Gå til innhold

Post dine "First world problems" her


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Midt på natten og jeg har lyst til å spille golf, men kan jeg det? Nei.

 

Hvorfor finnes det ikke flombelyste golfbaner her i landet? "Verdens beste land" my ass...

 

Lofoten er vel døgnåpen når midnattsolen regjerer, men det holder altså ikke. Flomlys og døgnåpent på alle landets golfbaner er det minste man kan forvente i et land hvor man kun kan spille golf i en begrenset periode på året. Hva betaler vi egentlig skatt for?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Nå er da golfbanene i Norge private da men, så veit ikke helt hvorfor du mener dette skal inngå i noen skatt  :p

 

Dette er jo hele problemet? Jeg betaler skatt i i verdens presumptivt beste land og jeg har fremdeles ikke muligheten til å spille golf midt på natten.

 

Hva betaler jeg skatt for om det offentlige ikke engang kan oppfylle slike grunnleggende behov? 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er i syden i over 30 grader. Skjønner faen ikke hvordan folk kan synes at det er behagelig å ligge ute i sola i over 30 grader. Hjelper lite med væske, da man blir like tørst og jævlig etter en halvtime.

Endret av m20k
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest Slettet+9817324
Skosåle skrev (På 14.7.2019 den 23.21):

Det er skikkelig kjedelig å fly.. 3 timer eller mindre går fint, men å fly til f.eks USA er så forbanna kjipt.

Greit nok hvis man er der 1-2 mnd , 14 dgr eller mindre........ not so much (pga tiden det tar å komme dit)

Lenke til kommentar

Hadde Samsung S10 fra før (hatt alle fra Samsung S6). Fikk 2 stk Huawei P40 Pro fra Huawei, og fikk S20 fra jobb. Klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal bruke som primær. Huawei sliter med Google apps, men skal være en oppskrift / løsning på det.. Huff.

Lenke til kommentar
Zork skrev (12 timer siden):

Philips sin pastamaskin er brilliant - lager dobbel porsjon pastaplater og fryser det  i passe porsjoner for fremtidig bruk.

Lager all mulig annen pasta også - ser varianten jeg har er utgått, men antar den har fått en minst like god arvtager:

https://www.power.no/kjoekkenutstyr/kjoekkenapparater/diverse-apparater/philips-hr235507-pastamaskin/p-246491/

 

Og det er et problem? ?

Lenke til kommentar
5 hours ago, TMB said:

Følger jo med pasta

Følger med pasta som smaker langt dårligere enn den man lager selv, ja (og med 'den man lager selv', så mener jeg den pastamaskinen kan lage for en).

Egenlaget pasta og kit som kun inneholder sausene gir både langt bedre lasagne og ingen 'her er det jo for mye pastaplater!!!!!"-rage.

Lenke til kommentar
50 minutes ago, bshagen said:

Men den maskinen der er ikke i salg lenger. Hvilken maskin skal man ellers kjøpe da? :)

Antar https://www.power.no/kjoekkenutstyr/kjoekkenapparater/diverse-apparater/philips-hr234519-pasta-og-nuddelmaskin/p-875545/?gclid=EAIaIQobChMIubDEgqHu6QIVzY2yCh0QZg8oEAAYASAAEgLQMvD_BwE&gclsrc=aw.ds er arvtageren. 

Liker man pasta i ymse varianter, så er det absolutt verdt å investere i en slik. Jeg har kjøpt en del kjøkkenmaskiner som bare blir stuet vekk i et skap etter noen måneder, men denne er faktisk i jevnlig bruk år etter år. 

Lenke til kommentar
Zork skrev (1 minutt siden):

Antar https://www.power.no/kjoekkenutstyr/kjoekkenapparater/diverse-apparater/philips-hr234519-pasta-og-nuddelmaskin/p-875545/?gclid=EAIaIQobChMIubDEgqHu6QIVzY2yCh0QZg8oEAAYASAAEgLQMvD_BwE&gclsrc=aw.ds er arvtageren. 

Liker man pasta i ymse varianter, så er det absolutt verdt å investere i en slik. Jeg har kjøpt en del kjøkkenmaskiner som bare blir stuet vekk i et skap etter noen måneder, men denne er faktisk i jevnlig bruk år etter år. 

Hva blir ROI på en slik, kontra kjøpe fra f.eks Sopps eller Barilla? Er kvaliteten så mye bedre og blir det billigere i lengden? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...