer med ESM i lengre tid.Det ,kommer bare opp feilmeldingen : "Du er ikke tilkoblet nettverket, koble deg til og start easy software manager på nytt".

Men jeg er jo logget på for pokker!!

Har prøvd å reinstalert ESM, oppdatert BIOS og reinstalert ESM,

Gjennoppretta maskina tilbake til lang tid for så å avinstalere og reinstalere. Jeg tror jeg har prøvd alt jeg, men ennå er det feil. Og nå har mange av programmene også godt tilbake til eldre versjoner, å siden ESM ikke fungerer å oppdater, så kan ikke jeg oppdatere de andre programma heller.

 

Så var jeg så dum at jeg gikk inn på Samsung sine sider å lastet ned ESM der, og da var det ESM 1.1.39 etteleranet som var den eneste som var der. Nyeste oppdatering er jo 1.2.24.18 og den finner jeg ikke slik jeg kan manuelt innstalere den isteden for.

 

Oj ble veldig langt det her.

UPS!

Er ikke verdens beste til å forklare, men håper noen forstår meg og kan hjelpe.

 

Samsung svarer ikke på henvendelser.

 

Er det noen her inne som har vært borti det samme og vet hva som må gjøres?

 

Fikk min maskin på tirsdag, første jeg gjorde var og sette inn ssd. Lasted ned ESM, og fikk samme problemet med at det sto at jeg ikke var tilkoblet, men i dag tidlig fikk jeg plutselig opp ESM og kunne oppdatere alt mulig rart. Har ikke gjort noe spesielt, så du for nesten bare vente og se :)

 

Ser nesten ut som om det gikk her også nå plutselig.

Kanskje det rett og slett har vært feilmed programme hos samsung eller noe??

Tiden får nesten vise om ESM oppfører seg heretter. ;):D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har spørsmål til dere eiere der ute!

 

Har noen av dere åpnet maskinen?

(Dvs byttet SSD/Minne?)

 

Vet noen her hvilken socket maskinen bruker?

(Om det evt er mulighet å oppgradere prosessor senere?)

 

Til dere som har satt inn SSD: Ta lisenskoden og kjør en clean-install og last ned driverne dere trenger:-)

Så kvitter dere, dere med bloat osv samtidig!

Lenke til kommentar

Som jeg skrev over her, har jeg åpnet og byttet ssd. Recovery disken som følger med er helt clean, måtte til og med bruke en annen maskin for å laste ned drivere til det trådløse nettverkskortet. Creds til samsung for det!

Har du sjekket på hovedkortet hvilken socket det var?:-)

Har googlet i evigheter, men finner det (har vært en slitsom dag riktignok)

Synd de ikke har i7 med GT640 lenger.

 

Redigert: Hvilke endringer gjorde du med rammen og hvilke(n) brikke brukte du?

Og type disk:-)

Endret av loffeleif
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er problemer ja. Jeg hadde problemer med dette tidligere, før Win 8 drivere kom til Samsung. Det jeg gjorde var å laste ned uoffisiell driver fra Leshcats. Det funket da, har ikke prøvd etter at jeg re installerte oset, men har gjort det samme som deg og får heller ikke regulert lysstyrken, men jeg tipper det er problemer med grafikkdriveren.

Lenke til kommentar

Noen som har oppdatert sin 7-serie til Windows 8 og har problemer med å dempe lysstyrken? Etter at jeg oppdaterte skjer det ingenting når jeg justerer lysstyrken. Har oppdatert drivere og software via Samsung SW Update.

 

EDIT: Ser ut som dette er relatert til det integrerte skjermkortet. http://communities.i...e/161762#161762

 

http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/22020/a08/win64_15287.zip&lang=eng&Dwnldid=22020&DownloadType=%0a%09%09%09%09%09%09%09Drivers%0a%09%09%09%09%09%09&OSFullname=Windows+8%2c+64-bit*&ProductID=3498

 

prøv å last ned den drivern. Funket her. SÅ får vi vente til Samsung slipper en bedre driver.

Lenke til kommentar

Jeg har et voldsomt irriterende problem med min Samsung, den henger seg hele tide, Det tar rundt 1 time fra jeg starter den til det skjer, harddisk lampa (er det den heter?) begynner da å lyse konstant, og jeg får ikke gjort noen ting, får ikke avsluttet eller startet oppgavebehandling, eneste måten å løse det på er å holde inne powerknappen slå av/på så fungerer den 1 time til.

Jeg har installert Windows 7 på nytt, men det hjalp ikke.

Endret av pinguz
Lenke til kommentar

Jeg har et voldsomt irriterende problem med min Samsung, den henger seg hele tide, Det tar rundt 1 time fra jeg starter den til det skjer, harddisk lampa (er det den heter?) begynner da å lyse konstant, og jeg får ikke gjort noen ting, får ikke avsluttet eller startet oppgavebehandling, eneste måten å løse det på er å holde inne powerknappen slå av/på så fungerer den 1 time til.

Jeg har installert Windows 7 på nytt, men det hjalp ikke.

Høres ut som en defekt HDD.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da har jeg kjøpt 700Z5C med varenummer, NP700Z5C-S03SE. Jeg tenkte at "barnesykdommene" er sikkert borte. Noen som har erfaring med denne siste modellen? Har selv minimal peiling på data.

 

Hei! Har hatt denne pcen i 2 mnd nå og vil si meg veldig fornøyd! Har møtt på få problemer, eneste jeg kan nevne er at touchpaden ofte er litt treig tl å "svare" når jeg åpner lokket og starter den etter hvilemodus..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har hatt min samsung 700Z3C i et halvt år nå og er fornøyd med det meste med den utenom en ting. Har den siste måneden merket at det kommer en tikkelyd fra viften når den spinner på laveste nivå. i starten var det ingen tikkelyd, men den har bare blitt mer og mer hørbar i det siste. akkurat som om den får motstand, som om den ligger å snurrer i mot noe. Er det noen som har opplevd desamme på sin samsung pc?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Er samme på min maskin når den er kald. Etter et kvarters bruk forsvinner lyden for min del. Litt irriterende, men ikke nok til at jeg har tenkt å åpne maskinen og sjekke enda (den er et helvete å åpne :p Been there - done that!).

På min maskin kommer lyden uansett om pc-en er kald eller varm, utrolig irriterende. Vet ikke om jeg skal levere den inn eller bare åpne den opp selv. Helt enig er et helvete å åpne maskinen, måtte gjøre det når jeg byttet til SSD i den.

 

Har du noe problemer med internett tilgangen på din pc? Er helt elendig på min, skal ikke langt unna rutern før det blir dårlig singnal.

Endret av sunnySR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...